bilar med många mil?

Thullen
23 augusti 2007 · 1 653 Inlägg

min 740 hade gått 39.000 mil när jag sålde den, ingen bil jag haft innan har gått bättre och mer tillförlitligt än den, den bar gick!

tror inte man ska vara rädd att köpa bil som gått långt, jamena du vet inte vad tidigare ägare har gjort med bilen, köper du en bil som gått 11.000 mil och motorn rasar så har du ju missat motorgarrantin på 10.000 mil, men du har betalt en jäkla massa pengar extra bara för den "gått lite"...

När man köper bil ska man inte stirra sig blint på miltalet, det är skicket på bilen som avgör om det blir köp eller ej, full servicebok underlättar dock vid långmilare så man "vet" att den är skött, men serviceboken är heller inte någon garanti på bra skick, dessa är mycket lätta att förfalska.

en volvo eller BMW vet man i princip går tills den kryper på sina bara blodade knän, men köper du franskt så är det nästa fördel att köpa en som gått lite längre, för då vet man att den funkar wink

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Decibel
23 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Jag tittar, lyssnar och smakar(!) hellre på en motor än att glo i en bok som egentligen inte säger ett dyft förutom när ägarna har betalat pengar till en verkstad.

Lukta, lyssna, känn, smaka... sen kan de stå vad de vill på mätarn

golf88
23 augusti 2007 · 956 Inlägg

Min passat som jag hade som vinterbil hade gått 35000 mil..trodde iaf att nånting skulle gå sönder under dom 5 månaderna jag hade bilen..men jag fyllde inte ens på spolarvätska...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Sushikocken Sleeper
23 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

grannens 745 som tidagare vart taxibil gick över 70000mil innan en traktor backade över den tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
t7m
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

route skrev:
Min gamla MB 240D -85 hade rullat närmare 200 000 mil när motorn packade ihop på samma motor med, dock avverkade en tre lådor under sin livstid.. Klart den bästa bil jag haft tongue Under min tid som ägare så rullade den ca: 90 000 mil

haha ja de e merca de! big_smile

Gullideckel
23 augusti 2007 · 70 Inlägg

t7m skrev:

route skrev:
Min gamla MB 240D -85 hade rullat närmare 200 000 mil när motorn packade ihop på samma motor med, dock avverkade en tre lådor under sin livstid.. Klart den bästa bil jag haft tongue Under min tid som ägare så rullade den ca: 90 000 mil

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Volkswagen Polo 9N "Niklas" (2004)
master_lars
23 augusti 2007 · 1 162 Inlägg

Gullideckel skrev:

t7m skrev:

route skrev:
Min gamla MB 240D -85 hade rullat närmare 200 000 mil när motorn packade ihop på samma motor med, dock avverkade en tre lådor under sin livstid.. Klart den bästa bil jag haft tongue Under min tid som ägare så rullade den ca: 90 000 mil

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Gullideckel
23 augusti 2007 · 70 Inlägg

master_lars skrev:

Gullideckel skrev:

t7m skrev:

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

Stockholm ligger iofs i Europa och här finns några sådana äldre Mercor som rullar varje dag år ut och år in...om vi antar att årsmodellen är 1987(kanske tom. äldre jag har inte exakt koll på olika Merca karosser) och om man fortsätter anta att en Taxi går lågt räknat  10 000  - 20 000 mil per år blir det mellan  200 000 mil och  400 000 mil efter 20 år.

Jag har inget mer bevis än att jag sett dessa bilar i trafiken i halva mitt liv samt det jag hört från folk som jobbar i branschen....nya säten kan man ju köpa på skroten...

Volkswagen Polo 9N "Niklas" (2004)
buffys
23 augusti 2007 ·

Taxiåkarna häromkring kör sina bilar runt 100k mil innan de e dags o byta! Då brukar de bara rulla o gå, ända tills nån privatare köper dem o slarvar lite med servicen, då brakar allt istället:)

TRYIT Teddan
23 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

dom flesta taxi åk man ser till salu har rullat 30-60 000mil..
har svårt att tro att inredning å sånt håller 200 000mil ..
det finns inga morderna bilar som håller så länge iaf.. kolla bara skinn osv i en bil som rullat 20 000mil och är ett par år gamla ser oftast ut som fan

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
t7m
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

master_lars skrev:

Gullideckel skrev:

t7m skrev:

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

då tror du fel smile iaf så länge som 123 användes som taxi vet ja flera som gick över 100000,
varför skulle inte inredningen hålla längre? man sitter ju typ på marken i en 123 men de e bara stoppa in nå skumgummi under så e de fixat annars håller väl allt, drivaxlar å liknande nöts ju hårt men inredning tongue

Kesler
23 augusti 2007 · 3 650 Inlägg

min granne hade en gammal 740 som rullade 109 tusen mil innan den åkte till skroten, den hade rullat som taxi också.

BoraV6
23 augusti 2007 · 677 Inlägg

fredda_king skrev:

BoraV6 skrev:
En annan intressant fråga är ju var alla bilar tar vägen som har väldigt mycket mil på mätaren.

Det är inte ofta man hittar bilar på blocket som har över 50 000 mil. Var tar egentligen bilarna vägen när dom gått så långt att ingen vill köpa dom längre. Det kan ju vara ganska nya bilar i vissa fall.
Tex tjänstebilar andra flitigt använda bilar.

Men det här var ändå nått udda! http://www.blocket.se/vi/13100899.htm?ca=3_s
Haha, gått dygnet runt eller?

Vem skulle betala dom pengarna för den här?
http://www.blocket.se/vi/12967175.htm?ca=3_s

Men vad gör man med bilen om den hel enkelt gått för långt, säljer den i delar?

tror inte dom har gått så långt faktist. tror dom bara skrivit av mätaren och den står ju i km så räkna om får du se.. dom siffrorna tror då jag mer på

Oj, såg att dom hade missat lite. Tyckte det verka skummt. Men volvon verkar ju inte va felskrivet!

Edge EVOLUTION GARAGE
23 augusti 2007 · 1 837 Inlägg

Jag var också emot långmilare till en början, men nu sitter jag här med min Golf som gått 21300 mil lite drygt, känns fortfarande som en ny bil. smile
Visst, det finns lite saker som stenskott på backspeglar och huv, men det är ju sånt man får räkna med. Slitdelar byts ju som sagt. Känns bra mycket nyare än min gamla Golf som inte ens passerade 10000 mil. tongue

//Edge
volvo240tic Egen företagare & Flockare
23 augusti 2007 · 314 Inlägg

Min 940 limo ligger på lite över 97000 mil o funkar fint

Volvo 240 turbo 4 life
Moon_Goose GM förstörde SAAB
23 augusti 2007 · 37 Inlägg

master_lars skrev:

Gullideckel skrev:

t7m skrev:

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

Vadå menar du att jag måste byta bil snart hmm den har ju 31k mil! SaaB 99or skrotar man inte förän bakaxeln rullar förbi en i 70 blås! nejje jag säger svenskt bil! må vara en enstaka utlänskt men inget är så bra som svenskt plåt!

Suveränast Av Alla Bilar SAAB!!!
QVT Bilägare
23 augusti 2007 · 60 Inlägg

kan väl knappast stämma på den här heller va? måste varit en japan som haft eld i baken isfl... me tanke på modellen och så?

http://www.blocket.se/vi/12927010.htm?ca=3_s

Life's a bitch that complains about your socks...
vaughn
24 augusti 2007 · 674 Inlägg

BoraV6 skrev:
En annan intressant fråga är ju var alla bilar tar vägen som har väldigt mycket mil på mätaren.

Det är inte ofta man hittar bilar på blocket som har över 50 000 mil. Var tar egentligen bilarna vägen när dom gått så långt att ingen vill köpa dom längre. Det kan ju vara ganska nya bilar i vissa fall.
Tex tjänstebilar andra flitigt använda bilar.

Men det här var ändå nått udda! http://www.blocket.se/vi/13100899.htm?ca=3_s
Haha, gått dygnet runt eller?

Vem skulle betala dom pengarna för den här?
http://www.blocket.se/vi/12967175.htm?ca=3_s

Men vad gör man med bilen om den hel enkelt gått för långt, säljer den i delar?

inget konstigt om man har den som företagsbil
farsan har haft sin sen januari 06 och den har redan gått 8000mil

ang sista annonsen: bor ju i karlskoga så jag ska fan ta en sväng förbi och kolla om miltalen stämmer

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Hellquist
24 augusti 2007 · 499 Inlägg

twin_cam skrev:
Sen beror det ju på vad för bil det är. Det är större chans att en svensk eller tysk bil går långt än att en fransk/italiensk bil gör det.

Inte för att dom är sämre, utan för att dom är klenare dinmensionerade.

Är inte det kvalite?

Jag håller nog med, jag skulle kunna köpa en Volvo eller en Mercedes som gått 40000mil men jag skulle aldrig köpa en Opel, Peugeot, Renault eller något från USA med samma mil på mätaren. Jag hade i och för sig inte köpt någon av de bilarna även om de hade gått lite tongue

LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
24 augusti 2007 · 252 Inlägg

bussen har precis slagit om till 41000 mil, lite ytrost men inge allvarligt, sen så är ja 3de ägarn å ägarn innan mig e farbror å ägarn innan det är en polares ftg, å känner han "makrillssubaru åkarn big_smile" som har servat bilen hela tiden, de enda som ja har råkat ut för e att jordflätan till generatorn hadde erjat av, dagen efter en tur på ca 130 mil big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang