Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

Jlmmy
12 mars 2009 ·

Det blev riktigt fint! smile
Hoppas vi ses i sommar wink

Ha det bra, mvh

liquisole
12 mars 2009 · 1 237 Inlägg

verkligen prydligt!

Aronsson_Kil
12 mars 2009 · 653 Inlägg

Ser skit bra ut big_smile

JDMy00 ClubJDM.se
12 mars 2009 · 1 608 Inlägg

Ser ju förjäkla bra ut du! smile

Mazda Mx-5 (1999)
Zeth_Filth
24 mars 2009 · 203 Inlägg

gjprt lite med den sist jag kollade big_smile ska oxå ner på elmia tänkte jag får se om jag hinner få ihop min bil innan dess smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
Mickius
29 mars 2009 · 4 670 Inlägg

Oboy6 skrev:
Nu är motorn helt färdig inför säsongen 09. Hoppas på många roliga mil och nätter smile

http://www1.garaget.org/archive/17/1627 … 276107.jpg

Hoppas mitt blir lika snyggt sen i framtiden.

Japs-Jens
30 mars 2009 · 1 503 Inlägg

mickius skrev:

Oboy6 skrev:
Nu är motorn helt färdig inför säsongen 09. Hoppas på många roliga mil och nätter smile

http://www1.garaget.org/archive/17/1627 … 276107.jpg

Hoppas mitt blir lika snyggt sen i framtiden.

Klart det kommer bli Micke!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Tuggummimannen Taggad
31 mars 2009 · 1 507 Inlägg

Ser riktigt vackert ut måste jag säga big_smile. Angående att få laddet tidigare så kan du ju "dra isär" kammarna lite, så överlappet minskar XD. Men det verkar inte du behöva till denna sesong iaf, så grymt som du fått till allt smile.

Mvh
/T

BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
Japs-Jens
9 juli 2009 · 1 503 Inlägg

Att man aldrig blir nöjd..
Har aldrig vart riktigt nöjd med scoopet på huven så därför har jag börjat på ett nytt med en helt annan design. Istället för att suga in massa kalluft vid grenröret så väljer jag istället att släppa ut varm luft. Varför jag väljer detta är för att jag nyligen lärt mig att det ska vara så varmt som möjligt vid extraktorröret för bästa effekt..inget jag hade en aning om när jag gjorde första scoopet tongue

För övrigt så kommer detta göras helt symetriskt med huven. Känner redan nu att det är rätt design! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16271/704421_k86teh.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16271/704422_ch0ce6.jpg

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
9 juli 2009 · 4 670 Inlägg

Kommer bli snyggt mannen smile

Bara bygga till mig sen med vet du wink

Japs-Jens
21 september 2009 · 1 503 Inlägg

Passade på att bänka Nizzan på Katrineholmsträffen i Lördags.

http://www.garaget.org/video/ma92re4u80pn

http://www.garaget.org/video/1d8izgeqkw12

Resultat blev 392 hk / 483 Nm i motorn vid 1,4 bar. Så man kan väl säga att den ska ge 330 hk på hjulen. Jag är i alla fall kanonnöjd!

Senast redigerat av Oboy6 (21 september 2009)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Matz-The-Man
21 september 2009 · 204 Inlägg

fina siffror det:) kan du få ut mer på det chipet du har nu eller är det nytt sprut som gäller om du ska ha mer?

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Japs-Jens
21 september 2009 · 1 503 Inlägg

Matz-The-Man skrev:
fina siffror det:) kan du få ut mer på det chipet du har nu eller är det nytt sprut som gäller om du ska ha mer?

Jag antar att om man vill öka effekten ännu mer så är det nytt sprut som gäller. Men det är inget jag har planerat. Skulle vara kul att nån gång i framtiden slänga på större turbo, andra spridare och nytt sprut mm. Men men, jag är nöjd som det är smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Aerodynamik ...
21 september 2009 · 7 120 Inlägg

Ruskigt bra siffror! Lär ju gå framåt iaf smile

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
21 september 2009 · 2 362 Inlägg

härligt smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
NIzmO Ollikkala Racing
22 september 2009 · 1 724 Inlägg

Exakt hur gick det till när ni räknade effekten? är ju en rullande landsväg så det ni mäter är ju drivhjulshästarna och sen räknar man ut den ungefärliga motoreffekten men ni verkar ha gjort tvärtom?

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
syabo
22 september 2009 · 1 278 Inlägg

vad händer med bilen i vinter?smile fått på den nya huven?

Street Knight
Japs-Jens
23 september 2009 · 1 503 Inlägg

NIzmO skrev:
Exakt hur gick det till när ni räknade effekten? är ju en rullande landsväg så det ni mäter är ju drivhjulshästarna och sen räknar man ut den ungefärliga motoreffekten men ni verkar ha gjort tvärtom?

Hmm..Jag frågade dom om det var effekten i motorn och dom sa ja. För att få ut hästarna på hjulen så skulle man räkna på cirka 15% bortfall.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Aronsson_Kil
23 september 2009 · 653 Inlägg

Oboy6 skrev:
Passade på att bänka Nizzan på Katrineholmsträffen i Lördags.

http://www.garaget.org/video/ma92re4u80pn

http://www.garaget.org/video/1d8izgeqkw12

Resultat blev 392 hk / 483 Nm i motorn vid 1,4 bar. Så man kan väl säga att den ska ge 330 hk på hjulen. Jag är i alla fall kanonnöjd!

Skapligt smile setup?

Matz-The-Man
23 september 2009 · 204 Inlägg

Oboy6 skrev:

Matz-The-Man skrev:
fina siffror det:) kan du få ut mer på det chipet du har nu eller är det nytt sprut som gäller om du ska ha mer?

Jag antar att om man vill öka effekten ännu mer så är det nytt sprut som gäller. Men det är inget jag har planerat. Skulle vara kul att nån gång i framtiden slänga på större turbo, andra spridare och nytt sprut mm. Men men, jag är nöjd som det är smile

okej:) kan tänka mig att 300hk skjuter på rätt:D

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang