Svenska rättsystemet åt helvete.

Hammarslag Inläggskritiker
23 januari 2008 · 990 Inlägg

turboforssen skrev:

Hammarslag skrev:

turboforssen skrev:

tack för komplimangen för mina ögon ha ha tongue du har ju fortfarande inte skrivit hur mycket stryk man fick? men klart att man blir fö rbannad men va fan det räcker väl att slå en gång som man har rätt till eller ? det hade i alla fall jag gjort mer värkar ju bara onödigt

Jag fick ingen stryk, den andra slet jag ner ganska hårt i asfalten och markerade för honom tydligt bara vad som gällde/händer om man rör i folks mat.

Men förstår mig inte ritkigt på dig, nyss skrev du att ja får skylla mig själv att jag blir anmäld och nu tycker du att det är helt okej att slå till han iaf en gång.
Blir förvirrad här.

det är helt okey att slå en gång då tycker jag det är sjukt att du ska åka dig för misshandel.
men om du slagit han fler gånger så tycker jag det är rätt att du åker ditt för det.
men på ditt senaste inlägg så låter det som du bara har dragit ner honom i backen å förklara läget utan att ha slagit honom så det är väl helt rätt å då tycker jag det är fel att du ska åka dit för det

Jag slängde bara omkull han på marken och gav en symboliserande spark som inte gjorde nån skada.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Mäki Långsam Perfektionist
23 januari 2008 · 4 800 Inlägg

"Vårat" rättssystem är ju inte det bästa som finns precis, om man provocerar fram en misshandel ska man fan få stå sitt kast, och när han dessutom har erkännt. Förstår inte hur dom kunde dömma dig då, han erkände att han provocerade och du slog inte till honom så han damp i backen utan du slet ner honom om jag förstått dig rätt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Husssar Blivande servicetekniker
23 januari 2008 · 117 Inlägg

Kan man inte behärska sig när man är onykter ska man fan inte dricka alls. Så enkelt är det. Sen att det är en idiot som är o rotar i maten är ju helt åt helvete, men det hade han ju inte gjort nyktert. Den saken är ju klar. Som sagt. Kan man inte behärska sig så ska man inte dricka. Gäller åt bägge hållen.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Rushman Evolution Garage
23 januari 2008 · 1 299 Inlägg

danhild skrev:
FireTraXX> Inte direkt genomtänkt att klå upp honom?
Jag menar, skulle du gett fan i honom hade det varit han som åkte in i stället.
Nu får du ju skylla dig själv!

1+1=2?

sitt du å räkna matte, annat lär du inte duga till.
Om någon man älskar blir hotad så gör man klart något, om man inte är en feg viktigpetter som sitter å räknar matte...

Svenska rättsystemet är som tidigare sagt helt åt helvete. Är mycket glad över att jag bor avsides där polisen har mindre del i våran "rättvisa" här är det eye for an eye som gäller. Och så kommer det bli över hela Sverige när allt fler bortskämda kaxiga skitungar växer upp å tuffar till sig.

Är 20 år å kan gå förbi ett dagis, och skitungarna hänger sig över staketet å skriker efter en. Och jag minns för 15 år sedan när man själv var skitungen. Då blev man livrädd bara en stor kille tittade på en. Inte för att jag är så väldigt gammal själv, men dagens barn har noll respekt, och om inte föräldrarna lär dom att respektera folk omkring så kommer folk omkring lära dom...

Sky´s the limit...
devilspath junsele
23 januari 2008 · 248 Inlägg

först bli kallad horunge, sen slita av dej maten sådär. han provocerade ju fram en reaktion.. du skulle ha gått fri tycker man.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Rushman skrev:
Är 20 år å kan gå förbi ett dagis, och skitungarna hänger sig över staketet å skriker efter en. Och jag minns för 15 år sedan när man själv var skitungen. Då blev man livrädd bara en stor kille tittade på en. Inte för att jag är så väldigt gammal själv, men dagens barn har noll respekt, och om inte föräldrarna lär dom att respektera folk omkring så kommer folk omkring lära dom...

Håller med, ungarna idag har fan ingen respekt alls för någonting ÖHT.

Har varit nära att "lära" ett par ungar lite folkvett mer än en gång, blir så jävla less på dagens respektlöshet.

Senast redigerat av TBOC_Razor (23 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
devilspath junsele
23 januari 2008 · 248 Inlägg

jag gav en liten skit dyngstryk i höstas. han slog på bilen och skrek, inte hade jag gjort han något heller. Jag lät det passera 2 ggr men 3:e gången klev jag ut och gjorde processen kort för den dumma f-n. som låg som en hanske på backen när jag gick därifrån. förbannade snorvalp, det enda dom lär sig i skolan nuförtiden är att vara stor i käften.

Sushikocken Sleeper
23 januari 2008 · 3 084 Inlägg

Jaja jag fick fan spel på mattanten då hon körde ner tummen i min potatis när man gick i gymnasiet fan nära på sänka hon... nära nära (fast man slår inte tanter)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FireTraXX DFFL
23 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Rushman skrev:

danhild skrev:
FireTraXX> Inte direkt genomtänkt att klå upp honom?
Jag menar, skulle du gett fan i honom hade det varit han som åkte in i stället.
Nu får du ju skylla dig själv!

1+1=2?

sitt du å räkna matte, annat lär du inte duga till.
Om någon man älskar blir hotad så gör man klart något, om man inte är en feg viktigpetter som sitter å räknar matte...


...

Och då ska det nämnas att han var en ganska full AB-fjolla = Kan smälla av när som helst mot vem som helst, och jag ville inte att det skulle vara min flickvän.
Därför så slog jag upp hela vänstra sidan av hans ansikte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

herregud, sluta klaga, om ni inte tycker att det svenska rättssystemet fungerar som det ska så får ni väl gå å prata med en lokal politiker eller rent av gå med i ett parti själva och va aktiv i diskussioner m.m
visst folk kan vara otroligt respektlösa ibland, men det bästa är ofta att bara ignorera dem

Senast redigerat av Mackanol (23 januari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
muffl0n Bajsapa
23 januari 2008 · 316 Inlägg

devilspath skrev:
jag gav en liten skit dyngstryk i höstas. han slog på bilen och skrek, inte hade jag gjort han något heller. Jag lät det passera 2 ggr men 3:e gången klev jag ut och gjorde processen kort för den dumma f-n. som låg som en hanske på backen när jag gick därifrån. förbannade snorvalp, det enda dom lär sig i skolan nuförtiden är att vara stor i käften.

helt rätt gjort enligt mig, man ska fan lära sig tidigt hur man uppför sig. och man går inte runt o bonkar på andras bilar. även fast han va litean så hade han fan fått smäll om det hade hänt mig med.

devilspath junsele
23 januari 2008 · 248 Inlägg

han är väl runt 20 tror jag. men alla vet väl vad som händer om man slår på en bil precis som "hamburgarfallet" om jag skulle kalla nån horunge, ta en tugga från hamburgaren hans och runda av med att slå på bilen ett par gånger så borde en snyting komma som en avi på posten..

Hammarslag Inläggskritiker
23 januari 2008 · 990 Inlägg

Mackanol skrev:
herregud, sluta klaga, om ni inte tycker att det svenska rättssystemet fungerar som det ska så får ni väl gå å prata med en lokal politiker eller rent av gå med i ett parti själva och va aktiv i diskussioner m.m
visst folk kan vara otroligt respektlösa ibland, men det bästa är ofta att bara ignorera dem

Okej så du skulle bara titta mig djupt i ögonen och le om jag var på och petade i din mat ?
Ja förmodligen eftersom jag är ganska stor i verkligheten, men ponera att jag är en liten skit och totalfrämling, du skulle alltså låta mig peta i din mat, för att sedan dagen efter ringa till Reinfeldt och gråta ut i telefon och hoppas på hårdare straff mot att peta o folks mat ?

Ifs du kanske är en tafatt liten jäkel som aldrig vågat bita ifrån i verkliga livet, men så funkar tyvärr inte jag eller många andra här inne, kanske vi som är dumma i huvudet hela högen men som scores´en ser ut nu så är du minoriteten. roll

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hamilton
23 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Hammarslag skrev:
(OBS läs hela tråden innan du postar inlägg ! ! !)


Nu för kanske 3månader sen så blev jag anhållen i min frånvaro pga av grovmisshandel.
Det hela började (som vanligt) i grillenkön här i finspång.
Jag står i kön och uppför mig och väntar på min tur, när det står en horunge bakom och buffar och försöker tränga sig så jag vänder mig om och säger till att ge fan i att försöka tränga sig, varpå man får ett "hållkäften horunge" i gensvar, jag bestämde mig för att inte flyga på killen rakt av så vänder mig framåt igen och väntar på min tur.

När det blir min tur så beställer jag mitt käk sen går jag åt sidan så den ivriga fanskapet bakom får beställa sitt käk.
Och han glatt mosar sig fram i luckan, sen när kärringen i luckan vrålar "Super Meal" och pekar på mig, så tar jag min mat och ska presis börja gå när den lilla jävla råttan kör ner näven i min mat och ska stoppa in det i sin käft rakt ur mina händer, varpå jag givetvis blir vansinnig och sänker denna person till marken.
Och vad händer ? jo den fega råttan går och anmäller det, som vanligt. Vafan tror folk händer om man petar i folks mat kl 2 presis lagom när krogen stängt ? jo det smäller.

Jag gör en motanmälan för ofredande då han petar i min mat, (Ska jag åka ska han åka!) och han säger även själv i sitt vittnes mål att han varit och rotat i min mat men förstod inte riktigt varför.
Och vips min anmälan blir nerlagd efter 4 dagar, fantastiskt! och han som tom erkänt det!

Men jag står åtalad för grovmisshandel, och han som inte fick några dokumenterade skador alls på sjukhuset utan säger att jag sparkat han i huvudet, jag är 191 lång 90kg sparkar jag nån i huvudet blir det skador punkt slut.
Men han fick 3 panodil för ont i huvudet och sen åka hem stod det i sjukhus rapporten. (var nog efter jag slängde omkull han)


Artikeln om det hela finns att läsa nedan.



http://www.nt.se/norrkoping/artikel.asp … id=1730262 (Ang korvkö bråket)

Och artikeln nedan, en annan grej jag var inblandad i. En liten råtta som är välkänd för att göra bilinbrott här i finspång som gjorde inbrott i en gammal saab 900 jag hade, och som erkände det för mig men sedan vägra betala.
Jag sa, ge mig 500kr så är det lugnt tar det som en principsak att man itne själ ifrån nån. Visst sa han, för att sedan det går många veckor och inga cash dyker upp.

sen efter ett bra tag får jag syn på han på centrum, kl 3 på natten ungefär jag sätter fart emot fram till han häller en öl överhuvudet på han, han är helt förstelnad
Hans polare lägger sig i, han slår jag till med en oöppnad öl i huvudet direkt så han backar av och håller sig utanför.
Under tiden så hinner den andra fan sätta sig i bilen, starta den och sätter sedan fart emot mig och kör på mig i ganska låg fart då han inte hann få upp nån fart.
Nån jävel ringer snuten som kommer dit lagom efter han åkt iväg, jag fick nåt märke på smalbenet inget allvarligt. Anmälan görs.
Vad händer senare ? trots 3 vittnen som såg att han körde på mig, JO ÅTALET LÄGGS NER! Woho!

http://archive.corren.se/archive/2007/6 … 26s6a4.xml (ang bilinbrottet/mordförsök)


Bara jag som älskar rättsystemet i sverige ?

Sandlåda för sk vuxna eller? Inget större fel på rätsystemet däremot krogbesökarna.
Kl 2 vid en korvkiosk är ju det flesta i apstadiet så man kan ju inte förvänta sig mera.

Fotograf på tierpidag.se
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

Hammarslag skrev:

Mackanol skrev:
herregud, sluta klaga, om ni inte tycker att det svenska rättssystemet fungerar som det ska så får ni väl gå å prata med en lokal politiker eller rent av gå med i ett parti själva och va aktiv i diskussioner m.m
visst folk kan vara otroligt respektlösa ibland, men det bästa är ofta att bara ignorera dem

Okej så du skulle bara titta mig djupt i ögonen och le om jag var på och petade i din mat ?
Ja förmodligen eftersom jag är ganska stor i verkligheten, men ponera att jag är en liten skit och totalfrämling, du skulle alltså låta mig peta i din mat, för att sedan dagen efter ringa till Reinfeldt och gråta ut i telefon och hoppas på hårdare straff mot att peta o folks mat ?

Ifs du kanske är en tafatt liten jäkel som aldrig vågat bita ifrån i verkliga livet, men så funkar tyvärr inte jag eller många andra här inne, kanske vi som är dumma i huvudet hela högen men som scores´en ser ut nu så är du minoriteten. roll

nja, hade någon petat i min mat så hade jag nog tvingat dem att köpa nytt käk till mig, jag försöker hålla mig så långt borta från våld som möjligt eftersom sist jag försökte lösa nått med våld så fick jag ett telefonsamtal från farbror blå om att jag hade blivit polisanmäld, så va den dagen förstörd.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Foffis
23 januari 2008 · 676 Inlägg

inte visste jag att de va ett sånt liv i lilla Finspång big_smile

Hammarslag Inläggskritiker
23 januari 2008 · 990 Inlägg

Mackanol skrev:

Hammarslag skrev:

Mackanol skrev:
herregud, sluta klaga, om ni inte tycker att det svenska rättssystemet fungerar som det ska så får ni väl gå å prata med en lokal politiker eller rent av gå med i ett parti själva och va aktiv i diskussioner m.m
visst folk kan vara otroligt respektlösa ibland, men det bästa är ofta att bara ignorera dem

Okej så du skulle bara titta mig djupt i ögonen och le om jag var på och petade i din mat ?
Ja förmodligen eftersom jag är ganska stor i verkligheten, men ponera att jag är en liten skit och totalfrämling, du skulle alltså låta mig peta i din mat, för att sedan dagen efter ringa till Reinfeldt och gråta ut i telefon och hoppas på hårdare straff mot att peta o folks mat ?

Ifs du kanske är en tafatt liten jäkel som aldrig vågat bita ifrån i verkliga livet, men så funkar tyvärr inte jag eller många andra här inne, kanske vi som är dumma i huvudet hela högen men som scores´en ser ut nu så är du minoriteten. roll

nja, hade någon petat i min mat så hade jag nog tvingat dem att köpa nytt käk till mig, jag försöker hålla mig så långt borta från våld som möjligt eftersom sist jag försökte lösa nått med våld så fick jag ett telefonsamtal från farbror blå om att jag hade blivit polisanmäld, så va den dagen förstörd.

Okej och hur ska du verbalt tvinga nån som förmodligen kommer tvärvägra och köpa ny mat, om han nu är och pillar i din mat så lär han knappast ha det i tanke att han kommer köpa ny åt dig strax efteråt.
Älskar folk som sprider visdomsord på forum

OCH vad fan har det här med att göra att ÅKLAGAREN lägger ner min anmälan föresten?

Senast redigerat av Hammarslag (23 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

om det nu skulle hända så får jag väl ta å spöa skiten ur honom

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

Hamilton skrev:

Hammarslag skrev:
(OBS läs hela tråden innan du postar inlägg ! ! !)


Nu för kanske 3månader sen så blev jag anhållen i min frånvaro pga av grovmisshandel.
Det hela började (som vanligt) i grillenkön här i finspång.
Jag står i kön och uppför mig och väntar på min tur, när det står en horunge bakom och buffar och försöker tränga sig så jag vänder mig om och säger till att ge fan i att försöka tränga sig, varpå man får ett "hållkäften horunge" i gensvar, jag bestämde mig för att inte flyga på killen rakt av så vänder mig framåt igen och väntar på min tur.

När det blir min tur så beställer jag mitt käk sen går jag åt sidan så den ivriga fanskapet bakom får beställa sitt käk.
Och han glatt mosar sig fram i luckan, sen när kärringen i luckan vrålar "Super Meal" och pekar på mig, så tar jag min mat och ska presis börja gå när den lilla jävla råttan kör ner näven i min mat och ska stoppa in det i sin käft rakt ur mina händer, varpå jag givetvis blir vansinnig och sänker denna person till marken.
Och vad händer ? jo den fega råttan går och anmäller det, som vanligt. Vafan tror folk händer om man petar i folks mat kl 2 presis lagom när krogen stängt ? jo det smäller.

Jag gör en motanmälan för ofredande då han petar i min mat, (Ska jag åka ska han åka!) och han säger även själv i sitt vittnes mål att han varit och rotat i min mat men förstod inte riktigt varför.
Och vips min anmälan blir nerlagd efter 4 dagar, fantastiskt! och han som tom erkänt det!

Men jag står åtalad för grovmisshandel, och han som inte fick några dokumenterade skador alls på sjukhuset utan säger att jag sparkat han i huvudet, jag är 191 lång 90kg sparkar jag nån i huvudet blir det skador punkt slut.
Men han fick 3 panodil för ont i huvudet och sen åka hem stod det i sjukhus rapporten. (var nog efter jag slängde omkull han)


Artikeln om det hela finns att läsa nedan.



http://www.nt.se/norrkoping/artikel.asp … id=1730262 (Ang korvkö bråket)

Och artikeln nedan, en annan grej jag var inblandad i. En liten råtta som är välkänd för att göra bilinbrott här i finspång som gjorde inbrott i en gammal saab 900 jag hade, och som erkände det för mig men sedan vägra betala.
Jag sa, ge mig 500kr så är det lugnt tar det som en principsak att man itne själ ifrån nån. Visst sa han, för att sedan det går många veckor och inga cash dyker upp.

sen efter ett bra tag får jag syn på han på centrum, kl 3 på natten ungefär jag sätter fart emot fram till han häller en öl överhuvudet på han, han är helt förstelnad
Hans polare lägger sig i, han slår jag till med en oöppnad öl i huvudet direkt så han backar av och håller sig utanför.
Under tiden så hinner den andra fan sätta sig i bilen, starta den och sätter sedan fart emot mig och kör på mig i ganska låg fart då han inte hann få upp nån fart.
Nån jävel ringer snuten som kommer dit lagom efter han åkt iväg, jag fick nåt märke på smalbenet inget allvarligt. Anmälan görs.
Vad händer senare ? trots 3 vittnen som såg att han körde på mig, JO ÅTALET LÄGGS NER! Woho!

http://archive.corren.se/archive/2007/6 … 26s6a4.xml (ang bilinbrottet/mordförsök)


Bara jag som älskar rättsystemet i sverige ?

Sandlåda för sk vuxna eller? Inget större fel på rätsystemet däremot krogbesökarna.
Kl 2 vid en korvkiosk är ju det flesta i apstadiet så man kan ju inte förvänta sig mera.

så är det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Hammarslag Inläggskritiker
23 januari 2008 · 990 Inlägg

Mackanol skrev:
om det nu skulle hända så får jag väl ta å spöa skiten ur honom

Och va fan skiljer det ifrån sig mot vad jag gjorde? förutom att jag inte slog skiten ur han för det stod 100tals pers runt om, slet bara omkull han och var skapligt uppretad och gav en lätt markerande spark.
Håll dig utanför tråden ist, fått nog av dina visdomsord.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang