Varför kollapsade tre (3) skyskrapor vid terrorattacken på World trade center? Kan detta vara sant?

chrno RE-雨宮
12 februari 2008 · 481 Inlägg

Ksj: Jag hävdar att båda funkar rätt bra. Är hyffsat svårt att få termiten att smälta så mkt stål så fort.. Men bara termit vet jag inte om de skulle funka.. tongue

Å rent generellt.. Var det inte funderingar, och en fråga som ställdes om det kunde vara sant..  Jag förstår inte att folk ska säga något otrevligt om någon/några andra bara för att han/hon inte tycker samma sak.
Sandlådelekar kanske var roligt när man var barn. Jag har växt ifrån det.

RE-Amemiya Kitted FD3S
peegee Forummoderator
12 februari 2008 · 2 924 Inlägg

Urkas skrev:
Var ju tillomed folk som hörde sprängladdningar när dom var nere på första våningen innan skiten hade rasat.

Är det så konstigt det smäller när en jumbojet ligger inne i byggnaden? roll Måste ju vart en jäkla påfrestning för byggnaden när ett jumbojet kraschade in... Byggnaderna gav väl sen succesivt vika i dess uppbyggnad innan den slutligen kollapsade och då kan det nog smälla en hel del...det tycker jag låter sannolikt iaf...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Ksj
12 februari 2008 · 1 217 Inlägg

chrno skrev:
Ksj: Jag hävdar att båda funkar rätt bra. Är hyffsat svårt att få termiten att smälta så mkt stål så fort.. Men bara termit vet jag inte om de skulle funka.. tongue

jag har smält av 19cm´s stålbalkar med sånt och det tar 3-4s med 3,5kg.. så det går allt och det krävs inga enorma mängder. dock en bra bryggning:)

Saab 900 "2.1an" (1992)
chrno RE-雨宮
12 februari 2008 · 481 Inlägg

Ksj, Jo. Jag har också gjort diverse experiment med Termit. Problemet bör vara att man måste få det att smälta alla balkar ganska lika (och fort) för att få tornet att rasa nedåt, å med tanke på hur mkt mer än bara balkarna som ändå "styvar upp" ett torn så känns de som risken att det skulle tippa är ganska stor. Vore kul att se en simulation på det dock.  Med snabbhet menar jag att 3-4sekunder är lång tid när vi pratar om att fälla saker, och jag tror att tornet skulle ha visat yttre tecken på det isåfall. Men jag är bara en glad pyrotekniker, inte nån som spränger/smälter  byggnader. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S
HPaddict DailyFresh Drifter
12 februari 2008 · 2 466 Inlägg

jag tror att det är usa som har gjort detta, men vad det gäller vad som har använts så tror jag det börja med thermit för att försvaga strukturen av byggnaden och sedan sprängmedel för att avsluta jobbet.
som man ser på videoklippen så sker det explosioner på våningarna vid kollapsen..

men man kan ju se det så att om det var en coverup så har de lyckats med det eftersom ingenting har hänt efter 7 år.

detta är min åsikt...

mvh

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
Big_JN
12 februari 2008 · 2 126 Inlägg

Ingenting förvånar mig när det gäller USA!
CIA har ju hjälpt många diktatorer att komma till makten! De hjälpte ju till och med Saddam med vapen och annat under Irak/Iran kriget samt utbildade och beväpnade Talibanerna i Afgahnistan!
CIA var även inblandade i det första attentatet mot World Trade Center samt Lockerbie attentatet!
Så fort USA kan tjäna pengar så verkar dom kunna göra allt, även döda sitt eget folk!

Bara min åsikt!

CIA_SWE Automationselektriker
12 februari 2008 · 213 Inlägg

Ja säger bara, se dokumentären "Zeitgeist",
den går in på dedära ganska bra, jävulskt bra dokumentär,
ni kan skippa dom första 40min, dvs, Part 1, handlar bara om religion å så, men skaffa den å se den, den är alltså helt sjukt bra!

man blir mer eller mindre helt lamslagen efter man har sett dendära dokumentären!

Senast redigerat av CIA_SWE (12 februari 2008)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
12 februari 2008 · 272 Inlägg

Jag har också sett dokumentären på TV4 fakta. Tokigt bra.
Jag tror absolut att det är någon i den högre maktern av USA som ligger bakom detta dåd.
De bevis som de visade i dokumentären är så klockrena.
Varför göra så? Ingen vet men det finns vissa teorier.
T ex. Det var förbannat mycket guld som spårlöst försvann därifrån i samband med detta.


Nu kan man läsa i tidningarna om de sex Guantanamo-fångarna som tros har planerat dessa terrorattacker. Åklagaren yrkar på dödsstraff för alla sex. Helt jävla sjukt.


Vad kan man göra åt denna soppa? Vem sätter man dit och hur?

/Gormanz
Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
12 februari 2008 · 272 Inlägg

CIA_SWE skrev:
Ja säger bara, se dokumentären "Zeitgeist",
...

Så hette den... Den borde alla se.

/Gormanz
Sushikocken Sleeper
12 februari 2008 · 3 084 Inlägg

P.R.O.P.A.G.A.N.D.A man ska inte tro på all skit som sägs...

Dessutom någon nämde människan inte landat på månen... kom en ny dokumentär där de motbevisar allt

Senast redigerat av Sushikocken (12 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sushikocken Sleeper
12 februari 2008 · 3 084 Inlägg

Ksj skrev:
Jag har bara en sak att säga.. TERMIT! inte sprängladdningar

haha lol Terrormiter

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FL3JM Inga konstigheter
12 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Jävlar, riktigt bra dokumentär, mycket korrekt vetenskapligt sett också. Jag är väldigt svår att övertyga, men nu är jag mer än övertygad kan jag säga.



EDIT: Sushikocken, jag höll på att skriva samma sak, men jag tänkte att jag skulle titta lite på dokumentären först så jag kunde påpeka alla fel i den. Desvärre har dom så pass mycket bevis i den att det inte går att motbevisa något.
Eller så kanske du kan förklara för mig varför WTC 7, en byggnad som står längre bort där det bara brinner lite smått på femte och sjunde våningen, kollapsar rakt ner precis som om man har satt ut sprängladdningar i dom bärande väggarna (som man gör när man river hus)? Det har skett mycket MYCKET värre bränder i skyskrapor som varit hetare och pågått längre som trots det inte varit i närheten av att rasa.

Senast redigerat av FL3JM (12 februari 2008)

jeepe
12 februari 2008 · 217 Inlägg

temperaturen på brinnande jeetbränsle räcker inte för att smälta stål + att det inte lär ha varit en bra bränsle/luftblandning med tanke på hur svart det rök..

jag röstar på att dom sprängde skiten

laika
12 februari 2008 · 410 Inlägg

Innan alla konspirationsteoriälskare fortsätter sitt lilla korståg tycker jag att ni alla borde iallafall läste lite riktig fakta och inte bara se på en massa skitfilmer som idioter i usa har gjort.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
http://www.popularmechanics.com/technol … tml?page=1
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

läs lite där så ser ni ganska fort att all skit som konspirationsteorifilmerna tar upp är lösa teorier som en gymnasie elev kan hitta på men med lite mer anvancerad fysik förklaras som fullt möjliga. Det var teroristattacker utan någon tveka.

Skoda Fabia (2000)
laika
12 februari 2008 · 410 Inlägg

jeepe skrev:
temperaturen på brinnande jeetbränsle räcker inte för att smälta stål + att det inte lär ha varit en bra bränsle/luftblandning med tanke på hur svart det rök..

jag röstar på att dom sprängde skiten

du kan ju läsa på den här sidan där faktiskt riktiga ingenjörer med doktorstitlar faktiskt förklarar hur det ligger till. http://www.popularmechanics.com/technol … tml?page=4

Orkar du inte läs så drar jag en sammanfattning jet bränsle brinner i temperaturer mellan 850-1500 F stål smälter vid 2500 F. Men redan vid 1100 grader (farenheit) så förlorar stål 50% av sin bärkraft. Plus att stål expanderar vid höga temperaturer när den inte kan expandera tillräckligt åt sidan så böjs den av neråt. Byggnaden var inte konstruerad så att stålbalkarna skulle förlora 50% av sin bärighet och samtidigt böjas av neråt. Det är tillräckligt för att dom ska börja kollapsa det räcker med att endast en våningen kollapsar så kommer den utöva tryck på nästa våning som också är något försvagad och sen kommer även den att kollapsa och helt plötsligt får du en kedjereaktion som ser till att hela skiten faller ner utan några som helst bomber.

Skoda Fabia (2000)
Hmm.
12 februari 2008 ·

inte en aning om någon skickat in denna i tråden än.. men detta är något man bör se.!! Dålig kvalitet med svenska undertexter.....

Loose Change
http://video.google.com/videopopup?q=ht … ull+Screen

Se filmen innan ni yttrar er.

Senast redigerat av Hmm. (12 februari 2008)

laika
12 februari 2008 · 410 Inlägg

Hmm. skrev:
inte en aning om någon skickat in denna i tråden än.. men detta är något man bör se.!! Dålig kvalitet med svenska undertexter.....

Loose Change
http://video.google.com/videopopup?q=ht … ull+Screen

lollollol Du missade visst mina länkar d lungt kan repetera mig lite http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html
sen har vi ytterligare en skön sida som du definitivt borde ta en titt på:

http://www.shoutwire.com/viewstory/2214 … You_Morons

Skoda Fabia (2000)
Sushikocken Sleeper
12 februari 2008 · 3 084 Inlägg

Explotioner öhh planen var fulltankade med jetbränsle 10000 gallons har jag läst någonstans finns rätt mycket som kan explodera vid hetta... coca cola burkar t.ex. tongue brandsläckare etc etc.??
och tornet rasar ju uppifrån hade man använt bomber så hade det väl för fan rasat nerifrån där bomberna är placerade???
Och hur fan kan man smussla in bomber till varje våning då det troligtvis är folk överallt??

klart som fan att det rasar rakt ner det är ju tungt som fan om ni tänker...

min fina illustrering

http://img261.imageshack.us/img261/5687/dominokn8.png

länk http://img261.imageshack.us/img261/5687/dominokn8.png

Senast redigerat av Sushikocken (12 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
John87 Stolt Volvoägare
12 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Sushikocken skrev:
Explotioner öhh planen var fulltankade med jetbränsle 10000 gallons har jag läst någonstans finns rätt mycket som kan explodera vid hetta... coca cola burkar t.ex. tongue brandsläckare etc etc.??
och tornet rasar ju uppifrån hade man använt bomber så hade det väl för fan rasat nerifrån där bomberna är placerade???
Och hur fan kan man smussla in bomber till varje våning då det troligtvis är folk överallt??

Men du.. Förstör inte nu för dom här som älskar alla former av konspirationsteorier och vägrar titta på all fakta.
Låt dom tro vad dom vill så slipper vi kärnkrig här också smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sushikocken Sleeper
12 februari 2008 · 3 084 Inlägg

John87 skrev:

Sushikocken skrev:
Explotioner öhh planen var fulltankade med jetbränsle 10000 gallons har jag läst någonstans finns rätt mycket som kan explodera vid hetta... coca cola burkar t.ex. tongue brandsläckare etc etc.??
och tornet rasar ju uppifrån hade man använt bomber så hade det väl för fan rasat nerifrån där bomberna är placerade???
Och hur fan kan man smussla in bomber till varje våning då det troligtvis är folk överallt??

Men du.. Förstör inte nu för dom här som älskar alla former av konspirationsteorier och vägrar titta på all fakta.
Låt dom tro vad dom vill så slipper vi kärnkrig här också smile

hehe men jag tror lika mycket på konspirations teorier som på horoskopet... det går att hitta på allt som passar allt/alla

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang