Tog top sectret foton och nu ca 10000kr rikare

Germax
14 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Ibland händer det, men gå inte på första budet. De gissar på att du är amatör, vilket du är smile och lägger lågt bud. Bud ut dom mot varandra så ska du nog få mer. BMW är stora.
Du kommer troligen sälja rättigheterna till bilderna så lägg absolut inte upp några efter du sålt dom, då får du ett helvete. =P

saab93saab
15 januari 2008 · 122 Inlägg

Jag fick bara 5 papp av aftonbladet när koenigsegg körde av senast, men de e pengar det också smile

Senast redigerat av saab93saab (15 januari 2008)

FireTraXX DFFL
15 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Perss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Perss0n skrev:
kul att förstöra för bilindustrin?

Ja, oj.
Nu går ju BMW och kursar...

De vet mycket väl att sådana bilder läcker ut när de kör på allmän väg och det är en risk de har och får acceptera.
Det enda andra valet är att ställa de på trailer dit de ska eller bygga en superhemlig testbana en mil under fabriken.

haha ja nog riktigt så extremt är det väll inte att BMW skulle gå konkurs.

okej men varför sälja bilderna menar ni är väll också folk som gillar bilar? och för att ni ska få några tusen av en tidning för några bilder så kan verkligen ett företag förlora bra jävla mycket pengar och eventuellt nya komponenter som testas. Gillar reklamen för Audi som säger att dom har över 9500patent tänk om en massa andra märken kommer och snor deras ideér innan deras patent hade gått igenom.. bara för något sånt..

Ja, och vad är bättre för konsumenten än om det blir lite konkurens?
För när Audi får de bilderna så tänker de: Jaha, ska de göra så? Då måste vi göra något häftigare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
15 januari 2008 · 171 Inlägg

jag e inte ute efter pengarna, utan jag pren. pa just den tidningen och ville bara kolla. Herre gud d e bara pa en maskerad bmw inte pa Michael Jackson utan smink eller pa Prinsessan Madelaine utan klader, jag tycker att 650 Pund e helt ok. 2 nya Michelin Pilot Sport Cup och alla barn blir glada.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Perss0n
15 januari 2008 · 435 Inlägg

FireTraXX skrev:

Perss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Ja, oj.
Nu går ju BMW och kursar...

De vet mycket väl att sådana bilder läcker ut när de kör på allmän väg och det är en risk de har och får acceptera.
Det enda andra valet är att ställa de på trailer dit de ska eller bygga en superhemlig testbana en mil under fabriken.

haha ja nog riktigt så extremt är det väll inte att BMW skulle gå konkurs.

okej men varför sälja bilderna menar ni är väll också folk som gillar bilar? och för att ni ska få några tusen av en tidning för några bilder så kan verkligen ett företag förlora bra jävla mycket pengar och eventuellt nya komponenter som testas. Gillar reklamen för Audi som säger att dom har över 9500patent tänk om en massa andra märken kommer och snor deras ideér innan deras patent hade gått igenom.. bara för något sånt..

Ja, och vad är bättre för konsumenten än om det blir lite konkurens?
För när Audi får de bilderna så tänker de: Jaha, ska de göra så? Då måste vi göra något häftigare.

skulle bli många bilar gjorda om man skulle vara tvungen att ändra på t.ex design osv hela tiden..

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
FireTraXX DFFL
15 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Perss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Perss0n skrev:
haha ja nog riktigt så extremt är det väll inte att BMW skulle gå konkurs.

okej men varför sälja bilderna menar ni är väll också folk som gillar bilar? och för att ni ska få några tusen av en tidning för några bilder så kan verkligen ett företag förlora bra jävla mycket pengar och eventuellt nya komponenter som testas. Gillar reklamen för Audi som säger att dom har över 9500patent tänk om en massa andra märken kommer och snor deras ideér innan deras patent hade gått igenom.. bara för något sånt..

Ja, och vad är bättre för konsumenten än om det blir lite konkurens?
För när Audi får de bilderna så tänker de: Jaha, ska de göra så? Då måste vi göra något häftigare.

skulle bli många bilar gjorda om man skulle vara tvungen att ändra på t.ex design osv hela tiden..

Det blir många bilar gjorda.
Spionbilder läcker ut inför VARJE modell av VARJE märke.
Det denna killen gjorde var bara en droppe i havet.
Han kanske var först (?), men det kommer komma fler...


http://www.carspyshots.net/forumdisplay … 1f&f=7

Senast redigerat av FireTraXX (15 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Sushikocken Sleeper
15 januari 2008 · 3 084 Inlägg

Perss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Perss0n skrev:
kul att förstöra för bilindustrin?

Ja, oj.
Nu går ju BMW och kursar...

De vet mycket väl att sådana bilder läcker ut när de kör på allmän väg och det är en risk de har och får acceptera.
Det enda andra valet är att ställa de på trailer dit de ska eller bygga en superhemlig testbana en mil under fabriken.

haha ja nog riktigt så extremt är det väll inte att BMW skulle gå konkurs.

okej men varför sälja bilderna menar ni är väll också folk som gillar bilar? och för att ni ska få några tusen av en tidning för några bilder så kan verkligen ett företag förlora bra jävla mycket pengar och eventuellt nya komponenter som testas. Gillar reklamen för Audi som säger att dom har över 9500patent tänk om en massa andra märken kommer och snor deras ideér innan deras patent hade gått igenom.. bara för något sånt..

(OBS! SKÄMT) Man kan ju blackmaila bilindustrin roll (Skämt...)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
15 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
Pa vag te jobbet ser jag 2 kolsvarta x5or, bakom kommer maskerade bilar 3 stycken, storleken pa dessa bilar var natt mellan 5 och 7 serien, och bakom dem kommer det ytterligare 2 x5or. Jag gor bokstavligen en handbromsvandning och kor bakom pa avstand. Bilarna stalls pa en plats bakom en esso bensinmack. Killarna dvs testforarna kliver ur o tacker for inredningen och sedan hoppar dom in i x5orna. Jag kliver ut och fotar 6 skarpa bilder som tydligen e unika enl tidningen CARMAGAZINE i england. killarna ser detta och vander pa en gang, startar bilarna framfor mig, och drar o dar stor jag me ett leende och vinkar byebye.

Maila flera av varldens stora bil tidningar och sa att jag har natt dom vill ha, suget var enormt. Den som betalar bast far bilderna, top gear erbjod mig 500 pund och ett ars fri pr. pa deras tidning. Carmagazine erbjod mig 650 pund och ett ars fri pr. D e inte fel d.tongue

Med tanke på vad du kör, så ser du ju inte ut o va i behov av pengar...

Sump Runk Rätt O Slätt!
Perss0n
15 januari 2008 · 435 Inlägg

klart det förekommer! det är ju inte olagligt sålänge man inte tar bilder på bilar inne på ett testområde men det handlar om en moralfråga och jag tycker inte att det är rätt helt enkelt att tjäna lite pengar på något som någon annan kan förlora en jävla massa pengar på. Menar bilarna är ju maskerade av en anledning...

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
laika
15 januari 2008 · 410 Inlägg

Perss0n skrev:
klart det förekommer! det är ju inte olagligt sålänge man inte tar bilder på bilar inne på ett testområde men det handlar om en moralfråga och jag tycker inte att det är rätt helt enkelt att tjäna lite pengar på något som någon annan kan förlora en jävla massa pengar på. Menar bilarna är ju maskerade av en anledning...

men det år också otroligt mycket pr bakom allting dom skapar spekulationer hos blivande kunder och bestämmer själva hur mycket dom ska maskera av bilen och hur mycket dom faktiskt låter visa för allmänheten. Så bilföretagen använder det till sin fördel också inte bara för att undvika konkurrenter. Jag menar alla bilmärken samlas i norden och testar sina bilar du tror inte att om dom nu vill spionera så har dom all möjlighet i världen att göra det i sverige. Ändå gör dom inte det.

Skoda Fabia (2000)
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Scuderia_Lusso skrev:
jag e inte ute efter pengarna, utan jag pren. pa just den tidningen och ville bara kolla. Herre gud d e bara pa en maskerad bmw inte pa Michael Jackson utan smink eller pa Prinsessan Madelaine utan klader, jag tycker att 650 Pund e helt ok. 2 nya Michelin Pilot Sport Cup och alla barn blir glada.

Hahaha! Skitbra sagt. Men usch, se MJ utan smink... hmm*
Men prinsessan ser jag gärna utan kläder. tongue

Jag skulle fota maskade bilar direkt om jag finge chansen. smile

Hmm, kanske skulle tejpa upp Vectran och smyga runt lite. roll lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Perss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Perss0n skrev:

haha ja nog riktigt så extremt är det väll inte att BMW skulle gå konkurs.

okej men varför sälja bilderna menar ni är väll också folk som gillar bilar? och för att ni ska få några tusen av en tidning för några bilder så kan verkligen ett företag förlora bra jävla mycket pengar och eventuellt nya komponenter som testas. Gillar reklamen för Audi som säger att dom har över 9500patent tänk om en massa andra märken kommer och snor deras ideér innan deras patent hade gått igenom.. bara för något sånt..

Ja, och vad är bättre för konsumenten än om det blir lite konkurens?
För när Audi får de bilderna så tänker de: Jaha, ska de göra så? Då måste vi göra något häftigare.

skulle bli många bilar gjorda om man skulle vara tvungen att ändra på t.ex design osv hela tiden..

Hmm, men se tillbaks lite på USA-bilar från 50 och 60-talet. Inte en årsmodell var 100% lika...
Och då var industrispionage en del av vardagen. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
moose46019 study
15 januari 2008 · 772 Inlägg

seriöst så förstör inte detta så jätte mycket i med att bmw har så grymt mycket tänkande under skalet på sina bilar.
hur många bilar har vanos i dag.
det är nog inte många bilar som har det i alla fall.

Big_JN
15 januari 2008 · 2 126 Inlägg

JAg grämer mig som fan att jag inte hade kamera med mig i somras när jag körde förbi en Koenigsegg ccxr med vinge som hade kört sönder. Stod utmed vägen utan skynke och följebil!
Tidningarna betalade ju runt 10000kr för en sån bild!

Lite offtopic: Deras ccxr (Flower Power 1018hk) e nåt av det grymmaste jag sett och hört, fyfan vad den går!!!

J_Knoxville
15 januari 2008 · 34 Inlägg

Dom blev nog inte direkt ledsna heller, isåfall hade dom ju kunnat maskera bilarna mer så man inte alls ser vilket märke det är smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Dom är sålda nu iaf till carmagasine då? shysst då kan du visa picsen tack


Bmw osv..
niclas_swe bitter besserwisser
15 januari 2008 · 644 Inlägg

HyperSonica skrev:

Scuderia_Lusso skrev:
Pa vag te jobbet ser jag 2 kolsvarta x5or, bakom kommer maskerade bilar 3 stycken, storleken pa dessa bilar var natt mellan 5 och 7 serien, och bakom dem kommer det ytterligare 2 x5or. Jag gor bokstavligen en handbromsvandning och kor bakom pa avstand. Bilarna stalls pa en plats bakom en esso bensinmack. Killarna dvs testforarna kliver ur o tacker for inredningen och sedan hoppar dom in i x5orna. Jag kliver ut och fotar 6 skarpa bilder som tydligen e unika enl tidningen CARMAGAZINE i england. killarna ser detta och vander pa en gang, startar bilarna framfor mig, och drar o dar stor jag me ett leende och vinkar byebye.

Maila flera av varldens stora bil tidningar och sa att jag har natt dom vill ha, suget var enormt. Den som betalar bast far bilderna, top gear erbjod mig 500 pund och ett ars fri pr. pa deras tidning. Carmagazine erbjod mig 650 pund och ett ars fri pr. D e inte fel d.tongue

Med tanke på vad du kör, så ser du ju inte ut o va i behov av pengar...

Kan du förklara för mig hur detta småsinta beteende har att göra med detta?

Ontopic:
Övrigt så tycker jag att det är helrätt att fota bilarna.
Tänk på att all PR är bra PR nu blev ju tillverkaren genast diskuterad och får några fler minuter i rampljuset som ev leder till att folk vill se mer av bilarna, och vad det leder till är ju oftast en ökad försäljning. Bilindustrin är inte dumma det är ett sätt för dem att öppna folks ögon och skapa ett intresse. Ville de ha det hemligt hade de flygit bilarna eller transporterat i slutna lastbilar.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Brådhis * Voff voff *
15 januari 2008 · 10 299 Inlägg

Alltså... Är det verkligen bara jag som tror att ett stort företag som BMW som ju utvecklat bilar i MÅNGA år och likt t.ex. Volvo troligen har en egen testbana, faktiskt vet vad dom gör?

Att dom skulle RÅKA visa upp bilarna på det här viset så att någon RÅKAR ta en bild är nog en väl kalkylerad "risk" från PR-avdelningens sida...

Det som händer nu är att dessa bilder sprids i tidningar och efter det troligen även på nätet och vips är alla BMW-fantaster (och fler därtill) helt i extas över "smygbilderna" på nya BMWn!

Och för BMW är det vadå? Knappast en katastrof... Snarare en mycket väl genomförd PR-kupp!

OBS!!! Jag vill inte på något vis förringa trådskaparens insats utan tvärtom, stort grattis till att han var på rätt plats vid rätt tidpunkt samt även lyckades ta BRA bilder! Både BMW och allmänheten (och din plånbok!) tackar dig! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Bmw osv..
Pikey
15 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Du kan inte ge mig några cup däck efter dessa fotona wink tongue

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang