Vilka däckdimensioner passar fälgar som är 18x8? Om bilen tidigare haft 235/35/19 däck, och de satt kanon, kan jag ta 40 i profil då? Eftersom jag går ner en tum menar jag...
Där har du vad du behöver för att räkna ut vilka däck som är lagliga.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
men nu e de ju en ny fälg...vet inte om den gamla va 8 eller 9 bred...tänker mest på så att bilen inte blir lägre...går jag ner i tum så måste bilen bli lägre, eller hur? måste försöka kompensera det med profilen på däcket...
225/40/18 blir hur bra som hellst skulla jag kört med om jag haft 18.. men sen tror jag nog att du kan ha bredare om du nu vill det 235 skulle säker funka om du haft det på en 19" fälg
men jag tänker mest på att bilen inte ska bli lägre än vad den är idag...den e riktigt låg tycker jag...framtill mest...vet inte om 45 i profil skulle vara ngt...
Jag är ingen matematiker men .... På min Saab så har jag kört från början med 225/45-17" Bytte sen till 225/40-18" Sen blev det 225/35-19" Nu rullar den på 225/35-20" och kommer nog att byta till 245/med lämplig profil till sommaren,utan problem....
om jag har 235:or ja...men om jag kör 225:or? då ändras bara bredden ju, onte omkretsen..Eller har jag heeelt fel?? I sådana fall skulle 225/40/18 funka, precis som 235/40/18?
1) 235/35/19 --> 235 * 0,35 *2 plus 19 * 25,4 vilket blir diameter = 647,1 mm 2) 235/40/18 --> 235 * 0,40 *2 plus 18 * 25,4 vilket blir diameter = 645,2 mm 3) 225/40/18 --> 225 * 0,40 *2 plus 18 * 25,4 vilket blir diameter = 637,2 mm
1) -> 3) Bilen blir 5 mm lägre, hastighetsmätaren kommer att visa 1,6 km/t mer i 100...