bil som trycker en bakom på väg hem från jobbet.??

jinxs 90mil+ på en tank.
3 mars 2008 · 484 Inlägg

Jag var på väg hem från jobbet, Och jag ser en mörkblå Saab komma i lite högre hastighet än min hastighet (80 på 70väg). Så jag gör som jag brukar göra blinkar in i högerfilen och låter bilen passera.
Men det var en ganska konstig saab som har 3 antenner och extra bakspeglar

Vid första rödljuset i vänsterfilen, Så står det en vit 745 Saaben sen jag. Sen när det blir grönt, Så åker 745 som vanligt och saaben efter ca:1,5-2 meter bakom 745 i ca 60meter. Sen stöter saaben på en till bil framför sej, Och han trycker även den bilen i arslet ett antal meter.

"kortar ner historen lite"
-Jag såg den där jävla saaben trycka 4 bilar i arslet,tills dom flyttade på sej.

Småförbannad och brist på bra musik så jag skickar iväg ett sms till vägverket, Och ngn minut senare får jag svaret. Bilen tillhör rikspolisstyrelsen. "utryckningen"
Nu jävlar:
Jag ringer upp 11414 och ber att få prata med ngn som är ansvarig över civilbilarna, "Blir kopplad " Jag förklarar att jag har sett den saaben med regnummer xxx000 trycka 4 bilar i röven tills dom har flyttat på sej.
- Han kanske hade en utryckning,får jag till svars.
Om han hade så bråttom,varför hade han inga blåljus och varför stannade han vid 2 rödljus varav det sista var gult när saaben kom dit.
-Det kunde hon inte svara på.
Sen frågade jag Om inte lagen gällde dom också,eftersom det ska vara ett visst avstånd till bilen som är framför.
-Det gör den svarar hon.

Sen Frågar jag igen, Om bilen var på utryckning och hade så jävla bråttom att han var tvungen att trycka 4 bilar i röven tills dom flyttar på sej. Vore det inte lägligt att ha blåljusen på då.?
Det kunde hon inte svara på,Men hon skrev ner allt och skulle framföra till vakthavande på den stationen som bilen hörde till.

Jag åkte efter bilen i ca 10min ut på essinge leden och han kunde fan ha haft blåljusen på dit, om han hade en utryckning. Jag blir iallafall förbannad på bilister som trycker än i arslet,ännu mer förbannad när det är en snut som gör det.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
NJ_
3 mars 2008 · 2 118 Inlägg

endel tar ju lagen i sina egna händer...

D.i.l.l.i.g.a.f
alex_side Neerd
3 mars 2008 · 1 596 Inlägg

fy faaaan asså... tror de äger vägarna ibland!

Senast redigerat av alex_side (3 mars 2008)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Andreas 940 -utan 940
3 mars 2008 · 1 728 Inlägg

Senast förra veckan såg jag en polisbuss som körde i ca, 100Km/t utan blåljus på Essingeleden (70-sträcka), de behöver inte följa lagarna eftersom en polis ALDRIG skulle sätta dit en annan polis.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
3 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
mind
3 mars 2008 · 37 Inlägg

han ville hetsa ngn>_> ojoj farligt:D om han hade kommit bakom mig=/, men fan konstigt att man gör så.

Saab 9-3 (1999)
StiFf Wankel
3 mars 2008 · 1 080 Inlägg

har tänkt på det flera gånger, jämt när snuten ska kolla upp min bil så ligger dom bara nån cm bakom mig..ska leta efter nån anledning att pallnita nästa gång, dom är så jävla bra på att hitta fel på andra då ska dom fan inte göra samma skit själva bara för att dom har uniform

MDS Västerås
henkebenke
3 mars 2008 · 1 703 Inlägg

Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Urkas Kräsen grafiker
3 mars 2008 · 1 775 Inlägg

Har man en risig bil kan man ju nita. Och ser till så man inte får söta nackskador så lär det ju bara bli roligt.

Whine whine!
anvandare_12345
3 mars 2008 · 654 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Senast förra veckan såg jag en polisbuss som körde i ca, 100Km/t utan blåljus på Essingeleden (70-sträcka), de behöver inte följa lagarna eftersom en polis ALDRIG skulle sätta dit en annan polis.

Tror att polisbilar, även civilmålade, får bryta mot trafikregler även om de inte har blåljus på.

Tribbe SAAB♥SUBARU
3 mars 2008 · 1 636 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Senast förra veckan såg jag en polisbuss som körde i ca, 100Km/t utan blåljus på Essingeleden (70-sträcka), de behöver inte följa lagarna eftersom en polis ALDRIG skulle sätta dit en annan polis.

En polis bil behöver bara använda blå ljusen då dom bedömer att det behövs.
Men dom får ju bara köra så där om dom är på utryckning men det är ju inte lätt för andra bilister att veta.

Och till topicen, jag tycker det var riktigt bra att du ringde, men man kan ju undra om det hon skrev ner kommer fram hela vägen.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
olirc
3 mars 2008 · 245 Inlägg

Jo du vem övervakar övervakaren hette ett avsnitt i en sci-fi serie och det stämmer ju in även här. Har själv sett hur polisen satt på blåljus i en korsning när det varit rödljus för att sen stänga av det igen vilket jag fann konstigt men men ....

Även sett dom stå parkerade utanför en mataffär där det är förbjudet att stå och det var då ingen utryckning så vitt jag kunde bedöma för då brukar dom vara ett helt gäng med bilar.

Jaja ligger man i vänsterfilen så får man ju snällt flytta på sig om det går men annars är det ju bara att ligga kvar om man är flera bilar som kör om tills den bakom sätter på blåljus för då ska man lämna fri väg om det går.

yakozan
3 mars 2008 · 333 Inlägg

ja om folk höll till höger från början så skulle aldrig nåt sånt här hända.

jag har nu lärt mig att högerfilen är nya "fast-lane" Den är oftast tom förutom nån långtradare eller buss. men dom har också börja hitta ut i mittenfilen vilket innebär att jag kan ta mig fram fortare smile

Det roligaste är Essingeleden om man kommer från tranebergsbron. Så fort den heldragna linjen försvinner så flyttar alla ut ett snäpp och jag får högerfilen för mig själv big_smile

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
_deki_
3 mars 2008 · 281 Inlägg

samma här är ngn jäkligt nära bakom mig, så saktar jag ner ännu mer ;D....hur kul som helst

/Deki
tbarren
3 mars 2008 · 124 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
civic Naturally Aspiranted
3 mars 2008 · 543 Inlägg

Är fan de värsta som finns, hatar när nån ligger i röven på mig.
Har inte vågat tvärnita, men de kommer jag fan göra snart,

Att sakta ner till krypfart är heller ingen dum idé, men det är inte uppenbart för många vad man försöker visa även då.

Lardi SQ
3 mars 2008 · 1 343 Inlägg

henkebenke skrev:
Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

de brukar tillhöra vardagen... har dom så brottom att dom ska nosa en i arslet 1 meter bakom kan dom gott vänta!

Ljudnörd!
tbarren
3 mars 2008 · 124 Inlägg

yakozan skrev:
ja om folk höll till höger från början så skulle aldrig nåt sånt här hända.

jag har nu lärt mig att högerfilen är nya "fast-lane" Den är oftast tom förutom nån långtradare eller buss. men dom har också börja hitta ut i mittenfilen vilket innebär att jag kan ta mig fram fortare smile

Det roligaste är Essingeleden om man kommer från tranebergsbron. Så fort den heldragna linjen försvinner så flyttar alla ut ett snäpp och jag får högerfilen för mig själv big_smile

Övningskör än sålänge och det sägs att man inte får köra om på innern, men det gör jag iaf big_smile. Släpper gasen när det kommer flertalet bilar som ska på, sen går alla ut i mitten och kör under hastighetsbegränsningen, då är det ju bara att köra om. Varför ligger alla i mitten? Har någon ett vettigt svar så hör av er lol

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
Pierre_r Lastbilsmekaniker
3 mars 2008 · 729 Inlägg

jag brukar tända mina dimbakljuse när dom ligger för nära, jäkla effektivt när man har en höjd bil där dragkroken nästan är i vindrute höjd på bilen bakom. och om dom fortfarande ligger nära bakom så bromsar jag till lite snabbt då brukar dom fatta när dom kommer närmare dragkroken.

anvandare_12345
3 mars 2008 · 654 Inlägg

tbarren skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Redan gjort. Lastbilschaffis som blir skuggad av en polispatrull, de ligger och trycker bakom så att han inte ska se dem - men det gör han i en kurva.
Pallnitar ett tag senare, kliver ur bilen och säger: Såg ni älgen killar?!?

big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang