Färga broms oken?

_KriZze
1 augusti 2007 · 284 Inlägg

Jag har köpt röd bromsoks färg och tänkt spraya dom.

Undrade bara om jag ska ta av oken helt, är det bökigt?

Eller ska ja maskera och spraya dom på plats?

RS Power is the shit
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 augusti 2007 · 10 427 Inlägg

Borde nog plocka av oken för bästa resultat, men kanske är lite meckigt med NG900 (har ingen aning).

_08
1 augusti 2007 · 3 Inlägg

Motorfärg blir bäst!(Tycker ja) Men de finns tyvär inte i spray tror ja!

<---CaRpE DiEM--->
fishn
1 augusti 2007 · 226 Inlägg

jag plockade inte bort.. sen lite kladdigt på vissa ställen med pensel.. så bäst är ju att ta bort!

Audi_A4_ Larsson
1 augusti 2007 · 154 Inlägg

Jag plockade heller inte bort mina.. Blev ju inte perfekt men det blev inte heller kladdigt eller så. Beror på hur nog man är, men jag använde ju pensel och strök på hammarlack. Funka kanon smile

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för
_KriZze
1 augusti 2007 · 284 Inlägg

_08 skrev:
Motorfärg blir bäst!(Tycker ja) Men de finns tyvär inte i spray tror ja!

Har redan köpt färg som jag sa tongue
..


Okej, fast någon här inne måste väl använt sprayfrån typ tuning line, eller annat.. plockade ni av dem då?

RS Power is the shit
bokia
1 augusti 2007 · 172 Inlägg

jag hade inte besvärat mig med att ta av dem. det inte färgen kommer på ser man ju inte häller:D

haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

_KriZze skrev:
Jag har köpt röd bromsoks färg och tänkt spraya dom.

Undrade bara om jag ska ta av oken helt, är det bökigt?

Eller ska ja maskera och spraya dom på plats?

Finns en massa såna här trådar .... tycker personligen om man nu lika bra ska göra det att man ska plocka av dom och kolla lite hur dom mår och färga sen trycka på dom igen lite bökigt men lönar sej i längden wink Tänkte själv färga mina i samma veva som jag byter beläggen har ju bara skivor fram smile

Senast redigerat av haxer (1 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
_KriZze
1 augusti 2007 · 284 Inlägg

Okej, jo det är kanske lika bra att ta av dem. Känner bara att de blir bökigt att plocka av dem, kankse inte är lika jobbigt som det låter, hehe.

Nån som plockat bort sina? och har en synpunkt?

RS Power is the shit
Hakan_J
1 augusti 2007 · 380 Inlägg

_KriZze skrev:

_08 skrev:
Motorfärg blir bäst!(Tycker ja) Men de finns tyvär inte i spray tror ja!

Har redan köpt färg som jag sa tongue
..


Okej, fast någon här inne måste väl använt sprayfrån typ tuning line, eller annat.. plockade ni av dem då?

Dom gångerna som jag har lackat ok så har ja aldrig plockat bort dom,brukar lägga dom på små träbockar å maskera noga,slangar å länkarmar mm,syns inte att dom en varit bortplockade.

mag
1 augusti 2007 · 259 Inlägg

tjena det är lite bökigt att ta av oken . jag spayade upp i locket o målade med pensel .blev jävligt bra se själv på min 307 sw viktigt med rengöring bara ,jag körde med borrmaskin med stålborste mvh från mag

Audi_A4_ Larsson
1 augusti 2007 · 154 Inlägg

Ja rengör och slipa noga först så sitter det bra och länge sen.. Jag använde en dreml. Rekomenderas smile

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för
Muttley
2 augusti 2007 ·

förlåt mig men de finns ca 25 trådar om hur man lackerar/färgar bromsok, är de svårt att söka i den utmärkta sökfunktionen och fortsätta i någon av 25 trådar smile

QVT Bilägare
3 augusti 2007 · 60 Inlägg

får ett minst lika bra resultat och framför allt mycket mindre jobb om du inte plockar av dom... varför göra det svårare än det är??

Life's a bitch that complains about your socks...
JockeT
3 augusti 2007 · 1 010 Inlägg

jag och en polare färgade våra. båda gjorde det med oken kvar på.
funka assbra.
han sprayade och jag målade...funka bra båda sätten.
se till att maskera noga bara.

Ponuts
3 augusti 2007 · 220 Inlägg

Det handlar om fyra skruv å bult typ

_KriZze
3 augusti 2007 · 284 Inlägg

QVT skrev:
får ett minst lika bra resultat och framför allt mycket mindre jobb om du inte plockar av dom... varför göra det svårare än det är??

Låter sunt hehe , det blir att dom sitter på smile.

Testar Mac ide om att spraya ner i locket och använda pensel istället.

Bockar och bugar för hjälpen

RS Power is the shit
ragger_robin
4 augusti 2007 · 20 Inlägg

om du tar bort oken så glöm för fan inte att lufta bromssystemet!!! å tank på att bromsvätskan som du får fylla på är riktigt frätande på lack och det går inte att jacka om för det kryper in i plåten på ngt vis... kan du inte lufta så ska du lacka på platts innars kanske du sitter i en bergvägg lite senare:( lycka till!

Volvo V70 D5 "oljebrännaren" (2004)
_KriZze
5 augusti 2007 · 284 Inlägg

ragger_robin skrev:
om du tar bort oken så glöm för fan inte att lufta bromssystemet!!! å tank på att bromsvätskan som du får fylla på är riktigt frätande på lack och det går inte att jacka om för det kryper in i plåten på ngt vis... kan du inte lufta så ska du lacka på platts innars kanske du sitter i en bergvägg lite senare:( lycka till!

Tack , det är precis sådana väsentliga kommentarer jag behöver hehe smile.
Nu är det helt klart att de ska sitta kvar när jag ska lacka dom smile.

RS Power is the shit
_KriZze
5 augusti 2007 · 284 Inlägg

Jag vet några har säkert tatt en titt på bilen och tänker varför ska du färga oken :S ?!

Det är såhär att jag har ett par fälgar på den nu som jag haft i ca 1 år, har bara inte blivit av med nya bilder. För jag har projekt på gång med bilen, och vill lägga in när jag känner mig helt nöjd för en serie bilder.
Blir säkert några snart då jag har en stund kvar med bilen tills jag kommer anse mig någerlunda klar smile

Over and Out

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang