3039
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 februari 2008
mitten ljuddämparen gör ju att du får behagligare ljud (lägre), så länge du får plats med ljuddämparen där bak så kan du fästa den.

dra runt tex hålbandet, svetsa ett fäste som du kan sätt fast hålbandet i, eller så bygger du en liten adapter så du kan fästa det i orginalfästningen (glöm inte att ha gummit där så det inte skakar o lever om)

Pirat
426 Inlägg
13 februari 2008
kimpan_90 skrev:
http://www.danmobility.se/product.asp?c=1649323739&n=1246111579&pn=-1962736054

DTM:n tycker jag smile

The Gunner
182 Inlägg
13 februari 2008
japsdämpare säger jag.. tongue hahaha japs passar till allt big_smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Hej Kim!

Nu ska du få min åsikt, och våga inte ens tänka tanken att göra något annat än jag säger till dig nu för då kommer jag komma å smiska rumpen din illröd wink

Skaffa dubbelpipigt! Den DTM:n är ju så gräsligt ful och för att inte säga oclean.. din bil är clean, dubbla utblås är cleant! Och om du nu absolut ska ha DTM (som du inte ska!) så ska du ha dubbla pipor, för en pipa ser ut som... jag vet inte vad.. ett böjt mjölkpaket? tongue

Dubbla, det är det du ska ha! Trust me!

MVH Jimmy

Tjenare Jimmy! smile

Hehe wink

Jo jag är bra sugen på dem men blir kanske inget avgassytem förenas bilen är mer "Klar" men skulle vilja beställa grejer nu så man får allt, men ska höra med en firma som "Bygger" avgassytem och höra hur mycket det kommer kosta ungefär..

Men tackar för din åsikt wink

HPaddict

Okej, hm ska fundera lite tillsvidare verkar det som, kan inte bestämma mig nu hmm
Mvh Kim

Orkar inte skriva allas namn tongue
Men tackar för era åsikter! Blir att besluta tills lite senare har jag bestämt mig för, men det velar mellan dubbel pipor på vardera sida, dock får det b,li en dämpare och ett tkors sen rakarör med slutmunstycken, men får se!

Tips på andra prisvärda avgas detaljer som ljuddämpare, bra företag på rör och så mottages gärna smile
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (13 februari 2008)

563 Inlägg
13 februari 2008
Tjena Kim!

Jag tycker DTM-dämparen, helt klart! Kommer passa in skitsnyggt=)
Lycka till!
MVH.

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Okej big_smile
Tackar för din åsikt, blir att sitta och fundera lite va det blir, men den som lever får se tongue hehe
Mvh Kim

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
13 februari 2008
Vet faktiskt inte vilken du bör sätta dit så ja håller min mun stängd. nästan iaf  big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

I <3 my Honda
483 Inlägg
13 februari 2008
Jag rösta på de dubbel pippor tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Tackar alla för era åsikter! jag ska fundera vidare kan jag lova och försöka att  montera så¨mycket som möjligt på bilen sen får det bli lite mer fix inför besiktnigen osv.. men en uppdate kommer snart!

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Uppdate! smile

Har inte hänt mycket i veckan och inte haft tid att vara inne på gorg så mycket hmm

Men nu ska det bli ändring på det igen wink
Taggar till lovveckan då ska de mesta monteras och lite grejer införskaffas inför besiktningen smile

I morrn kommer det bli en dag efter skolan med flickvännen så man får vara lite med henne innan hon åker bort en vecka..
Gör jag rätt att jag är me henne? eller ska jag mysa me bilen istället? tongue hehe

Men mycket kommer hända under veckan kan jag lova, glasfibring på höghtalarlådor och montering osv..

Så hoppas ni fortfarande tycker att tråden är intressant smile
Mvh Kim

The Gunner
182 Inlägg
14 februari 2008
Jadå ..va du me käringen , sen kan du jobba på i veckan .. tråden e fortfarande intressant tongue keep up with tha work tongue big_smile big_smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 februari 2008
ja var med tjejen wink bilen är ju kvar det vet man aldrig med tjejer tongue
ska bli kul att få lite mer updates ser fram emot nästa vecka smile

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

264 Inlägg
15 februari 2008
dubbel dtm och evo vinge på så blir den grymm wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Cheva_power skrev:
Jadå ..va du me käringen , sen kan du jobba på i veckan .. tråden e fortfarande intressant tongue keep up with tha work tongue big_smile big_smile

Hehe, kul att du gillar tråden fortfarande wink
Ska jag göra smile
Mvh Kim

HPaddict
Hehe.. fast jag vill ju ha kvar båda tongue hehe
Ja det hoppas jag alla andra tycker med smile

Japp ska jag smile
Mvh Kim

WurstingErik
Jadu vi får se, men en evovinge kommer inte passa..
Men på mitt nästa projekt som kanske blir en mercedes 190 16v Evo wink

Mvh Kim

LillNaisarn
15 februari 2008
WurstingErik skrev:

Skulle även köra på DTM dämparen men EVO vinge skulle inte alls passa det skulle varit annat om hans bil var EVO II eller Rieger EVO kittad då hade det passat bättre smile

2 655 Inlägg
15 februari 2008
Grymt snygg taklucka.. Kommer nog sitta fint på bilen.

Gillar de ovala utblåsen bäst, lite lagom "diskreta" på något sätt. Får hoppas att tiden med "reservtjejen"/bilen går bra.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
WurstingErik skrev:

Skulle även köra på DTM dämparen men EVO vinge skulle inte alls passa det skulle varit annat om hans bil var EVO II eller Rieger EVO kittad då hade det passat bättre smile

Hehe, precis som du su säger, evo vingen passar bättre till evopaketen tongue hehe

Jo jag ska fundera vidare men inget bestämmt än..

Streckkoden

Tackar, får hoppas att den sitter fint sen! smile

Jo ditt till asconan är jävligt snyggt, något liknande jag söker fast är jäkligt dyrt så får leta vidare men vill helst ha som du har till asconan fast en på vardera sida smile
Tips? tongue
Mvh Kim

2 655 Inlägg
15 februari 2008
Jag har ju kommit på lite andra planer, så kanske har jag ett slutrör till salu, kan säkert göra ett skapligt pris på det andra med om du vill??

Tror att det kommer se lite för stort ut på asconan, blir nog att jag handlar något utblås som är lite mindre. Men det visar sej så fort det blir läge att svetsa avgassystem.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Jag har ju kommit på lite andra planer, så kanske har jag ett slutrör till salu, kan säkert göra ett skapligt pris på det andra med om du vill??

Tror att det kommer se lite för stort ut på asconan, blir nog att jag handlar något utblås som är lite mindre. Men det visar sej så fort det blir läge att svetsa avgassystem.

Jasså, Låter bra du smile
Ja säg va du vill ha för det och så, kan ju adda min msn: Almtuna_90@hotmail.com eller över pm! smile

Hm, Okej, bara höra av dig om du vill bli av me dina grejer, för de var ju grymt snyggt utblås, skulle nog passa bra på mercan tror jag smile

Mvh Kim

Sök