Äger du din bil, eller gör banken det?

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
6 oktober 2007 · 857 Inlägg

Äger 3 av mina bilar, en äger banken. Tycker inte att det nåt fel med att banken "äger" bilen.

bumpe Lastbilsmekaniker
6 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Jag äger min *stolt*

Sen ska vi kanske inte tala så högt om att den kostade 5000 tongue

HenkeEdge NDE Level IIA Technician/Analyst
6 oktober 2007 · 40 Inlägg

BMW-328I skrev:
Jag jobbade ihop till min 328, cashade den, men jag e ung och bilen e dyr som fan så den e på mammas namn big_smile men min till 100%, och ja hon får köra den smile

Ehh kan ju knappast vara till 100% om din morsa står som registrerad ägare. Är smitare som er som gör att försäkringarna blir svindyra vilket gör att fler gör så och sen fortsätter spiralen.

Jo känns fånigt att kommentera det där men det är ju ännu fånigare att skriva så där, hehe.
No hard feelings smile

Jag äger alla mina fordon men huset kan man väl säga att banken äger eftersom det står som säkerhet för bolånet. Dock inte någon risk att gå med förlust om man skulle sälja eftersom jag garanterat skulle kunna få ut nästan dubbelt av vad jag gav för det (om inte villapriserna går ner över 50%). Så jag kanske äger det med då?

Senast redigerat av HenkeEdge (8 oktober 2007)

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge
allwheelspinn Maskinförare
6 oktober 2007 · 72 Inlägg

Jag har betalt Audin kontant (50,000,-) och står även som ägare på bilen (9495,- per helår, halvförsäkring).

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik
Audi S4 Quattro "The Purple Pearl" (1993)
Kristoff_
7 februari 2008 · 87 Inlägg

Jag äger min nuvarande bmw, fick den av min pappa om jag bytte taket på huset, vilket kommer göras i sommar. Ska nu köpa en Passat 1.8T -01 om dom inte säljer den som dom gjorde idag med en V40 2.0T. Aja, jag har tagit ett lån men inte på bilen utan ett medlemslån som kommer användas till annat än bara bilköp så jag anser att jag äger min bil, fast min far kommer ställa sig som ägare pga av försäkringen.

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
Xtravagant 1337
7 februari 2008 · 1 343 Inlägg

Jag äger mina bilar.
Jag ser ingen mening att köpa något man inte har råd att köpa själv...
Hysteri vill jag påstå!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
bmx
7 februari 2008 · 7 100 Inlägg

bumpe skrev:
Jag äger min *stolt*

Sen ska vi kanske inte tala så högt om att den kostade 5000 tongue

haha,min kostade 1000 spänn tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Gloremir hmmmm
7 februari 2008 · 1 094 Inlägg

jag äger mina bilar. visst tog lån med betalade av på 6 månader. 855:an kostar 3500 halvförsäkrad och stagean kostar 19600 helförsäkrad. dock är stagean avställd o ej försäkrad förtillfället

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Hamilton
7 februari 2008 · 8 868 Inlägg

Självklart äger jag min bil och inte banken. Köpt kontant i december -07

Fotograf på tierpidag.se
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
7 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Klart som fan att banken "äger" min bil, vilken normal människa med ca 13,000kr ut i månaden har 110 papp att slänga ut bara sådär ??

Vad e det för snack om att man "inte har råd med bilen" bara för att man tar ett lån för att köpa den ??

Om man tar ett lån för att köpa bilen och sen inte klarar av att pynta amorteringarna *DÅ* har man bevisligen inte råd med bilen men om man sköter sig och betalar det man ska så har man ju bevisat motsatsen, dvs att man *har* råd med bilen.

Tog ett medlemslån på 110 lax för att köpa min bil och betalar tillbaka ca 6,5-7K i månaden med min skitlön bara för att bli av med lånet så fort som möjligt.

Ser absolut inget fel i det, jag behövde helt enkelt pengarna då och inte om två år.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Pikey
7 februari 2008 · 2 283 Inlägg

MrTobias skrev:
Står som ägare men farsan äger delar av bilen smile Då jag lånat av han för att köpa.

Samma här.

R.I.P. Michael Jackson!
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
7 februari 2008 · 168 Inlägg

Äger både min brukis och min Vectra 4X4 16v Turbo och min Ducce.
Skönt att veta men inget fel att ta lån! Gjorde jag på min Ducce men
är betald nu.

MrLego Volvonörd
7 februari 2008 · 1 187 Inlägg

Klart jag äger bilen min men den kostade inte så mycket heller... Men det är väl inget fel med att låna pengarna heller... man betalar ju tillbaka som sagt var....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Mortalis VW-nörd?
7 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Känns bättre att ha de på ett lån än att se värdet minska och veta att "de där e mina pengar som bara sipprar iväg" tongue faktiskt...
men har ju ett sånt lån så banken äger inte bilen ändå tongue

Super_Micke Bildrulle
7 februari 2008 · 499 Inlägg

Jag äger bägge mina bilar. Fast, jag gav 15 000 för ena o 6 500 för andra. Men har planer på att köpa en MkIV när man får schysst jobb, då blir det lån troligen.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
7 februari 2008 · 146 Inlägg

Min audi A4 har jag tagit lån på. gjorde det då jag hade en nissan 200sx -93 men körde o krockade med en lastbil i ca 150 på motorvägen med jobbets volvo V70. o skadorna jag fick var en bruten fot o en punkterad lunga. Det gjorde att jag började tänka om o tänka på säkerheten istället. hade jag suttit i en bil för 5000:- eller i min nissan hade jag mest troligt inte levt idag.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
Hamilton
7 februari 2008 · 8 868 Inlägg

Mortalis skrev:
Känns bättre att ha de på ett lån än att se värdet minska och veta att "de där e mina pengar som bara sipprar iväg" tongue faktiskt...
men har ju ett sånt lån så banken äger inte bilen ändå tongue

Hur resonerar man då? Lånet som du betalar av på då, det "sipprar" inte i väg då eller....
Är nog rätt surt att ha mycket lån och lite värde på bilen wink

Sällan man har bilen som en investering, finns bättre saker till det.

Senast redigerat av Hamilton (7 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se
snigel
7 februari 2008 · 69 Inlägg

hmm lite fundersam på alla som bara bor hemma och liksom lever på mamma/pappa
jag är 25 år gammal har sambo sen 6.5 år och ett barn (2.5år)
jag har lånat pengar en gång i mitt liv och det var för at betala av en hel hög med skulder jag dragit på mig i mina yngre dagar:o

nu förtiden har jag flera bilar ett hus på 180 kvadrat med till hörtande garage.. och allt tillhör mig och min sambo men det är jag som mest jobbar hemma hos oss.. jobbar som resemontör och tjänar skapligt varje månad

så visst lånat har jag faktiskt.. men absolut inte till en bil

snigel
7 februari 2008 · 69 Inlägg

snigel skrev:
hmm lite fundersam på alla som bara bor hemma och liksom lever på mamma/pappa
jag är 25 år gammal har sambo sen 6.5 år och ett barn (2.5år)
jag har lånat pengar en gång i mitt liv och det var för at betala av en hel hög med skulder jag dragit på mig i mina yngre dagar:o

nu förtiden har jag flera bilar ett hus på 180 kvadrat med till hörtande garage.. och allt tillhör mig och min sambo men det är jag som mest jobbar hemma hos oss.. jobbar som resemontör och tjänar skapligt varje månad

så visst lånat har jag faktiskt.. men absolut inte till en bil

edit: glömde skriva att alla lån är betalda

Mortalis VW-nörd?
7 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Hamilton skrev:

Mortalis skrev:
Känns bättre att ha de på ett lån än att se värdet minska och veta att "de där e mina pengar som bara sipprar iväg" tongue faktiskt...
men har ju ett sånt lån så banken äger inte bilen ändå tongue

Hur resonerar man då? Lånet som du betalar av på då, det "sipprar" inte i väg då eller....
Är nog rätt surt att ha mycket lån och lite värde på bilen wink

Sällan man har bilen som en investering, finns bättre saker till det.

De känns bättre att veta att när ja säljer skiten så får jag igen alla pengar jag lagt på den i princip, betalar man allt kontant får man aldrig igen dom tongue Det är en psykologisk grej iaf..kontant så ser man värdeminskningen mer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang