ferrari e bara skti! haha

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
14 oktober 2007 · 938 Inlägg

Har åkt ferrari en gång, en 360 spyder, å de slutade inte lika kul som de började kan ja säjja...
Han ja åkte med vek ut på riksvägen å gasade på, å visst hände de grejjer, de kan ja erkänna... Han drog upp till 100 ungefär å sa att de där va halvgas så ja kunde ju fantisera om resten...  hmm Körde så en km å vek sen av i en rondell å åkte ner mot stan, å vid nya bron så körde han ett varv i rondellen för att vända å åka tillbaka... Ut ur rondellen  så skulle han ju visa lite hur bra den gick, så han trampa till å de släppte ju direkt, sen hördes en smäll... Vi rullade 100 meter innan vi stannade, bilen drog inte längre, nåt var paj yikes Fick ringa efter en mekonomenbil som kunde komma å bogsera oss sad Så sluta min tur i den ferrarin, pinsamt värre å stå vid vägkanten me en ferrari å inse att bilen var trasig... Fick iaf höra sen att de var växellådan som gett sej, men å andra sidan hade ju ferrarin gått 6tusen mil, så de var nog inte så konstigt att den var slut tyckte dom som körde lol


Kan ju berätta att de var en sån där kampanj på meko då, köp olja å provåk ferrarin, de var därför ja bara fick åka en liten bit...

Men men, ferraris kvalite vet ja inte om ja ger så mycke för efter de där... Är ju som sagt inge pinsamt å åka en ferrari som blir bogserad av en gul mekonomen servicebil hmm

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
tecman
14 oktober 2007 · 1 741 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
Har åkt ferrari en gång, en 360 spyder, å de slutade inte lika kul som de började kan ja säjja...
Han ja åkte med vek ut på riksvägen å gasade på, å visst hände de grejjer, de kan ja erkänna... Han drog upp till 100 ungefär å sa att de där va halvgas så ja kunde ju fantisera om resten...  hmm Körde så en km å vek sen av i en rondell å åkte ner mot stan, å vid nya bron så körde han ett varv i rondellen för att vända å åka tillbaka... Ut ur rondellen  så skulle han ju visa lite hur bra den gick, så han trampa till å de släppte ju direkt, sen hördes en smäll... Vi rullade 100 meter innan vi stannade, bilen drog inte längre, nåt var paj yikes Fick ringa efter en mekonomenbil som kunde komma å bogsera oss sad Så sluta min tur i den ferrarin, pinsamt värre å stå vid vägkanten me en ferrari å inse att bilen var trasig... Fick iaf höra sen att de var växellådan som gett sej, men å andra sidan hade ju ferrarin gått 6tusen mil, så de var nog inte så konstigt att den var slut tyckte dom som körde lol


Kan ju berätta att de var en sån där kampanj på meko då, köp olja å provåk ferrarin, de var därför ja bara fick åka en liten bit...

Men men, ferraris kvalite vet ja inte om ja ger så mycke för efter de där... Är ju som sagt inge pinsamt å åka en ferrari som blir bogserad av en gul mekonomen servicebil hmm

håller med om det där. har åkt samma bil. den gick sönder då åxå. så det där nån skrev om kvallan är nog inte nåt att hänga i julgranen direkt. tro vad service intervallen är för ferarris. typ 100 mil? rätt illa för en sån bil. sen är det ju så tråkigt med dyra bilar. ingen vågar ju gasa i kurvorna med dom. FEGT! då åker jag nog den där trimmade bmw:n så slipper man oroa sig för att den ska rasa smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Hamilton
14 oktober 2007 · 8 864 Inlägg

absolute_teddan skrev:
vad tycker ni pom ferrari? betala jätte mycke och få en bil, när man typ kan turbo konvertera en bmw och dra en frerrari? haha

Lite löjligt inlägg det här.
Tror nog att det är lite annat som gör att Ferrari är just Ferrari... Det är en ikon bland "supersportbilarna" som inte går att jämföra med turbo konerterad BMW. Dom spelar i helt olika divisioner helt enkelt.

Fotograf på tierpidag.se
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
14 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

Han 'är en noob som inte vet vad han snackar om. En ferrari´s motor! Säger inget mer.

C H E V R O L E T <3
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
14 oktober 2007 · 426 Inlägg

ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

/Street
Germax
14 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Ferrari handlar inte om att ha många hk.

Ferrari är en Ferrari, status du inte kan se i kikare från en BMW turbo.

P1TSTOP
14 oktober 2007 · 121 Inlägg

va snackar ni om ni måste ha tappat några skruvar!! ferrari är skit! porsche är bäst! bla bla bla


ja har både åkt i ferrar i och körde faktiskt en porsche turbo S i helgen! och båda bilarna är fantastiska! okej dem kanske va snabbare än min subba... men ja skulle byta min bil vilken dag som helst mot någon av dem!

om ni ska snacka om skit bilar! så snacka om lite äldre bilar och inte om super bilar för det slutar med att ni försöker lura er själva att den är dålig för att ni aldrig kommer ha råd med den ,så ni vill lura er själva att din egen bil är bättre..

det handlar inte alltid om snabbhet! det finns nåt som heter kvalite komfort.

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
BMW 318 "STANCE" (1999)
TRYIT Teddan
14 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

dom ända som tycker ferrari är skit är dom som inte har råd....

börja med massa löjliga jämförelser , va fan är det moppepojkar som skriver eller.

ferrari köper man ju för att det är en underbar bil, sen om någon yngling i sin trimmade bmw drar den spelar roll eller.. herregud vilken samling idioter det finns här

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Jimm
14 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Japp, avundsjuka som vanligt. Ferrari är fläskåk. punkt slut.

Skaune
14 oktober 2007 ·

Att folk en s svarar på ett sånt inlägg?`Orka bry sig, de e nere på sandlåde nivå nu! Typ min pappa e bäst! nej MIN pappa e bäst!.....

Niklas1987 NO
14 oktober 2007 · 2 182 Inlägg

Hellre en Koenigsegg än en Ferrari

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
RIGO-ROD
14 oktober 2007 · 684 Inlägg

chrille_ skrev:
svårt att jämnföra en Ferrari med en Bmw

om man kaskne inte jämnför med nån lite FINARE bmw till nån i M bmw

ska man jämföra en ferrari med en bmw blir det nog en BMW NASACA C1 ELLER C2 KANSKE DEN HETTE

Trozzo Oekonomisk, ja visst
14 oktober 2007 · 966 Inlägg

Nä, ferrari köps enbart för stutusens skull, finns många bilar som tar en ferrari, både runt bana och rakt fram, och dom håller bättre kvalité desutom (Med andra ord, dom går att köra till vardags)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Constantine
14 oktober 2007 · 679 Inlägg

street skrev:
ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

instämmer, jag kör häldre Porsche än Ferrari.

MeloveGolf Vw trimmare
14 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

street skrev:
ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

mm om man tar en 4-cylindrig gammal fattigmans porsche kasnke roll

totalt värdelös tråd annars en lite för ung kille som kollat lite för mycket på
"video" delen av garaget finns twinturbo golfar som tar ferrari och om man
så vill en 240 eller lada etc etc jämför inte orginal bil vs konverterat
tror du att  du får mer respekt/status i en 1000hk bmw än en Ferrari Enzo?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Aerodynamik ...
14 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

MeloveGolf skrev:

street skrev:
ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

mm om man tar en 4-cylindrig gammal fattigmans porsche kasnke roll

totalt värdelös tråd annars en lite för ung kille som kollat lite för mycket på
"video" delen av garaget finns twinturbo golfar som tar ferrari och om man
så vill en 240 eller lada etc etc jämför inte orginal bil vs konverterat
tror du att  du får mer respekt/status i en 1000hk bmw än en Ferrari Enzo?

Nu är det inget fel på Ferrari, men original EVO VIII och Skyline GT-R har faktiskt bättre tider än Ferrari 360 runt bana. roll


Ferrari = status

RIGO-ROD
14 oktober 2007 · 684 Inlägg

MeloveGolf skrev:

street skrev:
ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

mm om man tar en 4-cylindrig gammal fattigmans porsche kasnke roll

totalt värdelös tråd annars en lite för ung kille som kollat lite för mycket på
"video" delen av garaget finns twinturbo golfar som tar ferrari och om man
så vill en 240 eller lada etc etc jämför inte orginal bil vs konverterat
tror du att  du får mer respekt/status i en 1000hk bmw än en Ferrari Enzo?

själv tycker jag ferrari är en status bil, bra bil oxå, men mer status, självklart e det en säker sport bil, men ferrari med tiden har blivit en bil som måste stå vid garaget när man är tät. ferrari är mer som ett klädes märke idag.  jag har själv kört ferrari ,tycker inget fel om dem förutom prislappen, men för den prislappen får du en grymt bra garanti på bilen. men skulle jag ha dom pengarna , skulle jag aldrig valt en ferrari , skulle nog blivit en lamborghini, den har allt det ferrarin har plus mycket mer.

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Porsche är väl mer bruksbil än nån annan superprestigebil.

Eller? smile

MeloveGolf Vw trimmare
14 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

RIGO-ROD skrev:

MeloveGolf skrev:

street skrev:
ferarri är skit, 10 000 mil sen är det dags för motorrenovering. en porsche kan man köra 25000 mil med och sen köra vidare wink  Porsche det är grejor det. ferrari är bara skit. ja det är fakta då jag har mekat med det.

mm om man tar en 4-cylindrig gammal fattigmans porsche kasnke roll

totalt värdelös tråd annars en lite för ung kille som kollat lite för mycket på
"video" delen av garaget finns twinturbo golfar som tar ferrari och om man
så vill en 240 eller lada etc etc jämför inte orginal bil vs konverterat
tror du att  du får mer respekt/status i en 1000hk bmw än en Ferrari Enzo?

själv tycker jag ferrari är en status bil, bra bil oxå, men mer status, självklart e det en säker sport bil, men ferrari med tiden har blivit en bil som måste stå vid garaget när man är tät. ferrari är mer som ett klädes märke idag.  jag har själv kört ferrari ,tycker inget fel om dem förutom prislappen, men för den prislappen får du en grymt bra garanti på bilen. men skulle jag ha dom pengarna , skulle jag aldrig valt en ferrari , skulle nog blivit en lamborghini, den har allt det ferrarin har plus mycket mer.

Principen är ju fortfarande samma oavsett om det är ferrari,Lamborghini eller en Buggati
Det är respekt/Status och visar att man är tät sen att ferarrin blivit så populär är en annan sak men skulle ju myckt hellre äga en supersportbil än en turbokonverterad bmw..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
twin_cam Smålänning
14 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Ferrari är ingen bil, för det är historia och konst.
Bilen har bra känsla i kvalité och detaljer, även om den riktiga kvalitén är kass, kanske håller 10000 mil innan det är dags att riva den för renovering...

Jag tycker att ferrari lever för mycket på sitt namn numer. Finns liksom japanska uddabilar som spöar den runt en bana, och dessutom håller i både 20 och 30000 mil...

Finns bilar i ferraris klass också, som kostar lika mycket, går lika fort, men har modernare teknik, samma kvalitetskänsla men betydligt bättre driftsäkerhet och livslängd.

Men den som vill ha statusen skiter i servicekostnader, dålig driftsäkerhet och allt..
DÅ är det ferrari som gäller. Det är bara så. Myten, legenden wink

Sen att ferarri är släkt med fiat, om än på något sånär avlägset håll, gör saken ännu bättre tongue
Och att porsche är släkt med skoda... Kul tanke bara... Är förhoppningsvis ingen skruv gemensam...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang