Sänkning- hur klarar ni er?

anderssonboy
1 april 2008 · 355 Inlägg

tongue snedda som alal säjer hade en duett för nått år sen  när jag hade min fromn spoiler på låg den 5mm från marken men klarade mej utan att5 den trilade loss om man bara tog de lungt men de skrapade ju i men kom sen o skulel köra över en bro i lite fart då blev de bara ett moln av glasfiber framför tongue hehe så den gick i små bitar hehe

NxV ElectroRaggare
1 april 2008 · 885 Inlägg

Min flickvän hade ~5 cm frigång på sin calibra när den var tom.
Jag fick kliva ur när vi skulle över ett gupp big_smile big_smile

Den sålde vi rätt fort dock till någon som tog hand om den ordentligt, vi hade varken tid eller ork att bygga om den.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Lowenhart fälg fantast
1 april 2008 · 1 086 Inlägg

hadde en golf förr , fronten var 2-4 cm från marken, tog nästan alltid i , ska du sänka bilen utan att den tar i är 40 mm sänkning bäst !!!! eller inte alls

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
NxV ElectroRaggare
1 april 2008 · 885 Inlägg

Luftfjädring finns ju för den som vill ha det.
jag ska montera det på min nångång och sedan säkna bilen till backen smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
1 april 2008 · 8 197 Inlägg

jonatk skrev:
Okej men om du knappt kör över en liggande colaburk och över gupp lär ju jag klara det också... får övertala far min bara.. han ska använda bilen han med ibland, när jag vill ha hans tex. De löser sig nog smile ska ut imorgon å mäta över alla gupp big_smile snacka om att folk kommer titta snett på mig och undra vad jag gör när jag står vid guppet å mäter å kör lite längre fram å hoppar ur igen å mäter tongue

Kungsbacka... Fan, undrar om du inte bor i samma område som min kusin... Där är det en massa smårondeller och fartgupp. Trångt och jäkligt.. Höll på att fastna där med förra bilen, den jag skrev om förut. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
jonatk Smart chimps talk Swedish
1 april 2008 · 289 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

jonatk skrev:
Okej men om du knappt kör över en liggande colaburk och över gupp lär ju jag klara det också... får övertala far min bara.. han ska använda bilen han med ibland, när jag vill ha hans tex. De löser sig nog smile ska ut imorgon å mäta över alla gupp big_smile snacka om att folk kommer titta snett på mig och undra vad jag gör när jag står vid guppet å mäter å kör lite längre fram å hoppar ur igen å mäter tongue

Kungsbacka... Fan, undrar om du inte bor i samma område som min kusin... Där är det en massa smårondeller och fartgupp. Trångt och jäkligt.. Höll på att fastna där med förra bilen, den jag skrev om förut. tongue

Nja, bor en bit utanför kungsbacka smile men jadu.. det är massa gupp å skit överallt ja.. inget cruisande där inne inte tongue

Lowenhart skrev:
hadde en golf förr , fronten var 2-4 cm från marken, tog nästan alltid i , ska du sänka bilen utan att den tar i är 40 mm sänkning bäst !!!! eller inte alls

Hmm.. 40mm eller inte alls? Borde inte 30mm funka bättre då i och med att det sänker mindre? tongue haha.. kanske inte blir lika snyggt, men guppen här är hemska!



Tack för all respons jag fått smile Blir intressant å se om jag kan övertala far, han lär ju inte gilla iden att man skrapar i så fort man kör över gupp... han ligger bakom mkt av jobbet med kjolpaketet nämligen smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
1 april 2008 · 8 197 Inlägg

Okej, men du får cruisa fram och tillbaks på E6an sen då. wink Slät och fin väg...
Hade lite bråttom hem från Varberg i somras, då var man inte så jättelaglig.. Kungsbacka passerades fort då. tongue
(Startade i Frillesås, körde 37 mil på 3 timmar och 20 minuter.) Men det hör till en annan tråd, sorry. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
RHO Diesel puffare ;)
1 april 2008 · 161 Inlägg

Ett ganska bra tips är att öka ett steg på profilen på däcket, gjorde jag wink

tex 215x30x18 till 215x35x18 visserligen blir bilen högre då oxå men däck och
fälg synkar bättre mot skärmkanten smile

Kolla gärna min bil smile

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!
BMW 320DA E91 "Black Panther" (2010)
BMW 320D E91 "Familjeräcer" (2010)
jonatk Smart chimps talk Swedish
1 april 2008 · 289 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Okej, men du får cruisa fram och tillbaks på E6an sen då. wink Slät och fin väg...
Hade lite bråttom hem från Varberg i somras, då var man inte så jättelaglig.. Kungsbacka passerades fort då. tongue
(Startade i Frillesås, körde 37 mil på 3 timmar och 20 minuter.) Men det hör till en annan tråd, sorry. wink

haha ja cruisa på E6an tongue.. låter inte så jätte kul, bilen har ju inte många hästar att leka med tyvärr.. vill ju visa utsidan wink Jo kungsbacka avfarterna har passerats i hastigheter långt över de lagliga... men det har ju så många fler avfarter också gjort tongue men som du säger, de passar i en annan tråd de smile

jonatk Smart chimps talk Swedish
1 april 2008 · 289 Inlägg

RHO skrev:
Ett ganska bra tips är att öka ett steg på profilen på däcket, gjorde jag wink

tex 215x30x18 till 215x35x18 visserligen blir bilen högre då oxå men däck och
fälg synkar bättre mot skärmkanten smile

Kolla gärna min bil smile

Vet tyvärr inte om jag kan ha mer profil på mina däck... har 215/40/17.. nyköpta också dessutom.. lite surt att byta redan.
Men låter som att de kan hjälpa lite iaf smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
1 april 2008 · 8 197 Inlägg

jonatk skrev:

RHO skrev:
Ett ganska bra tips är att öka ett steg på profilen på däcket, gjorde jag wink

tex 215x30x18 till 215x35x18 visserligen blir bilen högre då oxå men däck och
fälg synkar bättre mot skärmkanten smile

Kolla gärna min bil smile

Vet tyvärr inte om jag kan ha mer profil på mina däck... har 215/40/17.. nyköpta också dessutom.. lite surt att byta redan.
Men låter som att de kan hjälpa lite iaf smile

Jag kan ta de däcken om du inte vill ha dom... roll
Behöver nya sommardäck nu ju.. hmm Dyyrt..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Jimm
1 april 2008 · 1 661 Inlägg

Eller så låter man bilen vara tillräckligt hög så att man kan njuta av den ordentligt, mer än bara när den står still. Bilar ska köras.  wink

pippaaN
1 april 2008 · 987 Inlägg

Åk på sniskan! Och väldigt sakta, är nog inte många mm tills jag slår i, vet att när jag står med framdäcken på fartguppet och har själva början av guppet mitt under mig, så är det MAX 1 cm tills sidokjolarna slår i, och det är när jag åker ensam, har inte hunnit provat fartgupp med folk i bilen ännu. Rätt opraktiskt, men fan så snyggt med låga bilar!

i like it load
Streethawk Billjuds Wannabe
1 april 2008 · 1 771 Inlägg

Som så många andra har sagt, bara snedda över guppen.. eller bränna på så jäkligt att fronten lyftersig.
hehe, men jag tror 30/30 kommer sitta fint. Inte för hög inte för låg. Frågan är ju bara vad största väg guppet hur högt de är..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
sir_daniel www.kudoz.se
1 april 2008 · 3 802 Inlägg

har (som det är nu) 9.5cm på lägsta stället i fronten på skyline, ska skruva upp coiloversen lite sedan får vi se hur den beter sig tongue

Big_JN
1 april 2008 · 2 126 Inlägg

Har nog lyckats med det konststycket att få min bil lite för låg, är fan inte rolig att köra längre då man hoppar fram!
Kan fan inte köra fort längre, inte utan njurbälte iallafall!  wink
Men som alla andra har sagt så gäller det att tänka sig för och snirkla sig fram så gott det går!! big_smile

Lindgren_
1 april 2008 · 2 644 Inlägg

Jag gick lös med kapen på min bil och höjde upp fronten 5 cm för att kunna ta mig fram efter säkningen som kommer smile

Johan Lindgren
jonatk Smart chimps talk Swedish
1 april 2008 · 289 Inlägg

Tack för svaren smile Nu ska jag ut och mäta vid guppen, så länge det är 4cm marginal så sänker jag 3 smile Skiter i om det blir jobbigt att köra med den, sänkningen gör ju såå mycket för utseendet smile Övertala far är ju nästa steg i processen då... Någon med bra argument? tongue

Ahlsen
1 april 2008 ·

snedda bara över guppen så går det nog bra, man gör det automatiskt efter ett tag, jag tänker inte ens på att jag gör det längre:) som någon annan så tidigare vill man vara fin får man lida pin;)

Roundcube
1 april 2008 · 801 Inlägg

att det är din bil, och att du gör vad du vill med den? tongue om han vill låna den så är det upp till honom tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang