Söker en svetskunnig person! Börjar få panik :S

JockeT
23 juli 2007 · 1 010 Inlägg

Mitt avgassystem pajade i helgen..och ida fick jag brevet från Svensk Bilprovning.

Är nämligen så att jag vill ha ett svetsat system i rostfritt med sportkatt och en japsdämpare.
Bilen ska besiktigast innan oktober men jag vill inte köpa nya avgasdelar bara för besiktningen.

Så jag söker nu en svetskunnig person i sthlm som kan hjälpa mig!
Jag köper alla delar och du behöver bara svetsa ihop dem. (självklart betalar jag om du vill!)
Är inte mkt svängar utan rätt enkelt och rakt.

Mvh
jocke

RRBmw
23 juli 2007 · 345 Inlägg

Vart bor du?

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
JockeT
23 juli 2007 · 1 010 Inlägg

Jag bor i sthlm.
Åker självfallet till er om ni bor i närheten också!

Mvh

Klum
7 augusti 2007 · 62 Inlägg

Jag skulle kunna svetsa det åt dig:D jag ska kanske till västerås på lördag så om du kan komma dit så kan jag nog fixa det;) på torsdag vet ja om jag ska dit så ja skriver till dig dåsmile

OpelAscona
7 augusti 2007 · 124 Inlägg

om du är smart och vill ha det j'vligt snyggt ska du se till å få skiten TIG svetsat

synd att ja inte bor i närheten då kunde ja gjort det åt dig wink

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)
JockeT
7 augusti 2007 · 1 010 Inlägg

ah de va synd sad

jo har förstått att en MIG inte klarar jobbet...
Men ni som inte bor inärheten men ändå är kunniga, var hittar jag de rörbitarna jag behöver billigt men bra kvalle? (i rf såklart)

OpelAscona
8 augusti 2007 · 124 Inlägg

jo en MIG  klara jobbet alldeles utmärkt men det blir SNYGGT när man TIG svetsar serru

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)
vman_85
8 augusti 2007 · 87 Inlägg

åk till en lokal svetsfirma och köp rör

AudiS LicensSvetsare
8 augusti 2007 · 280 Inlägg

JockeT skrev:
ah de va synd sad

jo har förstått att en MIG inte klarar jobbet...
Men ni som inte bor inärheten men ändå är kunniga, var hittar jag de rörbitarna jag behöver billigt men bra kvalle? (i rf såklart)

Som Opel säger så är det tig som gäller om det ska vara seriöst och snyggt, men till frågorna.

Det bästa sättet att ordna rördelar är om du känner någon som jobbar på verkstad, så han kan beställa åt dig momsfritt osv, men om du inte gör det är det bara att leta upp någon verkstad och höra vad dom har hemma eller eventuellt kan betälla, blir förmodligen mycket billigare änn i någon "tuning" butik

För övrigt så skulle jag i absolut värsta fall kunna svetsa det till dig, men jag har ingen möjlighet att ta med svets osv till stockholm.    Förstår ditt problem, surt att köpa ett avgassystem man inte vill ha.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang