Pzykko: Sierra dubbel turbo. Nu: Film på sidan 13 :D

Ahl84
26 maj 2009 · 21 Inlägg

dags för en update här smile

hört det ryktas att bilen går att se live på driftingen i hedemora på lördag... tongue

Dodge Coronet R/T "Matching Numbers" (1968)
Dodge Challenger SRT-8 "6.1L Hemi - Manuell" (2009)
Volvo 760 TIC "Driftedition" (1984)
pzykko
28 maj 2009 · 196 Inlägg

hehe jo en update är väl det dax för tongue Ja du borde ju veta iaf eftersom det är du som ska köra wink hehe

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146
Ford Sierra RS cosworth "skogenracing.com" (1986)
Ahl84
28 maj 2009 · 21 Inlägg

haha. FYFAN, idiot!!!! vad har du byggt för bil igentligen? tongue

testkörde(testdrifta) den en snabbis nyss inför lördagen. den är ju helt hysterisk.
den är ju så fruktansvärt slö... på låga varv. sen när effekten kommer är det helt okontrollerat aggresivt.
svårt att känna vart man har bilen. men men, det va första gången jag körde den. förhoppningsvis utvecklas jag under dagen på lördag. smile

jag bjuder på några motorstopp, snurrningar, kast, rattfladder på lördag. det kan jag garantera big_smile

men den går jävligt bra iaf. men att drifta det vettefan, det visar sig. motorkaraktären är inte bra för det. speciellt inte om man måste akta sig för varvstoppet, vipparna är tydligen lite känsliga för varvstoppet. hade man kunnat köra på det hade den nog varit lättare, speciellt då den är så fruktasvärt slö i botten.

Volvo 760 TIC "Driftedition" (1984)
Dodge Coronet R/T "Matching Numbers" (1968)
Dodge Challenger SRT-8 "6.1L Hemi - Manuell" (2009)
Mikael_S
29 maj 2009 · 79 Inlägg

Lycka till Richard, synd att man inte får vara där och bevittna körningen smile

Bilen funkar faktiskt rätt bra att sladda med om man lär sig hur den funkar. Hade ännu sämre register på tiden jag ägde bilen men gick skapligt endå smile -> http://www.garaget.org/video/p9lbdcaih7eu

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
Ahl84
29 maj 2009 · 21 Inlägg

jo, men det är ju det att jag har kört bilen 10min... tongue självklart går det om man lär sig. frågan är bara om jag hinner lära mig köra denna på den lilla träning man får i hedemora. men det visar sig big_smile. det blir nog roligt iaf.

Dodge Coronet R/T "Matching Numbers" (1968)
Dodge Challenger SRT-8 "6.1L Hemi - Manuell" (2009)
Volvo 760 TIC "Driftedition" (1984)
Mäki Långsam Perfektionist
30 maj 2009 · 4 800 Inlägg

Ska dit och kolla på den imorgon! Lycka till nu! big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
rockabilly_ponta Customiserare
22 september 2009 · 1 212 Inlägg

sjukt nice projekt big_smile kommer att följas big_smile   nu när man har kollat in din bil så blir man ännu mer ledsen att man sålde sin gamla Sierra 2,9L v6 Cippad ca 200hk sad

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Henka_ Slav
23 september 2009 · 1 454 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:
sjukt nice projekt big_smile kommer att följas big_smile   nu när man har kollat in din bil så blir man ännu mer ledsen att man sålde sin gamla Sierra 2,9L v6 Cippad ca 200hk sad

hur fan får man ut 60hk genom ett chip på en sugis!?

Vet att henke har kört sönder topp packningen på bilfan när han höll på att mappa för 2bar wink nu ska han bygga bytt och bygga bättre..

Senast redigerat av Henka_ (23 september 2009)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
rockabilly_ponta Customiserare
23 september 2009 · 1 212 Inlägg

Henka_ skrev:

rockabilly_ponta skrev:
sjukt nice projekt big_smile kommer att följas big_smile   nu när man har kollat in din bil så blir man ännu mer ledsen att man sålde sin gamla Sierra 2,9L v6 Cippad ca 200hk sad

hur fan får man ut 60hk genom ett chip på en sugis!?

..

där va mer gjort på den men pallade inte skriva de...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Henka_ Slav
23 september 2009 · 1 454 Inlägg

tack, ett chip i en sån bil ger max 12 - 15 hk i bästa fall om övriga motorn är frisk.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
rockabilly_ponta Customiserare
23 september 2009 · 1 212 Inlägg

Henka_ skrev:
tack, ett chip i en sån bil ger max 12 - 15 hk i bästa fall om övriga motorn är frisk.

skrev ju de där va portat, planad topp annan kam balenserad/lättat svänghjul andra spridare och cippad de va det jag fick reda på av förra ägaren... detta var ingen vanlig sierra det var en 2,9L v6à

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Henka_ Slav
28 september 2009 · 1 454 Inlägg

kom igen henke! uppdatera så alla får veta vad du tänker göra smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
pzykko
28 september 2009 · 196 Inlägg

vafan ska jag uppdatera med då tongue Ska riva ur motorjäveln och slänga i en ny motor big_smile sen när det blir det visar sig.

Rockabilly_Ponta: Kul att det gillas smile sugen på att köpa maskinen när jag gått igenom den smile

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146
Ford Sierra RS cosworth "skogenracing.com" (1986)
Henka_ Slav
28 september 2009 · 1 454 Inlägg

du kan väl berätta vad de e för motor pappskalle tongue

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
rockabilly_ponta Customiserare
28 september 2009 · 1 212 Inlägg

pzykko skrev:
vafan ska jag uppdatera med då tongue Ska riva ur motorjäveln och slänga i en ny motor big_smile sen när det blir det visar sig.

Rockabilly_Ponta: Kul att det gillas smile sugen på att köpa maskinen när jag gått igenom den smile

beror ju helt på priset tongue big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
pzykko
29 september 2009 · 196 Inlägg

Henka_ skrev:
du kan väl berätta vad de e för motor pappskalle tongue

varför då smile

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146
Ford Sierra RS cosworth "skogenracing.com" (1986)
pzykko
29 september 2009 · 196 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:

pzykko skrev:
vafan ska jag uppdatera med då tongue Ska riva ur motorjäveln och slänga i en ny motor big_smile sen när det blir det visar sig.

Rockabilly_Ponta: Kul att det gillas smile sugen på att köpa maskinen när jag gått igenom den smile

beror ju helt på priset tongue big_smile

Priset beror ju på hur mycket du är beredd att ge tongue lagt ner ett ex antal tusenlappar på motorn iaf smile

kommer väl upp bilder på skicket när rovan är riven wink

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146
Ford Sierra RS cosworth "skogenracing.com" (1986)
rockabilly_ponta Customiserare
29 september 2009 · 1 212 Inlägg

pzykko skrev:

rockabilly_ponta skrev:

pzykko skrev:
vafan ska jag uppdatera med då tongue Ska riva ur motorjäveln och slänga i en ny motor big_smile sen när det blir det visar sig.

Rockabilly_Ponta: Kul att det gillas smile sugen på att köpa maskinen när jag gått igenom den smile

beror ju helt på priset tongue big_smile

Priset beror ju på hur mycket du är beredd att ge tongue lagt ner ett ex antal tusenlappar på motorn iaf smile

kommer väl upp bilder på skicket när rovan är riven wink

inga miljoner i alla fall tongue är den gat laglig med allt de??...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
pzykko
30 september 2009 · 196 Inlägg

ja om du inte sätter dit aggregaten så kan du besikta med den. Bara en ny mapp så den klarar avgaskraven och går framåt smile

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146
Ford Sierra RS cosworth "skogenracing.com" (1986)
Henka_ Slav
1 oktober 2009 · 1 454 Inlägg

fegis smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang