Köpråd! Söker en bil med körglädje, kvalité och som är stylingvänlig. Billån kommer att tas.

LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

KingPersic skrev:
Att tänka på BMW: är dyra att försäkra och att reparera. VAG bilar är dyra att laga/serva. Japsare har gått hårt i 99% av fallen.
Kan förstå resonemanget kring S40 förutom att V40 är både snyggare och mer praktisk.
Kan däremot inte förstå resonemanget kring SAAB (inte bara för att jag vet att SAAB är exeptionellt bra wink Din släkting jobbar på SAABverkstad, det är klart att han står upp över öronen i krånglande SAABar, det är ju en VERKSTAD. Där ska finnas ett överflöd av stackard sjuka SAABs. Han kan ju hjälpa dig hitta en fin och bra 9-3 AERO eller nåt annat. Dessutom kan du få bra priser på delar och tips vid mekstunderna.
Den där krånglande 9000 AEROn behöver nog bara kärlek. Skänk den till mig så ska jag ge den all kärlek den behöver.

Jo det stämmer säkert som du säger där när det gäller BMW/VAG. Japsare är inget alternativ förutom Subaru då, ett undantag big_smile tycker att S40 har snyggare former, men ska börja kika lite mer på V40.
Han jobbar inte på SAAB verkstad, utan på själva bygget i Trollhättan där de gör bilarna big_smile jo det är sant som du säger att jag skulle ha betydligt fler fördelar med en SAAB då jag kan få billigare delar, samt hjälp med service. Hehe så fort de köper en ny bil ska ja be dom skänka den till dig tonguetongue

Bostrom RS
19 mars 2008 · 886 Inlägg

Pappi skrev:
Hej igen.

Nu har det blivit ändrade planer när det gäller bilköp pga jag har fått 100% tjänst sen så kommer jag bli anställd av företaget i april månad. Har tidigare varit anställd utav bemanningsföretag. Sen så har jag även tänkt skaffa mig en lägenhet som jag tänkt köpa kontant för max 50000:- utöver det så ska jag köpa mig även en bil, tyvärr så blir den inte kontant utan med lån. Vet inte riktigt hur mycket jag ska ta lån på, kommer i allafall spela stor roll beroende vilken bil jag köper mig.

Bilarna som jag funderat på när det gäller ett realistiskt banklån är följande. Då är lånet tänkt på max 100 000:-

* S40 T4 FAS II
* VW Golf V6
* VW Passat 1.8t
* VW Bora V5

Om jag nu skulle ta ett högre lån så har jag tänkt skaffa mig någon av dessa bilar. Lånet kommer ligga på 150 000:- +

* Golf R32
* Subaru Impreza
* Seat Leon Cupra R

Vad hade ni gjort i mitt läge? Tagit ett normalt lån eller ett betydligt högre? Sen så undrar jag även vilken bil ni hade valt beroende lånet?

Tacksam för svar då lånet kommer tas nu i april månad.

Mvh Pappi

Jag skulle tänkt lite på andrahandsvärde och alla VW lär ju sjunka som en sten? Seat känns B. Volvo...ja visst gillar man det så! Nä fan jag hade tagit imprezan, en GT då...eftersom du max tänker köpa för 150?

Focus RS
LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Bostrom skrev:
Jag skulle tänkt lite på andrahandsvärde och alla VW lär ju sjunka som en sten? Seat känns B. Volvo...ja visst gillar man det så! Nä fan jag hade tagit imprezan, en GT då...eftersom du max tänker köpa för 150?

Rätt som du säger, har tänkt på att en hel del VW ligger väldigt lågt i pris, hur kan de komma sig, för de gör ju väldigt stabila och bra bilar. Jo Seat känns B, men Cupra R är grym big_smile aah en GT är inte helt fel faktiskt, men jag får se, svårt val det dära tongue

Bostrom RS
19 mars 2008 · 886 Inlägg

Pappi skrev:

Bostrom skrev:
Jag skulle tänkt lite på andrahandsvärde och alla VW lär ju sjunka som en sten? Seat känns B. Volvo...ja visst gillar man det så! Nä fan jag hade tagit imprezan, en GT då...eftersom du max tänker köpa för 150?

Rätt som du säger, har tänkt på att en hel del VW ligger väldigt lågt i pris, hur kan de komma sig, för de gör ju väldigt stabila och bra bilar. Jo Seat känns B, men Cupra R är grym big_smile aah en GT är inte helt fel faktiskt, men jag får se, svårt val det dära tongue

VW gör väl prisvärda bilar, men finns inget bestående värde i dom tycker jag, kanske mycket av att det säljs så många av dom och ju fler bilar man säljer desto lägre blir ju värdet..

Fast köper du en Impreza GT är det dubbla underhålls/reparations/försäkrings-kostnaden jämfört mot en VW så det är ju inte bara inköpspriset man ska fundera över smile

Om du gillar Cupra R så mkt, varför inte kolla närmre på en Honda Civic Type R? Dom känns bra mkt bättre än en Seat tycker jag. cool

Focus RS
LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Bostrom skrev:
VW gör väl prisvärda bilar, men finns inget bestående värde i dom tycker jag, kanske mycket av att det säljs så många av dom och ju fler bilar man säljer desto lägre blir ju värdet..

Fast köper du en Impreza GT är det dubbla underhålls/reparations/försäkrings-kostnaden jämfört mot en VW så det är ju inte bara inköpspriset man ska fundera över smile

Om du gillar Cupra R så mkt, varför inte kolla närmre på en Honda Civic Type R? Dom känns bra mkt bättre än en Seat tycker jag. cool

Jo ganska så självklart där, dum fråga av mig egentligen haha big_smile

Jo en polare hade en Impreza GT och det var inte den billigaste bilen han ägt, men ack så kul den var att köra och mtorljudet var inte dåligt direkt tongue

Ne alltså så mycket gillar jag inte Cupra R, utan de är bara den grymmaste modellen som Seat släppt vad jag tycker. Type R gillar jag inte, formerna är riktigt fula, sen så är den 3dörrars vilket är minus wink

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Såg jag fel eller skulle du köpa en lägenhet för 50 000:-
Vad får man för lägenhet för det priset idag?

Hur som helst. För de pengarna kan du ju få en S4 sedan smile

Phaetoon
19 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Ljudet i en S40 är ju ganska så bra, iaf med det stora ljudpaketet.
Jag skulle nog köpt en billig bil och väntat ett tag med att köpa bil för lånade pengar.
Tänk noga över vilken bil du vill köpa innan dess. Du kan ju lägga undan några tusenlappar varje månad också, så slipper du ju några tusenlappar på lånet?
Vad jag menar är att du inte ska göra misstaget att köpa något som du senare ångrar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

bajen skrev:
Såg jag fel eller skulle du köpa en lägenhet för 50 000:-
Vad får man för lägenhet för det priset idag?

Hur som helst. För de pengarna kan du ju få en S4 sedan smile

Man får en riktigt fin 2a för dom pengarna där jag bor. Syrrans kille köpte sig en såkallad huslägenhet en 3a, riktigt fin för 20 tusen så, finns väldigt många billiga och fräscha lägenheter för de priset i Karlskoga/Degerfors som ligger bra till osv.

S4 är verkligen riktigt nice, men jag vill inte veta vad en sådan kostar att äga samt reparera tongue

LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Phaetoon skrev:
Ljudet i en S40 är ju ganska så bra, iaf med det stora ljudpaketet.
Jag skulle nog köpt en billig bil och väntat ett tag med att köpa bil för lånade pengar.
Tänk noga över vilken bil du vill köpa innan dess. Du kan ju lägga undan några tusenlappar varje månad också, så slipper du ju några tusenlappar på lånet?
Vad jag menar är att du inte ska göra misstaget att köpa något som du senare ångrar.

Ok det låter ju riktigt bra faktiskt, har det något speciellt namn, alltså stora ljudpaketet big_smile
Jag har redan haft två billiga bilar som krånglat, iförsig var de en 1996 och en 1992, vill gärna köpa mig en bil som håller och inte som krånglar stup i kvarten big_smile håller redan på och lägger undan 5000:- varje månad så. Nej något misstag vill ja verkligen inte göra, ska köpa en bil som känns rätt smile

bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

hehe ok:) Köpte nyss en 2a i eskilstuna för 360 000:-
Verkar skilja lite där.....

Ne de lär ju kosta lite. En Supra då?

alexxe En gång till nu
19 mars 2008 · 760 Inlägg

blacken skrev:
saab 9000 cde/cse, Saaab 9-3, Saab 9-5. Bra bilar, bra kvalite, grym väghållnig/vägkänsla, Mycket körglädje, går att skrämma till vansinnets gräns, mer än bra motorer i dom, odiskutabelt ibland dom "skottsäkraste som finns.

Men va för skottsäkra växellådor har dom då?? tongue.

Förövrigt så e ett fett tips att verkligen gnola över vilken bil DU tycker är snyggast smile. ska du köpa finbil så tänk "vilken bil vill ja lägga ner tid på" så kommer du fram te svaret cool

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Phaetoon
19 mars 2008 · 8 156 Inlägg

High Performance och Premium Sound heter dom större paketen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Portal Filkörning?
19 mars 2008 · 852 Inlägg

hmmm.... ska du styla vet jag inte om du ska ha en Saab 9-3a i alla fall. möjligtvis den nyare modellen. jag tycker att 9-3orna e sjukt snygga när dem e clean... men att göra om dem till plastraketer vet jag inte.

kan ju säga att jag tycker min aero går jäääävligt gött wink har iofs inte kört så mycket starkare bilar ännu
elsjusterade framstolar i helläder e ju inte heller fel big_smile (leksak)

Kan tänka mig att en 9-5 hade vart sjysst att styla till lite granna. sen golf är inte särskillt ovanliga, seat leon? varför tongue
s40 lär ju inte vara fel heller. dricker nog mindre än 9-3 aero i stadskörning. min dricker runt 1,0-1,3 beroende på hur man kör tongue landsväg ligger den på runt 0,8.
dessutom går det att få en s40 ganska häftig med... man kan väll säga som så att ska du plasta in bilen köp en s40... gillar du den clean köp en 9-3


Subaru tycker jag e ganska coola det lär ju vara ganska bra tryck i dem när man drar 0-100 med tanke på 4wd.

lycka till MVH Ante

R1kard V-Power
19 mars 2008 · 1 186 Inlägg

Låter som du ska provköra en Mercedes C320 smile

Men om jag hade varit dej och kunnat köpa en lägenhet för 50 000 i närheten av där jag vill bo, så hade jag verkligen satsat på en dyrare bil. Andra som har köpt en sådan lägenhet har lån på 1 miljon. Slå till på en C32 AMG eller E55 AMG big_smile

Hehe, lycka till.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
LIVINL0UD
19 mars 2008 · 1 582 Inlägg

bajen skrev:
hehe ok:) Köpte nyss en 2a i eskilstuna för 360 000:-
Verkar skilja lite där.....

Ne de lär ju kosta lite. En Supra då?

360.000:- skämtar du med mig eller, du kan fan få ett hus i Degerfors för det priset haha big_smile
Skiljer sig en hel del, supra riktigt nice, men bilen måste vara 5d tongue

Malmoe SSS -12
19 mars 2008 · 3 217 Inlägg

Du kan ju få en fin lite äldre bättre begagnad Subaru Impreza för runt 100.000 kr, det är väl ändå inte för dåligt? smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
bmx
19 mars 2008 · 7 100 Inlägg

vw boran hadde ja köpt iaf smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
10 april 2008 · 1 123 Inlägg

men HONDA ACCORD TYPE R? DE ÄR VÄL NÅT? HONDA INTEGRA TYPE R?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang