Tävling om Garaget-nyckelband, pågår... hm, nån dag eller så iallafall.

chrizz Administratör
5 januari 2008 · 11 783 Inlägg

I brist på fantasi kör vi en lite mer avancerad tävling denna gång för att... eh, få igång fantasin...

Tidigare har jag kört en "svara så snabbt som möjligt-tävling", och sen delat ut nyckelband till dem (5-10 st) som svarat först. Dessa tävlingar brukar vara slut på några minuter, så vi drar ut på det lite den här gången, och för att variera tävlingarna lite i framtiden:

Tävling: Föreslå en enkel tävling för forumet, kan vara vad som helst i princip, men ska inte vara på tok för avancerat.

Klyftiga och roliga förslag belönas med nyckelband till den som skrivit + 2-3 garaget-kompisar.

Låt fantasin flöda smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Smajly
5 januari 2008 · 3 059 Inlägg

En tävling kan vara med tanke på tråden om skattemärke..

Man ska fotografera skattemärke för alla månader.. d.v.s märke med 1, 2, 3, 4, 5 osv. och för att man ska se att det är fotograferat av vederbörande ska man ha med en lapp med sitt "nick" i bilden vid nummerplåten. Stillastående eller körande bilar kvittar, bara man tydligt ser märket.
Den som har alla månader först vinner. Man ska inte lägga in dom vart efter man fotograferar utan när man har alla ska man göra sitt inlägg och bifoga bild/bilder.

Ja de va ju bara nått jag kom på i farten här..

Senast redigerat av Smajly (5 januari 2008)

chrizz Administratör
5 januari 2008 · 11 783 Inlägg

Smajly skrev:
En tävling kan vara med tanke på tråden om skattemärke..

Man ska fotografera skattemärke för alla månader.. d.v.s märke med 1, 2, 3, 4, 5 osv. och för att man ska se att det är fotograferat av vederbörande ska man ha med en lapp med sitt "nick" i bilden vid nummerplåten. Stillastående eller körande bilar kvittar, bara man tydligt ser märket.
Den som har alla månader fört vinner. Man ska inte lägga in dom vart efter man fotograferar utan när man har alla ska man göra sitt inlägg och bifoga bild/bilder.

Ja de va ju bara nått jag kom på i farten här..

Hehe, det kräver nog lite mer "belöning" än ett par nyckelband för att man ska orka ta tag i det där tror jag wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
alain www.bimmerpower.org
5 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Om man har skrivit en tråd som har blivit klistrad, räknas det också? big_smile big_smile
Trådet: vilka bötersbelopp gäller vid vanliga trafikförseelserna.

Senast redigerat av alain (5 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Smajly
5 januari 2008 · 3 059 Inlägg

chrizz skrev:

Smajly skrev:
En tävling kan vara med tanke på tråden om skattemärke..

Man ska fotografera skattemärke för alla månader.. d.v.s märke med 1, 2, 3, 4, 5 osv. och för att man ska se att det är fotograferat av vederbörande ska man ha med en lapp med sitt "nick" i bilden vid nummerplåten. Stillastående eller körande bilar kvittar, bara man tydligt ser märket.
Den som har alla månader fört vinner. Man ska inte lägga in dom vart efter man fotograferar utan när man har alla ska man göra sitt inlägg och bifoga bild/bilder.

Ja de va ju bara nått jag kom på i farten här..

Hehe, det kräver nog lite mer "belöning" än ett par nyckelband för att man ska orka ta tag i det där tror jag wink

Inte om era nyckelband står på spel.. Då blir det fart på folk.

jerky "the real jerk"
5 januari 2008 · 301 Inlägg

varför inte ha lite olika "veckans"´som tex veckans sktigaste bil (nu på vintern).veckans bild (på bilar så klart") där man kan rösta eller någon form av jury/domare utser en vinnare varje vecka. kanske lite för avancerat dock.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
andreasgustavsson
5 januari 2008 · 819 Inlägg

En liten humortävling kanske?
Någon målar en "så vacker bild som möjligt" i paint.
Sedan skriver denna person något under bilden vad den vill se på nästkommande bild.
Sedan målar någon annan en bild på vad tigiare person skrivit att den vill se.
Detta fortsätter såhär tills man har ca 20 bilder. Då utser man en vinnare, antingen mest lik det som ville ses, eller roligast bild eller vad som smile
Får endast målas med pensel!
Detta tror jag många kommer få sig ett gott skratt av då bilderna kan bli helkul i paint med lite fantasi.
Tävling och humor på samma gång! smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
spj MED[liten]LEM
5 januari 2008 · 226 Inlägg

Mitt förslag blir följande; en "bildtävling" där man visar en liten del av en bil, och sedan får den som vill vara med gissa märke och/ eller modell... Den som gissar rätt lägger ut nästa bild osv.. enkelt och bra!
Samt att man i första inlägget i tråden skriver en kortfattad instruktion för att infoga bilden direkt i tråden så det inte blir en massa jobbiga länkar. (Jag vet att det finns beskrivning för det, men ändå läser man i många trådar: "hur gör ni för att få in bilderna här?"  osv..)

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!
Skalman
5 januari 2008 · 508 Inlägg

hmm

Komma på en bra tävling som inte är för avancerad ?

Fin fem fel kanske för att få garaget bättre ? Någon tjäns som saknas ? om det går att få bättre ? Tycker garaget är en kanon sida men för att göra det trevligare för folk så kan man fråga vad som ska ändras för att få det bättre :-)

Det var vad jag kom på :-)

CarCass CarCass
5 januari 2008 · 627 Inlägg

Kanske slänga upp en bil som är totalt sönderstylad (eller något som gör att man inte känner igen den, krockad, utbränd..). Sen gissa vad det är för bil

Edit: Det ska vara svårt

Edit2: Den som först lyckas svara på timmen prick. Ex: Idag 15:00:00

Senast redigerat av StaunteD (5 januari 2008)

Join the Evolution
zortep
5 januari 2008 · 911 Inlägg

Leta efter den onödigaste tråden som finns här i gorg, därmed kan du bedömma vilken som verkligen är den sämsta också smile

pic up the phone, wazzzaaa
Team-Adolfsson Gödseldräng
5 januari 2008 · 4 529 Inlägg

kanske skriva en dikt om garage.org ? ^^

Beetle V4
5 januari 2008 · 218 Inlägg

Mitt förslag är någon typ av gissa ljudet tävling där någon börjar med att lägga upp ett motoljud eller någon annat ljud en bil kan göra och sedan får de som vill göra en varsin gissning.

Den som skriver rätt svar först vinner och får lägga upp ett nytt ljudklipp. Detta skulle i alla fall jag tycka var en lagom avancerad och kul tävling. smile

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
5 januari 2008 · 381 Inlägg

den som skriver alfabetet snabbast ? cool

http://onlinespel.nu/alfabetet.html

Senast redigerat av NitrousOxideSystem (5 januari 2008)

Power is Nothing Without Control
Vitamin
5 januari 2008 · 719 Inlägg

Intro-tävling,
10låtar och spela introt på låtara och den som kan flest snabbast vinner

FugitivE BMW Power
5 januari 2008 · 2 362 Inlägg

NitrousOxideSystem skrev:
den som skriver alfabetet snabbast ? cool

http://onlinespel.nu/alfabetet.html

Fan nu fastnade jag ju på den där bara för det big_smile

Bästa är 7.17 just nu hmm

BMW, bogsering med wire :/
Smajly
5 januari 2008 · 3 059 Inlägg

chrizz skrev:

Smajly skrev:
En tävling kan vara med tanke på tråden om skattemärke..

Man ska fotografera skattemärke för alla månader.. d.v.s märke med 1, 2, 3, 4, 5 osv. och för att man ska se att det är fotograferat av vederbörande ska man ha med en lapp med sitt "nick" i bilden vid nummerplåten. Stillastående eller körande bilar kvittar, bara man tydligt ser märket.
Den som har alla månader fört vinner. Man ska inte lägga in dom vart efter man fotograferar utan när man har alla ska man göra sitt inlägg och bifoga bild/bilder.

Ja de va ju bara nått jag kom på i farten här..

Hehe, det kräver nog lite mer "belöning" än ett par nyckelband för att man ska orka ta tag i det där tror jag wink

Chrizz:
Ser ju att det skulle bli nyckelband till dom som kommer på bra tävlingar.. inte pris till den som vinner tävlingen. Det var förslaget det handlade om.
Tycker mitt förslag var bra så det är nog värt ett band eller två. smile

Senast redigerat av Smajly (5 januari 2008)

Mäki Långsam Perfektionist
5 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Räknas tävlingen som jag hade för någon dag sen? big_smile Ska räkna ihop resultatet på den nu.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
andreasgustavsson
5 januari 2008 · 819 Inlägg

Vad säger du chrizz? Tycker du något låter intressant? smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Aruzo Ace Ventura
5 januari 2008 · 1 240 Inlägg

Tycker ju lätt att vi ska ha en tävling om den *snyggaste* slutrörsmonteringen!

Har sett många såna den sista tiden så de borde ju inte vara så svårt att få 1 bra motiv på en riktigt rutten slutrörsmontering!lol

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang