Fel

AudiArt
1 november 2007 ·

Skiter i garaget

Senast redigerat av AudiArt (9 januari 2009)

FireTraXX DFFL
1 november 2007 · 9 020 Inlägg

Detta talar ju inte precis för.

Dåliga saker!
Lådan slirar på D-2-L lägerna (lådan halft nerplockad)

Den mindre bakrutan krossad. Den på sidan. Den mindre

Olackad Bomper front

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rallyhalle
1 november 2007 · 4 299 Inlägg

FireTraXX skrev:
Detta talar ju inte precis för.

Dåliga saker!
Lådan slirar på D-2-L lägerna (lådan halft nerplockad)

Den mindre bakrutan krossad. Den på sidan. Den mindre

Olackad Bomper front

De där e nog en stor anledning. Testa med att sänka priset eller så fixar du till de dåliga på bilen.

JH
1 november 2007 · 165 Inlägg

Precis.
Jag hade inte heller köpt en bil med kass växellåda,krossad ruta och olackad front.
Fixa dem grejerna så går det nog bättre

Volvo s40 (2000)
Zpike Pinsamt klumpig
1 november 2007 · 93 Inlägg

Gillar supror, men är inte vidare intresserad av automatlådor.
Och skulle vara rädd för en som var i dåligt skick.

Hur som helst så borde den vara intressant, men anser själv att det är fel tid på året för att köpa en supra.

AudiArt
1 november 2007 ·

Om jag sänker till 42.000 då kanske den blir såld? oljan i lådan var helt utkass. Kanske bara att byta. Men jag ville renovera. Har kostat skitmycket. Verkligen en påkostad bil!
Vad skulle ni pröjsa för en denna då?

Eisenhut
1 november 2007 · 1 827 Inlägg

För mig så är det ytterligare två saker som känns fel angående annonsen/bilen.

För det första, Utställningsbil? Bilen är halvt nerplockad och lacken på bilden ser riktigt skabbig ut.

Det andra: Sänkt, stum som fasen. Där backar jag. Vet ägaren inte om att det är genomslagsskydden som gör den stum och att dämparna troligtvis är slut vid det här laget? Vad är det mer som ägaren inte kan om sin bil... För mycket att riskera på en gammal turbobil faktiskt.

Dock tror jag anledningen ligger i att folk inte vill pilla med andras skit. Man köper hellre en färdig bil utan fel för mer pengar än att köpa en halvfärdig bil.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
AudiArt
1 november 2007 ·

Eisenhut skrev:
För mig så är det ytterligare två saker som känns fel angående annonsen/bilen.

För det första, Utställningsbil? Bilen är halvt nerplockad och lacken på bilden ser riktigt skabbig ut.

Det andra: Sänkt, stum som fasen. Där backar jag. Vet ägaren inte om att det är genomslagsskydden som gör den stum och att dämparna troligtvis är slut vid det här laget? Vad är det mer som ägaren inte kan om sin bil... För mycket att riskera på en gammal turbobil faktiskt.

Dock tror jag anledningen ligger i att folk inte vill pilla med andras skit. Man köper hellre en färdig bil utan fel för mer pengar än att köpa en halvfärdig bil.

Lacken är inte skabbig. Den slår inte i. Det sitter Coilar på den!! Och den är i fint skick. Vad vet du om bilen? Ta reda på lite mer och förhasta dig inte.

Eisenhut
1 november 2007 · 1 827 Inlägg

Hey...

Detta är hur jag reagerade på din annons... Skulle jag letat efter en sådan bil så hade jag fått det intrycket och inte ens ringt dig.

Sitter det coilovers på bilen? Varför skriver du inte det i annonsen då? Och varför går du inte ut och tar riktigt bra bilder på bilen och lägg upp. Det hjälper otroligt mycket.

Du får ju se det som konstruktiv kritik.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
AudiArt
1 november 2007 ·

Eisenhut skrev:
Hey...

Detta är hur jag reagerade på din annons... Skulle jag letat efter en sådan bil så hade jag fått det intrycket och inte ens ringt dig.

Sitter det coilovers på bilen? Varför skriver du inte det i annonsen då? Och varför går du inte ut och tar riktigt bra bilder på bilen och lägg upp. Det hjälper otroligt mycket.

Du får ju se det som konstruktiv kritik.

Försökte att ta det som konstruktiv kritik. Ang bilderna så står den illa till för en bild. Gammla ägarens bild. Om jag sänker priset så kanske det skulle vara annorlund eller?

Mortalis VW-nörd?
1 november 2007 · 4 332 Inlägg

Instämmer, bilden ser förjävlig ut och hela bilen ser ut som den e uppdragen ur diket för en nisse som inte vet nåt mer, och första tuggan tar man med blicken, o då spelar de ingen roll vad du skrivit längre ner, ta bra bilder och skriv om annonsen isf, i den ordningen så får vi la se smile

Eisenhut
1 november 2007 · 1 827 Inlägg

Jag tycker helt ärligt att du ska försöka visa att den är i bättre skick än vad annonsen säger att den är i.

Skriv exakt vad som är gjort, och vad som är köpt till den, samt ta ett bra foto som verkligen framhåller bilen isåfall.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
bmx
1 november 2007 · 7 100 Inlägg

AudiArt skrev:
Om jag sänker till 42.000 då kanske den blir såld? oljan i lådan var helt utkass. Kanske bara att byta. Men jag ville renovera. Har kostat skitmycket. Verkligen en påkostad bil!
Vad skulle ni pröjsa för en denna då?

fortfarande för mkt,ja hadde bjudit 10 000 ja kanske,MEN DE ÄR VA JA HADDE BJUDIT!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Kjellander
1 november 2007 · 112 Inlägg

Du kanske skulle ändra rubriken från utställningsbil till renoveringsobjekt. Samt fixa fler och framför allt bättre bilder, det gör stor skillnad! Även på ljudbygget!
0-100 km/h under 5 sekunder låter lite för bra för att vara sant. Har du mätt med G-tech eller är det bara en ren uppskattning?

Bära eller Brista?!
Caffe
1 november 2007 · 1 436 Inlägg

bmx skrev:

AudiArt skrev:
Om jag sänker till 42.000 då kanske den blir såld? oljan i lådan var helt utkass. Kanske bara att byta. Men jag ville renovera. Har kostat skitmycket. Verkligen en påkostad bil!
Vad skulle ni pröjsa för en denna då?

fortfarande för mkt,ja hadde bjudit 10 000 ja kanske,MEN DE ÄR VA JA HADDE BJUDIT!!!

jag hade nog också gett nått i de banorna, den ser helsunkig ut på bilden.
Att växellådan är kaputt och bilen är halft isärplockad gör att synintrycket verkar stämma.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Zpike Pinsamt klumpig
1 november 2007 · 93 Inlägg

Att lacken är "skabbig" kan jag inte hålla med om, men på bilden så är den inte speciell heller.
Ser ut som orginal, vilket inte är så utmanande för att var "utställnings"-aktig.
Och vad jag ser av kjolarna så är de för "simpla", även om de passar bilen bra.

Aja, angående annonsen:
Ser inte att den är utan handtag som en "bra sak".

Varför är fronten nerplockad?
Har den "grymma" väghållningen fått den "fasiken"stumma bilen med de guppiga 19":arna att köra in i något så att den förra fronten gått sönder eller dylikt?
Och är det sådana händelser som gjort att bilens bak- och framvagn behövts renoveras?

Sedan att nämna att bilen är påkostad utan att nämna vad som köpts i detalj säger mer att bilen har sentimentalt värde mer än att den är "värd" priset.

Lever hur som helst efter konceptet att man inte får tillbaka de pengar man lägger ned på en bil.

Sedan går jag tillbaka till att det är fel årstid att sälja en supra.
Anser att den inte är en bra balanserad vinterbil, som för övrigt är ofärdig.
Och det är inte alla som har varma garage, så ett projekt är mer lämpligt för sommaren.

Sen om det vore så att jag ville ha ett projekt så hade jag nog börjat med en bil som var mer orginal för att få välja fjädrar och dylikt själv.

Sist men inte minst; det är en japanare med snart 18 år på nacken och det står ingen information om rost.

Ursäkta om jag låter jävlig. Anser mig bara svara på topic:en.

AudiArt
1 november 2007 ·

Zpike skrev:
Att lacken är "skabbig" kan jag inte hålla med om, men på bilden så är den inte speciell heller.
Ser ut som orginal, vilket inte är så utmanande för att var "utställnings"-aktig.
Och vad jag ser av kjolarna så är de för "simpla", även om de passar bilen bra.

Aja, angående annonsen:
Ser inte att den är utan handtag som en "bra sak".

Varför är fronten nerplockad?
Har den "grymma" väghållningen fått den "fasiken"stumma bilen med de guppiga 19":arna att köra in i något så att den förra fronten gått sönder eller dylikt?
Och är det sådana händelser som gjort att bilens bak- och framvagn behövts renoveras?

Sedan att nämna att bilen är påkostad utan att nämna vad som köpts i detalj säger mer att bilen har sentimentalt värde mer än att den är "värd" priset.

Lever hur som helst efter konceptet att man inte får tillbaka de pengar man lägger ned på en bil.

Sedan går jag tillbaka till att det är fel årstid att sälja en supra.
Anser att den inte är en bra balanserad vinterbil, som för övrigt är ofärdig.
Och det är inte alla som har varma garage, så ett projekt är mer lämpligt för sommaren.

Sen om det vore så att jag ville ha ett projekt så hade jag nog börjat med en bil som var mer orginal för att få välja fjädrar och dylikt själv.

Sist men inte minst; det är en japanare med snart 18 år på nacken och det står ingen information om rost.

Ursäkta om jag låter jävlig. Anser mig bara svara på topic:en.

INGEN ROST!!
Super fin under
Renoverad motor, Bakaxel.
Vet ej direkt vad som är påkostad men det finns kvitton på mycket.
var orginal bär framvagn och bakvagn renoverades
19" fälgarna tar inte i. Men det är inte långt ifrån. Ville inte skriva förmycket i annonsen så den misstolkades.

AudiArt
1 november 2007 ·

Kjellander skrev:
Du kanske skulle ändra rubriken från utställningsbil till renoveringsobjekt. Samt fixa fler och framför allt bättre bilder, det gör stor skillnad! Även på ljudbygget!
0-100 km/h under 5 sekunder låter lite för bra för att vara sant. Har du mätt med G-tech eller är det bara en ren uppskattning?

g-tech pro 4.95 men vågar man lite på en sådan till 100 procent ?!

Senast redigerat av AudiArt (1 november 2007)

NickeR32
1 november 2007 · 870 Inlägg

Har också reagerat på en del saker:

* "Utställnings bil" - Snarare renoveringsobjekt
* Automat - Inte många som vill ha Automatare
* Skriv som sagt ut alla saker som är bytta/fixade m.m så man vet de
* Och som sagt, bättre bilder, och gärna fler. Jag tycker man borde ha cirka fyra-fem bilder. Snett framifrån, snett bakifrån, motorn, inredning, och då bagaget om du har ljud m.m... Men vill gärna se hur hela bilen ser ut smile



Som du skrev i ett inlägg:
"INGEN ROST!!
Super fin under
Renoverad motor, Bakaxel.
Vet ej direkt vad som är påkostad men det finns kvitton på mycket.
var orginal bär framvagn och bakvagn renoverades
19" fälgarna tar inte i. Men det är inte långt ifrån. Ville inte skriva förmycket i annonsen så den misstolkades."

Varför skriver du denna infon till oss? Skriv den i annonsen ist... Och dehär du skrev mee att du inte ville att de skulle bli för mycket info? Bullshit säger jag, e man intresserad så läser man allt!
Och till sist, även om det är en Supra så har den som sagt 18 år på nacken, börjar bli lite smågammal!

camaro67 Meister
1 november 2007 · 6 763 Inlägg

jag orkar inte titta vad en sådan ligger i för priser på blocket men jag tycker det låter dyrt för en gammal supra med trasig automat och en del annat som behöver fixas. Det är alltid svårt att sälja saker som är trasiga, speciellt om det är saker som v-lådor. Sedan kan du som sagt aldrig räkna med att få tillbaks pengarna du lagt ner, det går aldrig

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang