Köpa delar ifrån USA

ERNEST85 Hemmapulare :)
12 mars 2008 · 416 Inlägg

Tänkte om det var nån som hade tips om företag som tar hem billigt ifrån USA.. Tänkte beställa en hel del grejer och vill gärna beställa av någon seriös..

Tips?

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Henke_hinken
12 mars 2008 · 312 Inlägg

Kan du inte beställa själv? Om du hittar nått företag som har det du ska ha så du slipper flera frakter. Vad ska du köpa för prylar?

gRiLLiS945 Allt i allo
12 mars 2008 · 183 Inlägg

Kul jul när man får betala minst 1000kr i frakt för grejerna

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
camaro67 Meister
12 mars 2008 · 6 763 Inlägg

www.gotrading.se Jag tog hem grejor genom dom och de gick smärtfritt. Jag vet inte vad normala människor betalar där för jag hade tur och fick de fixat genom en kompis så de blev billigare. Men ring och kolla big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Henke_hinken
12 mars 2008 · 312 Inlägg

gRiLLiS945 skrev:
Kul jul när man får betala minst 1000kr i frakt för grejerna

Har beställt mycket från USA, hongkong m.m. å det har alltid gått klockrent och har sparat mycket pengar.

ERNEST85 Hemmapulare :)
12 mars 2008 · 416 Inlägg

Jag ska köpa massor med godis till mitt nya projekt..  Dart -69:an som går att beskåda på min sida... smile Kolla och kommentera gärna..

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
ERNEST85 Hemmapulare :)
12 mars 2008 · 416 Inlägg

Henke_hinken skrev:

gRiLLiS945 skrev:
Kul jul när man får betala minst 1000kr i frakt för grejerna

Har beställt mycket från USA, hongkong m.m. å det har alltid gått klockrent och har sparat mycket pengar.

Vad kostar frakten och så ifrån USA då? Måste ju bero på vikt och så...
Och sen måste man väl tulla och momsa?

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
gRiLLiS945 Allt i allo
12 mars 2008 · 183 Inlägg

det företaget ja skulle köpa grejer från pandarstag o saker som kanske max 2kg i vikt med tull o skit skulle kosta 1000kr o de var från 1 företag inte flera

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Henke_hinken
12 mars 2008 · 312 Inlägg

Det är ju för det första mer "värt" att köpa dyrare grejjer. Finns ju en nedre gräns när det inte lönar sig längre.

Köpte en kamera från hongkong nyligen, frakten gick på lite över 500kr och jag slapp betala varken tull eller moms (dom skickade som gåva utan att jag ens frågat om det). Sparade lite över 4000 på det köpet smile

Frakten för skärmbreddarna gick på 570kr.

Men det är ju bara att maila å fråga vad det skulle kosta, men räkna iaf på 25% moms. Å tull, hmm... det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Den är knappt märkbar.

Ebayaffärer med bra betyg är det sällan några problem att handla med, skaffa paypal för det underlättar mycket. Även om du handlar utanför ebay, för det kan man ofta betala med på andra webbutiker.

Senast redigerat av Henke_hinken (12 mars 2008)

MrTurbo Better than God \o/
12 mars 2008 · 1 882 Inlägg

Varför betala hutlösa priser till någon annan när man kan beställa grejerna själv? Har beställt grejer för närmare 100 000 senaste åren och det funkar utmärkt. Jag brukar räkna på att det kostar ca 11> 12 spänn dollarn inkl ALLT om det inte e för skrymmande grejer. Och då har man sakerna inom 14 dagar. Vad tar de där ockrarna som "hjälper" en att beställa? Ju mer man beställer ju mer lönar det sig att fixa själv. FedEx brukar köra sakerna hem till din dörr med. De fixar med tull och moms så det får du betala när du får grejerna hemma i Sverige alltså, det drar inte firman du handlar från... .

Senast redigerat av MrTurbo (12 mars 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
MrTurbo Better than God \o/
12 mars 2008 · 1 882 Inlägg

gRiLLiS945 skrev:
Kul jul när man får betala minst 1000kr i frakt för grejerna

Gratis frakt är inte vanligt ens inom Sverige. Och beställer du genom en av förmedlingsfirmorna lär du få betala för frakten med så vad är skillnaden? Betala tex 800:-  + frakt för EN tröskellist i Sverige eller beställa TVÅ från USA och betala 700:-  totalt inkl alla avgifter. Tja, frågan e vad man väljer.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
ERNEST85 Hemmapulare :)
13 mars 2008 · 416 Inlägg

Pratade med en kompis och han sa att man skulle skaffa ett kreditkort som man endast kommer att använda när man beställer från typ Summit och Jegs..
Det måste ju finnas någon maxgräns på hur mycket man får ta hem på en gång.. smile
Jag är lite halvkass på engelska så alla deras typ fackord är lite svåra att tyda...

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Castel Mustangfrälst
13 mars 2008 · 199 Inlägg

http://www.summitracing.com funkar klockrent, som du nämnde tidigare.

Skaffa ett E-kort(om du har Swedbank) då skapar du ett virtuellt kort varje gång du ska handla, och sätter en summa som skall finnas på det kortet.

Har beställt en del från USA, rätt ofta också från Ebay. Och det har fungerat perfekt.
Senaste inköpet blev Billit broms samt kopplingshantag till en Custom HD.  I Sverige ska Bikeline ha 3999:- för detta. Jag fick det för 1500:-(ink allt) billigare och då har jag inte räknat med den frakten som Bikeline tar.

Lycka till!

Senast redigerat av Castel (13 mars 2008)

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Nova_70
13 mars 2008 · 104 Inlägg

Också beställt grejer från Summit !Alltid funkat 100 % ,senast var 4 (Obs FYRA)  skärmbreddare till pickuppen och dessa ansågs skrymmade så det var lite extra avgift på frakten. ändå så slutade priset ink allt på 10,53:-/usd- Totalt sett betalade jag mindre för FYRA än enbart dom fram kostar i butik i sverige.

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
ERNEST85 Hemmapulare :)
13 mars 2008 · 416 Inlägg

Så köper man från typ Summit så ska man räkna 10kr per dollar då?

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Davey
14 mars 2008 · 69 Inlägg

en annan möjlighet är att du känner någon som köper bilar i usa som kan va snäll och lägga dina grejer i bagagen på bilarna, så gjorde jag med mitt hydraulsystem och slapp därför tull, moms och fraktavgift, jag sparade ca 12-13000 kr på att köpa i usa.

Xuri One Man Clan
14 mars 2008 · 4 287 Inlägg

jag har beställt grejer ifrån usa och e jävligt nöjd.... Turbon som jag ville ha kostar 4000kr här i sverige...jag betalade TOT 3800kr inkl frakt hem till dörren för..turbo..intercooler..grenrör..dumpventil..stålomspunnaslangar till turbon..siliconslangar och klämmor till intercoolern osv osv... jag skulle inte tveka en sekund på att beställa mer..kmr göra de vilken dag som...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Nova_70
14 mars 2008 · 104 Inlägg

ERNEST85 skrev:
Så köper man från typ Summit så ska man räkna 10kr per dollar då?

tror dollarn stog i ca 6.70:- när jag köpte & det blev som sagt 10.53:- ink allt. det tog lite mindre än 2 veckor att få hit det.
Är du osäker & inte vill beställa själv så leta upp Jan Hismon på nitroz.se annonserna. han tar hem för 10,50:- + bussgodsfrakt ?detta tar lite längre tid ,ca 1,5 månad. Men han vill ha 50% i förskott. har beställt genom honom & det har aldrig varit några problem alls. Tror han har rabbat eller nåt på Summit annars är det ju ren välgörenhet han sysslar med  big_smile

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
ERNEST85 Hemmapulare :)
15 mars 2008 · 416 Inlägg

Det låter ju säkert krångligare an vad det är...  Det är väl som att beställa från vilken firma som helst...

Volvo 850 GLT -1995
Dodge Polara Cabriolet - 1969 Projekttråd Polaran
Dodge Dart GT -1969 Projekttråd Darten - (Goes InSaNe)
Germax
15 mars 2008 · 12 086 Inlägg

USA is the shit, går att göra skjuka kap där.. överlag mkt bra priser på de mesta. Ska man ha jänkedelar måste de löna sig nått otroligt att köpa från staterna.

Jag har beställt säkert 30+ ordrar från USA och det har funkat klanderfritt alla utom en.
Nu när dollarn är superlåg kan man ju göra ännu bättre kap.

Ang. frakt, vill man ha säker, snabb frakt finns UPS och Fedex. De kostar lite extra men då vet man att de går rätt till. Annars skickar man med USPS (Amerikanska posten som sedan tas över av svenska posten i sverige) då är frakten inte alls dyr. För normala paket kostar det som att skicka inrikes i sverige ungefär. Men frakt med usps utan kollinummer sägs va en aning osäkert. Jag har använt mig av det 80% av alla ggr och det har aldrig strulat.. så jag vet inte hur man ska se på det påståendet.

UPS och Fedex har helt klart mkt bättre rutiner och hanterar sina paket bättre.
Men det gör inte USPS till skit.

Lycka till.

PS. Beställde bussningar till 540in igår från tyska ebay för 1050kr inkl frakt. Skulle kostat över 4000 på mekonomen wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang