fjädersänksats lr sänksats med dämpare?

Alister schtek
20 februari 2008 · 478 Inlägg

here we go.. jag ska sänka volvon det är en v40-99
undrar först och främst om att bara köpa sänkfjädrar (ca:1700:-) är något att ha, villigt, men blir inte fjädringen satans mjuk då? eller blir den tillochmed bättre än orginal?

och angående sänkningssatser undrar jag väll samma sak.. kostar ca: 4000:- på GE motorsport inte mtk pengar det heller. Så vilket är mest prisvärt att köpa? ska bara ha sänkt bil, inte ute efter racing väghållning, men extra väghållning vore ju inte fyskam:)

helt ny på området, så inget drygt lr skit bah.. tack på förhand!

DeutscheWagen Plattan i mattan !
21 februari 2008 · 305 Inlägg

Det räcker gått och väl och bara byta fjädrarna, bilen kommer inte bli mjukare i fjädringen, tvärtom, den kommer nog ligga lite bättre på vägen också.

Mvh
D......

Volvo V70 "2.5T" (2008)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Enda felet med att bara slänga på kortare men hårdare fjädrar men behålla originaldämparna är ju att det kommer ta hårt på dämparna om du har otur.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Squadron
21 februari 2008 · 1 833 Inlägg

Jag har sänkt genom att byta fjädrar, bilen blir styvare eftersom fjädrarna blir kortare måste de ju bli hårdare också annars skulle de inte gå bra.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
JumJum
21 februari 2008 · 33 Inlägg

Är original dämparna dåliga skulle ja ju köpa ett komplett kit, annars bara byta fjädrar.

Volvo 960 "TheClassyOne" (1993)
marven
21 februari 2008 · 551 Inlägg

jag tycker helt klart att du ska satsa på både dämpare o fjädrar du kommer märka större skillnad o sen så slipper du bekymmer med dina original dämpare o eventuella problem med besiktning. det e ändå inte så mycket pengar som skiljer, du kommer bli nöjd
lycka till

You can't B serious, oh K
lasse-T5
21 februari 2008 · 15 Inlägg

köp de kopletta kittet få du nya dämpare runt om också blir grym skildnad i väghållning

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Nya (gas)-stötdämpare kan nog vara trevligt också!

Särskilt om du kanske har oljedämpare original som börjar bli lite slitna.

Köp både och! smile

TTTTT
22 februari 2008 · 945 Inlägg

håller med! Tycker åxå att gasdämpare funkar bäst när man sänker.

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang