Varför ska man inte rösta ettor?!

jontedampar Living life sideways
8 november 2007 · 23 Inlägg

Har varit garaget.org användare ett tag nu och märker att tamigfan nästan alla skriver med att man ska ge fan i att rösta ettor osv. Jag personligen har fått ett gäng ettor på båda bilarna jag har uppe nu, bara att inse att vissa gillar inte volvo 740 hur fina dom än är, och vissa gillar inte gamla amerikanare hur fina dom än är. Enklare än så kan det väl inte bli?

Varför sitter folk och surar över att alla inte röstar femmor på bilen. Vissa bilar är ju så fula att man gärna satt några minuspoäng, vissa är så snygga att man kan skicka tackbrev för inspirationen. Får ni ettor så se till att bygga så bilen inte går att ogillas!

n3rmin Greetings, infidel.
8 november 2007 · 91 Inlägg

Jag tror nog det är mer med att folk röstar ettor utan någon vettig anledning. :S
Jag har själv inget emot vad folk röstar... det är inte därför jag är här.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
jontedampar Living life sideways
8 november 2007 · 23 Inlägg

Mja men vad är en vettig anledning då? t ex. pontiacen i mitt garage, enligt många skitrå och rätt snygg...men vissa gillar japanare mer och tycker det är en slö bondkärra från usa...dessutom är det kanske en riktig rishög enligt vissa, klart man ska kunna rösta lågt.
Men håller med dig också, det är ju itne röstandet man sitter på den här sidan för..

Phaetoon
8 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag brukar sätta 1:or i undantagsfall.
Ofta så brukar jag anmäla dessa bilar också wink

Iaf. 1:or ska man sätta på rishögar.
Om alla röstade mer så skulle betygen bli mer rättvisa.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Andreas79
8 november 2007 · 3 968 Inlägg

Sätter man ettor / andra betyg oavsett så tycker jag att man ska skriva
en komentar om varför man valt just det betyget om bilen. Och inte bara rösta

Sätter man en etta på en vacker bil tror jag mer det handlar om avundsjuka

Senast redigerat av Andreas79 (8 november 2007)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
snackcalahan
8 november 2007 · 482 Inlägg

det är klarat alla har olika smak men man sätter ju inte en etta på en fin bil oavsett om det är en japs, jänkare, europa och man själv bara gillar ryss bilar. det är dålig stil, om du hatar volvo 740 va fan går du in och kollar på en för då?

just real power
no turbo shit
Katamso Superstar
8 november 2007 · 511 Inlägg

Många röstar ju låga poäng för att dom inte gillar bilmärket, ägaren m.m. eller bara för att jävlas o sänka snitt poäng. JA jag vet det e löjligt men så e det TYVÄRR många här på garaget som håller på. Skapar nya konton o röstar ner folk.

Jag tycker man ska se lite till vad som är gjort med bilen. Unika lösningar m.m. Jag kanske inte gillar volvo men e det en bil med riktigt sjysta lösningar så röstar jag ju högt ändå. Har ju inte med att det e en volvo o göra? Ska man sitta o sätta ettor på alla bilar av ett visst märke?  Nja... lite fel då kanske..


//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Akka
8 november 2007 · 1 174 Inlägg

jontedampar skrev:
Har varit garaget.org användare ett tag nu och märker att tamigfan nästan alla skriver med att man ska ge fan i att rösta ettor osv. Jag personligen har fått ett gäng ettor på båda bilarna jag har uppe nu, bara att inse att vissa gillar inte volvo 740 hur fina dom än är, och vissa gillar inte gamla amerikanare hur fina dom än är. Enklare än så kan det väl inte bli?

Varför sitter folk och surar över att alla inte röstar femmor på bilen. Vissa bilar är ju så fula att man gärna satt några minuspoäng, vissa är så snygga att man kan skicka tackbrev för inspirationen. Får ni ettor så se till att bygga så bilen inte går att ogillas!

JAG tolkar röstningen som att man inte ska rösta på det märket man tycker om.

Tex. jag tycker inte om jenkare skulle jag rösta pissigt på dom, när dom kasnke har lagt ner hur mycke jobb som hellst på bilen plus att den ser bra ut, men bara för jag är imot jenkare så röstar jag en etta?

Låter inte det lite konstigt?

Istället tycker jag att man ska rösta på hur mycke tid som har lagts ner på bilen å hur bra den ser ut å inte efter märket!

båge montör och hobby mekaniker
8 november 2007 · 2 672 Inlägg

borde det inte gå att lägga in ngt som gör så att man inte kan rösta lägre än treor lr ngt utan att kommentera!? hade nog vart ganska bra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Skyline_GTR
8 november 2007 · 306 Inlägg

båge skrev:
borde det inte gå att lägga in ngt som gör så att man inte kan rösta lägre än treor lr ngt utan att kommentera!? hade nog vart ganska bra!

låter rätt vettigt det du skriver där

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
8 november 2007 · 2 456 Inlägg

Man ska rösta enligt hur man känner för bilarna ... å vist så kan man rösta lågt men då ska man med ge en förklaring varför man gjort det tycker jag .. så veterbörande kan relatera till det låga intrycket å kanske få nya ideer å kan lyfta sin look på bilen ... sen så ska man ej rösta lågt för man ska tracka bilen eller innehavaren ... detta forumet e ju till oss car lovers å man ska vara ärliga och uppricktiga ..

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
MilleN
8 november 2007 · 9 108 Inlägg

Jag tycker nästan att ettorna är ett nödvändigt ont för att jämna ut alla röstfiske/kompisfemmor. Skit i om ni har fått ett gäng ettor, kolla på snittet istället.

Overmann
8 november 2007 · 167 Inlägg

Jag ger 1or och 2or till bilar som är förstörda av ägaren med osmaklig styling eller liknande. Brukar utgå från ett betyg som jag tycker modellen är värd sen dra av eller lägga till några beroende på vad som är gjort med bilen! Inte så vanligt med 1or och 2or.

BMW 635 CSi (1987)
Darkie dARKiE
8 november 2007 · 5 031 Inlägg

Det är väl bra att folk tycker olika och röstar olika? Hur kul hade det varit om alla bilar hade haft högsta betyg i snitt? Som sagt också fått 1or en del ggr men jag tittar på snittet istället och där har jag inget att klaga över då jag vet att det finns massa andra av just min modell som är värre i sverige..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
znyder The weirdo with a beardo
8 november 2007 · 54 Inlägg

Går det inte att fixa så en kommentar måste skrivas vid betygsättning?

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Mortalis VW-nörd?
8 november 2007 · 4 332 Inlägg

Andreas79 skrev:
Sätter man ettor / andra betyg oavsett så tycker jag att man ska skriva
en komentar om varför man valt just det betyget om bilen. Och inte bara rösta

Sätter man en etta på en vacker bil tror jag mer det handlar om avundsjuka

Problemet här är bara att när man sagt till ägaren att man inte tycker om bilen ifråga av olika anledningar så blir man påhoppad och utskälld i princip.
Det är ju självklart förståeligt också, det är bättre t.ex. att alla tjejer som inte tycker en e snygg ignorerar en någorlunda än kommer fram en och en och säger vad som är fel på en. Så bäst är väl egentligen att rösta tyst, men att fler röstar så blir det rättvisare röster..

Supratok Toker
8 november 2007 · 491 Inlägg

Mortalis skrev:

Andreas79 skrev:
Sätter man ettor / andra betyg oavsett så tycker jag att man ska skriva
en komentar om varför man valt just det betyget om bilen. Och inte bara rösta

Sätter man en etta på en vacker bil tror jag mer det handlar om avundsjuka

Problemet här är bara att när man sagt till ägaren att man inte tycker om bilen ifråga av olika anledningar så blir man påhoppad och utskälld i princip.
Det är ju självklart förståeligt också, det är bättre t.ex. att alla tjejer som inte tycker en e snygg ignorerar en någorlunda än kommer fram en och en och säger vad som är fel på en. Så bäst är väl egentligen att rösta tyst, men att fler röstar så blir det rättvisare röster..

Därför att folk inte tål kritik, det är väldigt svårt för många.
Men skriv ändå, alla har ju rätt att tycka någonting.

Toker Jr 081102
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 november 2007 · 5 753 Inlägg

därför att enligt mig så är 1or för bilar som är totalt upprostad och ser ut som skit, är slut, och färdig för verkstad och utan framtids planer... det är bilar som är väd 1or... sen en fräsch bil oavsett märke är inte värd 1or enligt mig....

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Sir_Ed
8 november 2007 · 304 Inlägg

Jag tror att jag röstade "1" en gång. Då var det en bil utan glas, helt rostig och det gick säkert inte att starta den. Skrot. Dessutom var ägaren väldigt otrevlig och skrev en massa dumheter angående min gamla Civicen strax efter att jag har regad mig på GORG. Men han fick en etta för att hans bil var ingen bil längre uttan en rosthöga. Tror inte heller att han fick ha billen kvar har på GORG.

Det vore iaf bättre med en tregradig betygskalla. Då dras inte snittbetyget så mycket ner om man får lägsta betyg. Det blir inte heller mycket högre snitt om man får ett par "kompisfemor".

I have my own race...
peegee Forummoderator
8 november 2007 · 2 924 Inlägg

Detta är nog ett obotligt "problem"...
Skulle man vara tvungen att kommentera så skulle den som delade ut det låga betyget själv erhålla lågt betyg från mottagaren och kanske dess vänner och "idoler"...
Ett lågt betyg i min mening som jag får, ger mig mest insperation till att jag måste vidareutveckla bilen om jag vill höja eller behålla mitt snitt.
Frånsett det så är det väl så att man inte bör bry sig om antalet 1or, 2or mm och koncentrera sig på SNITTET men då ska man verkligen även koncentrera sig på ANTALET röster eftersom t.ex en bil som fått 4 röster där 3 av dem är 5or får ett jättehögt snitt men inte många omdömmen, ibland känns det nästan som att snitt inte bör visas förrän man uppnått ex 10-15 röster för det är ju först då ett snitt börjar få betydelse.
...men egentligen så bryr jag mig faktiskt inte så värst så mkt om betyg eller snitt, utan det som är intressant är KOMMENTARERNA (om de hålls på en mogen nivå...)
roll

Senast redigerat av peegee (8 november 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang