En miljon kronor!

Kim2000
9 januari 2008 · 219 Inlägg

Man kan ju alltid köpa en jävla massa triss lotter o hoppas att man vinner=)

richardoo290 VOLVO for life..
9 januari 2008 · 2 113 Inlägg

jag skulle köpt en bil för cirka 200 000kr.. och sedan sparat resten och byggt på det kontot ett par år.. sen när det skulle finnas mkt pengar där skulle jag köpa en villa och inreda den med 100tums LCD tv..osv..

fish Allfixare
9 januari 2008 · 1 475 Inlägg

camaro67 skrev:

fredda_king skrev:
skulle köpa ett hus och en ny bil:)

För en miljon?! Vad är de för hus? roll

Iom att varken jag eller fredda_king bor i STHLM eller GBG eller nån annan storstad så får man faktiskt en riktigt schysst villa där vi bor för en mille, sen kanske ha pengar över till en hyffsad bil. ett hus för ca 5 milj i STHLM går väl på kanske 1-1,5 här. Och lägenheterna i STHLM må vara ett skämt. Köpte en S3 av en kille som bodde på medborgarplatsen typ, va in i hans lgh och den hade han betalat 3milj för. här hade den kanske kostat 100000... helt sjukt. i princip en riktigt skabbig lägenhet.

richardoo290 VOLVO for life..
9 januari 2008 · 2 113 Inlägg

fish skrev:

camaro67 skrev:

fredda_king skrev:
skulle köpa ett hus och en ny bil:)

För en miljon?! Vad är de för hus? roll

Iom att varken jag eller fredda_king bor i STHLM eller GBG eller nån annan storstad så får man faktiskt en riktigt schysst villa där vi bor för en mille, sen kanske ha pengar över till en hyffsad bil. ett hus för ca 5 milj i STHLM går väl på kanske 1-1,5 här. Och lägenheterna i STHLM må vara ett skämt. Köpte en S3 av en kille som bodde på medborgarplatsen typ, va in i hans lgh och den hade han betalat 3milj för. här hade den kanske kostat 100000... helt sjukt. i princip en riktigt skabbig lägenhet.

men å andra sidan behöver han inte pendla 50 mil om dan till vänner o jobb tongue

niclas_swe bitter besserwisser
9 januari 2008 · 644 Inlägg

richardoo290 skrev:
jag skulle köpt en bil för cirka 200 000kr.. och sedan sparat resten och byggt på det kontot ett par år.. sen när det skulle finnas mkt pengar där skulle jag köpa en villa och inreda den med 100tums LCD tv..osv..

haha då får du vänta till efter pensionen eller något då.
det sämsta man kan göra är ju att sätta dem på kontot för att få dem att växa..

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
TRYIT Teddan
9 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Markolainen skrev:
Är inte en miljon mycket för er eller? Ni låter ju som mångmiljonärer hela bunten!

Jag skulle införskaffa mig en Nissan GTR en sak som är säkert.
Sedan skulle väl resten sparas till en villa.

1 miljon kan verka vara en hel del pengar men det räcker itne speciellt långt om man börjar ta av det

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
9 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Vad kan man få för en miljon?
1/3-1/4 av ett hus eller EN häftig begagnad bil eller ett sabbatsår (Har man en miljon på fickan så slösar man den).

Nej, en miljon hade jag bara sett som ett startkapital att använda till att föröka sig.
Investera i antingen nytt eget eller ge till nån aktiemäklare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mäki Långsam Perfektionist
9 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Pratat med folk som kan pengar bra, och investerat, sålt investerat, sålt och lagt undan hela tiden.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Bjork OEM <3
9 januari 2008 · 6 957 Inlägg

r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Då skriver vi upp att du har de wink

1 miljon hade varit en fin start på ett hus på landsbygden, med ett fint garage...
eller en peng värd att spara, till framtiden big_smile, Pension etc.

OEM <3
Markolainen
9 januari 2008 ·

r-ted skrev:
1 miljon kan verka vara en hel del pengar men det räcker itne speciellt långt om man börjar ta av det

Det beror ju helt och hållet på hur man lever.
Är man ~20år nyss flyttat hemifrån till någon hyreslgänhet och har ett helt vanligt jobb så är ju en miljon hur mycket som helst.
Även fast det lockar så måste man ju inte slösa pengarna direkt.
Sedan är det ju som de sa ovan, det beror på vart man bor.
Jag bor ju i Luleå jag, och här ute för man en helt ok villa/lägenhet för 1 miljon.

Alecci
9 januari 2008 · 2 014 Inlägg

Markolainen skrev:
Är inte en miljon mycket för er eller? Ni låter ju som mångmiljonärer hela bunten!

Jag skulle införskaffa mig en Nissan GTR en sak som är säkert.
Sedan skulle väl resten sparas till en villa.

Om en miljon är mycket pengar eller inte beror ju på hur man ser det. En miljon i kontanter som man har frihet att spendera som man vill är jäkligt mycket. En miljon i värde är ganska lite.

Går att få pengarna att växa riktigt snabbt om man har talang/kunskaper/tur att kunna göra rätt klipp i fråga om investeringar. Ligger man i och vågar satsa (och väl att märka satsar rätt) så är det ingen omöjlighet att fördubbla förmögenheten på några få år.

Har själv lyckats dubblera investerat kapital på 4 månader. Tyvärr så var grundinvesteringen inte särskilt stor... Skulle gärna testa samma sak igen med en större summa som jag hade råd att förlora.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Crall julgran
9 januari 2008 · 214 Inlägg

Skulle köpt en bil för 200 000 sen sparat resten tills jag hade nog med pengar till en bostad.
En miljon kronor är ju både lite och mycket. Ska man köpa villa eller något i samma prisklass kommer man ju inte så långt med en miljon. Ska man köpa godis för pengarna är en miljon väldigt mycket

Aga_Diff Bärs!
9 januari 2008 · 3 456 Inlägg

r-ted skrev:
1 miljon kan verka vara en hel del pengar men det räcker inte speciellt långt om man börjar ta av det

Precis...


Hmm, jag skulle nog FÖRSÖKA spara iaf 500k.
Kan vara bra å ha om det skulle hända nått... wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 januari 2008 · 5 753 Inlägg

jag skulle köpa en sierra cossie för ca 80papp, lägga ut kanske 20papp på den, köpa mig en vinter/bruksbil för 10papp kanske och en skoter för 50papp och en cross för 15papp sen skulle man ju spara resten och även ta lite man kan leva lite härligt för smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
kalle_fiat bäst
9 januari 2008 · 319 Inlägg

jag skulle köpt mig en ferrari 348 sen en snygg vinterbil! sen hade jag investerat pengarna i något kul!

ghost_boy83 CREW
9 januari 2008 · 2 594 Inlägg

skulle invistera i olika fonder och plaserat i olika utlandskonton så man får ut en mille/år i ränta och fonder tips till er som satsar i fonder är att satsa just nu i baltic och ryss fonder för dom går riktigt bra just nu

jesseboy
9 januari 2008 · 67 Inlägg

Skulle först inreda ett kontor i mitt rum, ny bärbar dator och allt som ett företag behöver, cirka 40000kr

Sedan bilda eget bolag för 110000Kr, och köpa ett cafe i Stockholm samt för resten cirka 300000kr köpa ett annat framgångsrikt företag.
Sedan köpa lönsamma fastigheter.
INVESTERA måste man göra, mycket bättre än allla dyra pensionsparande.

Senast redigerat av jesseboy (9 januari 2008)

Phaetoon
9 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Hmm. Jag skulle nog bränna en del av pengarna. Typ köpa en lägenhet, bygga kök, skaffa lite inredning. Sen så skulle jag skaffa ett stort garage och ett litet sommarställe.
Någon resa skulle det också bli. Det som blir över skulle jag satsa i aktier.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Germax
9 januari 2008 · 12 086 Inlägg

1 miljon är givetvis massa roliga pengar, men de är ju inte direkt leva lyx resten av livet! smile Du kan i princip köpa en svindyr bil lr ett litet hus (utanför storstan) lr någon annan investering. Sen är de snabbt borta, jag skulle investerat de. hade inte börjat leva lyxliv i ett år för att sedan stå där fattig utan något kvar.

FH16
9 januari 2008 · 137 Inlägg

r-ted skrev:

Markolainen skrev:
Är inte en miljon mycket för er eller? Ni låter ju som mångmiljonärer hela bunten!

Jag skulle införskaffa mig en Nissan GTR en sak som är säkert.
Sedan skulle väl resten sparas till en villa.

1 miljon kan verka vara en hel del pengar men det räcker itne speciellt långt om man börjar ta av det

Håller med Markolainen helt och hållet. En miljon är ju faktiskt en hel del pengar....
Det kan ju vara ganska länge, det är väl en fråga om vad man lägger dom på.....Men klart är ju att, ska man köpa hus nära någon storstad så räcker det ju inte så länge kanske.Men för en annan så hade det ju varit ett välkommet tillskott.

Senast redigerat av FH16 (9 januari 2008)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield
Volvo v70 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang