Angående: Körningar på Meca Raceway

FireTraXX DFFL
31 januari 2008 · 9 020 Inlägg

StangGirl skrev:
FireTraXX: Vad är nästa bil för något? smile

Det får vi allt vänta och se hur det blir.
Det blir ingen dundersnabb sportbil iallafall, sugen på en BMW 745 -02/-03.

Och med en sån så lär jag väl inte skämmas iallafall, men jag kommer inte att vara snabbast heller tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tab Rycketofta Racing
31 januari 2008 · 292 Inlägg

jag har kört där nu sen jag var 15 xD så kom inte och skyll på åldern..
kostnaden är väll inget att gnälla över heller, tycker jag big_smile
men det finns välld em som inte "vågar" för attd em är rädda för att bli ifrånkörde hahah.
till er som brukarar va där så syns vi i sommar big_smile:big_smile

//Rycketofta Racing
loop
19 februari 2008 · 297 Inlägg

Rojpen skrev:
hadde ju vare skoj å åkt dit.. men fan lär man ju åka över halva svergie.. men ska man neråt nått tag så åker man väll dit:) finns säkert nån bil man kan spöabig_smile ahhaha

Du har ju lite närmare till Mittsverigebanan i Härnösand, där de kör samma sak + banåka.
http://www.onsdagar.se/

Senast redigerat av loop (19 februari 2008)

Akilles
7 maj 2008 · 114 Inlägg

ska också testa med fiestan denna sommar wink

Wanegardh Asgammal medlem.
11 maj 2008 · 2 246 Inlägg

har kört min där..
kommer inte ihåg tider och lappen hittar jag ej

MRVECTRA_T Yrkeschaufför
11 maj 2008 · 168 Inlägg

Kul att ni kört/ ska köra. Jobbar där....

Wanegardh Asgammal medlem.
11 maj 2008 · 2 246 Inlägg

jobbar sidan om så jag har gratis inträde..
(tack chefen)

Shindai IT-H.ra
11 maj 2008 · 131 Inlägg

Längtar till onsdag, hann inte med förra pga att mitt meckande tog för lång tid sad
"I'm a doctor, not an engineer.." så en sak som skulle ta 1½h tog lite över 4h haha

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak
KHRacing
12 maj 2008 ·
Andreas79
12 maj 2008 · 3 968 Inlägg

Kommer dit och fotograferar lite nu på onsdag

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
m-drive-
12 maj 2008 · 61 Inlägg

Hej Maximus, tycker ni borde dela upp kvällarna, typ bara gatbilar udda onsdagar & drag racing med 12 & 50 åringar jämna, man trimmar och skruvar för flera tusen, kör för kung & foster land och så är det en gammal jänkare som piskar än :-(,

bättre att köra black race med likasinade bilar :-) manuell låda mot manuell och ungefär samma hästar,

m-drive

BMW M5 (2000)
KHRacing
12 maj 2008 ·

m-drive- skrev:
Hej Maximus, tycker ni borde dela upp kvällarna, typ bara gatbilar udda onsdagar & drag racing med 12 & 50 åringar jämna, man trimmar och skruvar för flera tusen, kör för kung & foster land och så är det en gammal jänkare som piskar än :-(,

bättre att köra black race med likasinade bilar :-) manuell låda mot manuell och ungefär samma hästar,

m-drive

hela tanken bakom en stripp som är öppen för alla, faller bort då tyvärr.

mvh k

Big_JN
12 maj 2008 · 2 126 Inlägg

KHRacing skrev:

m-drive- skrev:
Hej Maximus, tycker ni borde dela upp kvällarna, typ bara gatbilar udda onsdagar & drag racing med 12 & 50 åringar jämna, man trimmar och skruvar för flera tusen, kör för kung & foster land och så är det en gammal jänkare som piskar än :-(,

bättre att köra black race med likasinade bilar :-) manuell låda mot manuell och ungefär samma hästar,

m-drive

hela tanken bakom en stripp som är öppen för alla, faller bort då tyvärr.

mvh k

Håller med Kristian, det tar ju bort meningen då!
Och jag trodde man tävlade mot sig själv och klockan!

Stroker
12 maj 2008 · 33 Inlägg

ähh, det spelar ju ingen större roll om man får pisk av en 600+hk bil för det ska man ju bli piskad av annars är nått fel! smile det roliga är ju att köra mot sig själv och hela tiden försöka förbättra sig eller bli en jävel på att köra jämna tider för då kan man ställa upp på bracket racing på riktiga tävlingar..
finns ju också så många där ute som skryter o har sig om hur snabba deras bilar är, kom ner till banan o visa va era kärror gör för istället! smile få en tid, sen kan ni snacka..

Chevrolet Camaro -69 SS/RS mattsvart
383SB - TKO600 - 12bult 4,10
201m: 7,690s @ 147,79km/h 60fot: 1,758s
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
25 maj 2008 · 168 Inlägg

Vi kan ordna så ni får köra mot "liksinade" som ni vill. Skulle detta få fler  att komma till oss på onsdagarna? Kommentera gärna detta.

Eisenhut
25 maj 2008 · 1 827 Inlägg

Jag kan säga att jävligt mycket handlar om upplägget och bemötandet.

Man känner i hela atmosfären när man kommer dit att funktionärerna inte vill se vanliga gatbilar på plats. En dag när polaren kom dit så var det tex endast jänkebilar som fick komma in på utställningen, Japsar fick snällt ställa sig på den vanliga parkeringen.

Försök att skärpa er lite i er attityd jämtemot preppade gatbilar (som inte är jänk) så kan det kanske bli bättre. Man vill gärna inte känna sig ovälkommen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
323micke
25 maj 2008 · 262 Inlägg

Jag har kört där en jäkla massa gånger, började förra året då jag vara 15år.
När det gäller att få pisk av andra bilar har jag inga problem med, jag vet att dom lagt ner mycket mer på sina bilar och är har mer erfarenhet än mig. Jag kan rekomendera er att ta en runda ditt, man tävlar ju oftast bara mot sig själv och det är grymt roligt att både köra och titta.

Mvh

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
scirocco Golvläggare
25 maj 2008 · 46 Inlägg

Ajja det är ju kul att köra oavsett vilken bil man kör och vem man möter. smile Jag har kört en hel del där med mina slöa sciroccon men har det lika skoj för det smile

Snart i en backspegel nära dig
MRVECTRA_T Yrkeschaufför
26 maj 2008 · 168 Inlägg

Hej Marcus Eisenhut. Klart ni är välkommna men jag ska kolla upp
detta så det inte händer igen. Men fortfarande undrar vi varför inte
de bilar som kommer på onsdagar, torsdagar och söndagsträffen
inte kommer till banan o tittar/kör/ställer ut, visst många kommer men
långt ifrån alla.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 maj 2008 · 4 418 Inlägg

Eisenhut skrev:
Jag kan säga att jävligt mycket handlar om upplägget och bemötandet.

Man känner i hela atmosfären när man kommer dit att funktionärerna inte vill se vanliga gatbilar på plats. En dag när polaren kom dit så var det tex endast jänkebilar som fick komma in på utställningen, Japsar fick snällt ställa sig på den vanliga parkeringen.

Försök att skärpa er lite i er attityd jämtemot preppade gatbilar (som inte är jänk) så kan det kanske bli bättre. Man vill gärna inte känna sig ovälkommen.

En onsdag var 90% Svensson bilar(10-30óoo kornors-klassen)... Då undrade man vad det var för amatör som stod i grinden och valde bilar. Dålig dag förmodligen då det brukar vara toppen bra.

Men höj kvalitén lite och släpp inte in skabbiga fallfärdiga bilar, snälla!!! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang