Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?

gamlingen
8 januari 2009 · 5 198 Inlägg

Ha Ha.. historieberättar dags igen ser jag

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 januari 2009 · 1 874 Inlägg

mattem skrev:
Nejdu... De har rätt att slå ner på nya anmärkningar även på ombesiktningen. Dock så tar de inget extra betalt för det roll

Yepp. För när jag blev kuggad på att en bakbroms läckte så blev jag kuggad på en annan sak på
ombesiktningen. Samma sak gången efter det. Lycka.. eller inte! big_smile

TUmTaSS
8 januari 2009 · 80 Inlägg

En polare skulle besikta sin volvo 360 å den hade gått i norrland sen den var ny. så glad i hågen så åkte han in å bilen gick igenom utan anmärkning.men ca 5 km efter bilprovningen rasa bakaxeln av. så det blev diket.hur f#n kan man missa en sådan sak?? samt att hade du blåst på broms rören så hade dom gott av.. trafikfara på hög nivå!!

PH_
8 januari 2009 · 310 Inlägg

En styrled, p-ände ( eller va det kallas ) gick isär vilket innebar att jag inte hade ngn styrförmåga höger fram.. Detta hände 2 dagar efter att jag rullat igenom besiktningen med blankt papper.......

Kan tillägga att jag var 18år vid tillfället, färskt körkort och att jag 5min innan styrleden ämnade att gå åt helvete legat att tryckt i 180km/h mätarfart med 240in i fråga.

En jävla tur att inget hände då utan att den pajjade på en järnvägsövergång när jag hade ca 5km/h...

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Kjellander
8 januari 2009 · 112 Inlägg

Hade inne en King Cab som fick nedslag på ett bromsrör. Det så kallade bromsröret var dock ett rör till servon vilket jag hävdade bestämt. Besiktningsgubben stod på sig och jag tänkte att han borde väl kunna sin sak. In med bilen på verkstad som också konstaterade att röret hörde till servon. Tillbaka till SBP där en annan besiktningsgubbe släppte igenom bilen utan anmärkning.

Bära eller Brista?!
JockeRX7 KTM 660
8 januari 2009 · 537 Inlägg

Sateonatour skrev:
besiktat en volvo 760 med cheva 350 motor i en volvo 360

Det var en stor volvo 360 du måste ha haft lol

Eller så är du ytterliggare en som inte kan skriva.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Evil_90 +Uppfinnare+
8 januari 2009 · 643 Inlägg

JockeRX7 skrev:

Sateonatour skrev:
besiktat en volvo 760 med cheva 350 motor i en volvo 360

Det var en stor volvo 360 du måste ha haft lol

Eller så är du ytterliggare en som inte kan skriva.

en 760 med en cheva 350 och en 360 i den, eller hur menar han?? tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
TFkarlsson Varningar. 36
8 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Dom har ALDRIG kollat om bältena funkar på någon av mina bilar? why? dom gör ju det på alla andra bilar tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Norbro
8 januari 2009 · 263 Inlägg

hade ombes. på en del mindre saker tex tuta och nån lampa men mellan den riktiga bes. och ombes. så började våfflan å läcka olja som ett såll ^^ och de missade de på ombes. trots att de hade uppe den på liften tongue hela motorutrymmet var nersmetat med olja ^^

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Mr_EmCom Med.lem
8 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Men ni kan ju inte skylla på SBP att era bilar havererar några mil efter ett godkännande.

Det är er eget ansvar att se till att er bil är i körbart skick...

Och en bil KAN rasa NÄR som hellst utan NÅGON som hellst anledning.

Jag besiktade min 245:a med diselsprut system på bakhjulen, när han såg de skrattade han och sa "Du har inte funderat på en vassare kam eller nått ist för de där?! big_smile"
Då fick man skämmas lite tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
8 januari 2009 · 547 Inlägg

va inne o bes min gamla 740 med sönderrostat golv.. med hål stort som en snusdosa under pedalerna de enda som täckte hålet va mattan haha o så hade jag två nya 19" däck i baksätet o bes mannen frågade om dom va till den här bilen? nej sa jag de e till min en nissan 200 "de här e bara min bruksbil" (va till polarens bil) Aha sa han o så åkte jag där ifrån med blankt papper.. big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
MilleN
8 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Vet inte vad lagen säger men dom släppte igenom Vectran med tonade framlampor med ögonlock utan anmärkning i alla fall roll

Vett74
8 januari 2009 · 437 Inlägg

Vette rackarn hur föregående ägaren till en av mina gamla vinterbilar gjort för att få den genom besiktningen..
En volvo 240 gl 85 tyckte den såg rostig ut när jag köpte den men vafan den skulle bara gå en vinter,nybesiktad dan innan köp var den..
Började med att jag sparkade bort nästan hela bägge baljorna bak bara fnöske,sparklådorna var så dåliga att när man tog originaldomkraften och hissade gick den upp i dörren lol
Golvet var väl borta lite här och var,framskärmen hängde löst i bakkant,ingen kupé fläkt,dåliga däck....
Men det var faen den bästa vinterbilen startade alltid,det var riktigt kallt den vintern och det satt ingen motorvärmare i den heller.
Startade den efter en natt i -38 utan problem full choke bara sen tuggade den igång big_smile
den ligger dock platt och ledsen på skroten nu roll

BMW 525 (1993)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
NissanMotorsport
8 januari 2009 ·

Oljeleckage..hade fått nedslag på det innan.. så tog bara högtrycktvätten och gjorde rent bara tongue

NIzmO Ollikkala Racing
8 januari 2009 · 1 724 Inlägg

Besikta min 200:a när jag precis hade köpt den och dom missa helt trasiga krängningshämmarstag och slutkörda bakdäck, stagen visste jag om och nya var beställda men däcken hade jag faktiskt inte kollat så noga på innan.

Bytte däcken kort därefter och fick då svar på varför bakvagnen kändes konstig i lite högre farter, trodde det var bussningar i bakvagnen men var lite enklare än så roll : http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ … %20004.jpg

- Time Attack -
xorox_88 Smack that ass!!
8 januari 2009 · 2 953 Inlägg

Duffy skrev:
missade att de satt ford cowhort motor i en bmw e30

cowhort den va ny

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
exoop
8 januari 2009 · 469 Inlägg

när jag besikta sukkan så hade jag stort oljelekage på motorn(fick fylla på 0,5L varannan dag) så hela motorn, växellådan och fördelningslådan var oljig, men det släppte han igenom samt att dem aldrig har kollat beltena i baksätet.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
JockeRX7 KTM 660
8 januari 2009 · 537 Inlägg

Evil_90 skrev:

JockeRX7 skrev:

Sateonatour skrev:
besiktat en volvo 760 med cheva 350 motor i en volvo 360

Det var en stor volvo 360 du måste ha haft lol

Eller så är du ytterliggare en som inte kan skriva.

en 760 med en cheva 350 och en 360 i den, eller hur menar han?? tongue

Ja eller en 760 med cheva 350 i en 360 big_smile Vem vet.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
MB350se S-klass =)
8 januari 2009 · 295 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Men ni kan ju inte skylla på SBP att era bilar havererar några mil efter ett godkännande.

Det är er eget ansvar att se till att er bil är i körbart skick...

Och en bil KAN rasa NÄR som hellst utan NÅGON som hellst anledning.

Jag besiktade min 245:a med diselsprut system på bakhjulen, när han såg de skrattade han och sa "Du har inte funderat på en vassare kam eller nått ist för de där?! big_smile"
Då fick man skämmas lite tongue

haha påminner mig om min gamla compakt merca ja hade.. med dieselsprut, dock inte på bakhjulen utan in i grenröret, fy attans va de rök när man trampa på spolare knappen till rutan vid foten tongue var nämligen de som fick agera som diesel injection till grenröret tongue lovar att de blev ett knall vit moln som heter duga tongue

BMW 328IA "beevern" (1997)
Mr_EmCom Med.lem
8 januari 2009 · 3 759 Inlägg

MB350se skrev:

Mr_EmCom skrev:
Men ni kan ju inte skylla på SBP att era bilar havererar några mil efter ett godkännande.

Det är er eget ansvar att se till att er bil är i körbart skick...

Och en bil KAN rasa NÄR som hellst utan NÅGON som hellst anledning.

Jag besiktade min 245:a med diselsprut system på bakhjulen, när han såg de skrattade han och sa "Du har inte funderat på en vassare kam eller nått ist för de där?! big_smile"
Då fick man skämmas lite tongue

haha påminner mig om min gamla compakt merca ja hade.. med dieselsprut, dock inte på bakhjulen utan in i grenröret, fy attans va de rök när man trampa på spolare knappen till rutan vid foten tongue var nämligen de som fick agera som diesel injection till grenröret tongue lovar att de blev ett knall vit moln som heter duga tongue

AHAHA ja så man kan ju också göra big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang