Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Broken-Arrow
19 maj 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Liten uppdate!
Hej alla smile

Igår så fixade jag igen takluckan igen.
så den kan stå utan att de regnar in eller skit åker innanför takluckan nu när jag reser bort. De bara krånglar me eltakluckan så igår gav jag nästan upp sad
Så nu när jag kommer hem funderar jag på att svetsa igen luckan och skita i den.. går ju alltid att veva ner rutorna men takluckan gör sig bra på mercan.. så jag vet inte hmm
Iallefall 5 dagar kvar tills jag reser big_smile ska bli skönt sedan har jag svetslagningen kvar sad tongue

Lite bilder på hur den ser ut just nu..

Förvaring tills jag kommer hem tongue
http://www.geting.se/image.php/43125-DSC00136.JPG

http://www.geting.se/image.php/43126-DSC00138.JPG

Plasten ibak är nu fast tejpad så den ite blåser och håller på att fladdra..

Svetsa eller ha kvar? hmm
http://www.geting.se/image.php/43127-DSC00137.JPG


mvh kimpa

Tycker du ska ha den kvar alltid skönt på sommaren med taklucka,vad är det som bråkar med den då när det inte vill fungera??

Born With Nothing..Die With Everything
Masaru hater
19 maj 2007 · 656 Inlägg

håller med.. behåll takluckan, alltid skönt om somrarna.. men glöm inte o stänga den efter färd.. min kompis hade en gammal fiesta med taklucka, han glömde stänga luckan när han va inne i malmö och när han kom tillbaka fick han sig ett fint märke på passagerarstolen - va nån typ som hade slängt in en cigg genom takluckan.. tur hade han iaf att det inte började brinna för fult.. ifs var det ju bara en gammal ford fiesta.. tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
19 maj 2007 · 4 190 Inlägg

darkwizard  skrev:
Ha kvar takluckan, om du inte har AC. Perfekt när du ligger och småretar dom andra på motorvägen. Inga fönster nere, men luft kommer ändock in.

Jo de stämmer helt.. men får bara en massa problem me grejerna men ska försöka smörja upp allt en gång efter jag kommit hem och kika om satsen som Hedins bil här i uppsala hade till slitdelar på taklucksmotorn..
men annars blir nog antingen gå bak och veva  me en special gjord vev.. de funkar det med hmm

Broken-Arrow skrev:
Tycker du ska ha den kvar alltid skönt på sommaren med taklucka,vad är det som bråkar med den då när det inte vill fungera??

Tja!
Jo håller me dig me tongue
Nä men den verkar gå segt och kugghjul äter den så jag ska försöka smörja upp grejerna och kolla om de på hedins hade ett bättre kughjul, annars så funderar jag på att fixa fram ett specialverktyg så jag kan veva upp takluckan från skuffen.. men annars blir svetsning men skönare me manuellt i sånna fall  smile

Masaru skrev:
håller med.. behåll takluckan, alltid skönt om somrarna.. men glöm inte o stänga den efter färd.. min kompis hade en gammal fiesta med taklucka, han glömde stänga luckan när han va inne i malmö och när han kom tillbaka fick han sig ett fint märke på passagerarstolen - va nån typ som hade slängt in en cigg genom takluckan.. tur hade han iaf att det inte började brinna för fult.. ifs var det ju bara en gammal ford fiesta.. tongue

Jo de är ju skönt som bara den smile
Haha big_smile
Ja man får nog inte glömma den uppe.. men får se.. men de lutar nu mot att den får bli manuellt styrd från skuffen tongue


Tack för era tankar smile
mvh kimpa

Broken-Arrow
19 maj 2007 · 735 Inlägg

Måste ju vara att det går trögt någonstans eftersom det där drevet for paj så mycket smörja på bara och kör den manuellt så kanske det börjar löpa smile går väl som en vajer längs vänstra sidan och upp till luckan om jag inte minns fel tongue

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
20 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:
Måste ju vara att det går trögt någonstans eftersom det där drevet for paj så mycket smörja på bara och kör den manuellt så kanske det börjar löpa smile går väl som en vajer längs vänstra sidan och upp till luckan om jag inte minns fel tongue

Jo jag får försöka smörja och köra den manuellt tills den glider lätt  smile sedan köpa ett nytt frev eller titta på skroten.. de funkar nog om de glider lätt wink
Stämmer helt. på vänster sida ja tongue

Mvh kimpa

Broken-Arrow
20 maj 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:
Måste ju vara att det går trögt någonstans eftersom det där drevet for paj så mycket smörja på bara och kör den manuellt så kanske det börjar löpa smile går väl som en vajer längs vänstra sidan och upp till luckan om jag inte minns fel tongue

Jo jag får försöka smörja och köra den manuellt tills den glider lätt  smile sedan köpa ett nytt frev eller titta på skroten.. de funkar nog om de glider lätt wink
Stämmer helt. på vänster sida ja tongue

Mvh kimpa

Som sagt polaren hade samma bekymmer på sin,men det där löser sig nog smile

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
20 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:
Måste ju vara att det går trögt någonstans eftersom det där drevet for paj så mycket smörja på bara och kör den manuellt så kanske det börjar löpa smile går väl som en vajer längs vänstra sidan och upp till luckan om jag inte minns fel tongue

Jo jag får försöka smörja och köra den manuellt tills den glider lätt  smile sedan köpa ett nytt frev eller titta på skroten.. de funkar nog om de glider lätt wink
Stämmer helt. på vänster sida ja tongue

Mvh kimpa

Som sagt polaren hade samma bekymmer på sin,men det där löser sig nog smile

Okej.. men du får väl skriva om han fixar det och va han gjorde smile
Och om han skaffar ett nytt kugghjul så kan du väl skriva företagets namn så vet jag när jag kommer hem vart man ska vända sig smile
Mvh kimpa

Broken-Arrow
20 maj 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:

Jo jag får försöka smörja och köra den manuellt tills den glider lätt  smile sedan köpa ett nytt frev eller titta på skroten.. de funkar nog om de glider lätt wink
Stämmer helt. på vänster sida ja tongue

Mvh kimpa

Som sagt polaren hade samma bekymmer på sin,men det där löser sig nog smile

Okej.. men du får väl skriva om han fixar det och va han gjorde smile
Och om han skaffar ett nytt kugghjul så kan du väl skriva företagets namn så vet jag när jag kommer hem vart man ska vända sig smile
Mvh kimpa

Tror det var liknande bekymmer att det gick trögt och kuggen for eller om det var vajern är ett tag sen så jag kommer inte ihåg och sen så har han sålt den vidare också så till på det

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
20 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:

Som sagt polaren hade samma bekymmer på sin,men det där löser sig nog smile

Okej.. men du får väl skriva om han fixar det och va han gjorde smile
Och om han skaffar ett nytt kugghjul så kan du väl skriva företagets namn så vet jag när jag kommer hem vart man ska vända sig smile
Mvh kimpa

Tror det var liknande bekymmer att det gick trögt och kuggen for eller om det var vajern är ett tag sen så jag kommer inte ihåg och sen så har han sålt den vidare också så till på det

okej.. aja jag får lösa det när jag kommer hem smile
tackar ändå för hjälpen smile
mvh kimpa

Broken-Arrow
20 maj 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:

Okej.. men du får väl skriva om han fixar det och va han gjorde smile
Och om han skaffar ett nytt kugghjul så kan du väl skriva företagets namn så vet jag när jag kommer hem vart man ska vända sig smile
Mvh kimpa

Tror det var liknande bekymmer att det gick trögt och kuggen for eller om det var vajern är ett tag sen så jag kommer inte ihåg och sen så har han sålt den vidare också så till på det

okej.. aja jag får lösa det när jag kommer hem smile
tackar ändå för hjälpen smile
mvh kimpa

Ingen fara smile

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
23 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Ja nu är det inte så långt kvar tills man reser utomlands big_smile
Åker klockan 05.00 i morrn på morgonen, flyget går kl 06.55 och är i spanien vid 10 tiden smile
Nu får ni ha 8 trevliga dagar för sedan är jag hemma igen tongue

mvh kimpa

Broken-Arrow
23 maj 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Ja nu är det inte så långt kvar tills man reser utomlands big_smile
Åker klockan 05.00 i morrn på morgonen, flyget går kl 06.55 och är i spanien vid 10 tiden smile
Nu får ni ha 8 trevliga dagar för sedan är jag hemma igen tongue

mvh kimpa

Får önska dig en trevlig resa då ha det så skoj smile

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
1 juni 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:
Ja nu är det inte så långt kvar tills man reser utomlands big_smile
Åker klockan 05.00 i morrn på morgonen, flyget går kl 06.55 och är i spanien vid 10 tiden smile
Nu får ni ha 8 trevliga dagar för sedan är jag hemma igen tongue

mvh kimpa

Får önska dig en trevlig resa då ha det så skoj smile

Tackar tackar smile
de va riktigt kul i spanien.. god öl tongue värme va upp mot 42 grader i direktsolljus de flestadagarna.. 27-30 va de å¨kvällarna big_smile
Nu såg jag att en massa intressanta projekttrådar har skrivits i medans jag va borta så de får bli en läs dag ida tongue (om jag nu inte somnar)
Hoppas ni har haft de bra!

mvh kimpa

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Välkommen hem till vårt underbara Sverige big_smile (Patriot eller vad?^^)

Haft det trevligt? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
1 juni 2007 · 4 190 Inlägg

ToXtreme skrev:
Välkommen hem till vårt underbara Sverige big_smile (Patriot eller vad?^^)

Haft det trevligt? smile

Haha wink
tackar tackar smile
Men vart lite orolig när jag fick höra igår att de vare 4.6grader i uppsala mitt på dan och 3.6 på kvällen och i spanien vare fan 29 på kvällen tongue
men kom hem till ett målingt sthlm och ett soligt 17 gradert varm uppsala så de va inte sån jätte värme man möttes av i sverige inte tongue

Vart fint varje dag och endel fina bilar har man sett.. bilder från resan kommer komma.. men nu har jag en del skolarbeten att arbeta in sad

mvh kimpan

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Men d e ju bra att du haft d bra smile

Själv har jag legat i lite med bilen min medans andra slöisar åker utomlands ^^

Ta gärna å kolla tråden min smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
1 juni 2007 · 4 190 Inlägg

ToXtreme skrev:
Men d e ju bra att du haft d bra smile

Själv har jag legat i lite med bilen min medans andra slöisar åker utomlands ^^

Ta gärna å kolla tråden min smile

Hehe smile
Jo jag kolla igenom den nyss.. du har hunnit bra långt nu! ser riktigt fint ut wink
lacka bara inte för mycke innuti bilen tongue

Näj jag kan inte påsta att jag är slö tongue haha
Mvh kimpa

Ps. grattis till klarningen av teoriprovet big_smile

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Det där va allt som skulle lackas tongue Vill ha det lite stilrent smile

Tackar smile Bara ett år kvar för din del nu wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
1 juni 2007 · 4 190 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det där va allt som skulle lackas tongue Vill ha det lite stilrent smile

Tackar smile Bara ett år kvar för din del nu wink

Håller me dig. lite är snyggt men inte så mycket hmm
Men den där färgen passar bra innuti bilen smile

Varsego wink

Jo men de går säkert snabbt.. (lr känns så iallefall) tongue
mvh kimpa

ToXtreme
1 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Vilken tid på året fyller du? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang