Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?

TireSlayer Tvivlare
28 november 2010 · 2 266 Inlägg

Kul tråd detta, visar att SBP inte alltid är att lita på. Men å andra sidan tar dom inget ansvar för ev. missar heller.

Har aldrig själv fått nån miss på nån bil, men när jag gick i skolan och hade praktik på SBP kom de in en gammal Clio som hade fått ombesiktning på att bakbromsarna tog ojämnt, när inspektören körde upp bilen på rullarna och bromsade till så trampade han båda längsgående bromsrören rakt av. Dom rören va godkända veckan innan av en annan kille på samma station.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Aerodynamik ...
28 november 2010 · 7 120 Inlägg

Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Senast redigerat av Aerodynamik (28 november 2010)

TireSlayer Tvivlare
28 november 2010 · 2 266 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Aerodynamik ...
28 november 2010 · 7 120 Inlägg

MantaRobin skrev:

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

Gött smile

_Magic_
28 november 2010 · 10 Inlägg

Dom har missat två år i rad att jag inte har några blinkers på framskärmarna på cheven. Och dom släppte igenom min Volvo 240 med bromsbelägg fram som var järn mot järn. Sen har jag en kompis som besikta en Volvo 850 utan dragkrok utan att dom märkte nått.

aha_100
29 november 2010 · 535 Inlägg

ABS'en funkade aldrig på mina gamla sunny. Men det gick bra endå för det kollade dom inte.

beckstroem
29 november 2010 · 871 Inlägg

4 lik i skuffen och att ratten satt löst

325i
29 november 2010 · 141 Inlägg

Dom missade att min bil inte längre hade någon automatlåda big_smile

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
Noxxer
29 november 2010 · 1 482 Inlägg

Vet inte om dom missa eller inte tänkte ordentligt men på gammla 540n så tog dom avgasprov i "rätt" pipa. Andra raden gick inte på alla burkar så fick bra värden wink

På mustangen "missade" dom väääääldigt mycket wink

BLT Service
Theracords Music Label
R-efined
29 november 2010 · 152 Inlägg

Rolig tråd detta smile

Min Fd v70 2,5t körde jag igenom med ett avgasystem som saknade ljuddämpare helt ( lät skapligt)
Kapade framfjädrar som var fästa i ytterkant av fjädertallriken med slangklämmor, ska sitta i innerkant egentligen..
= godkänd smile

Min fd 940 turbo tyckte besgubben att ena bromsslangen fram var vriden 1/2 varv fel, men det tyckte inte jag och åkte omedelbart till en annan station och då satt den tydligen rätt  haha wink kändes verkligen som att han letade efter något som han kunde sätta en 2a på och då tog han till bromslangen även fast den på andra sidan såg lika dan ut men det var bara fel på den vänstra,

Senast redigerat av R-efined (29 november 2010)

xXSammy
29 november 2010 · 6 584 Inlägg

Öppnade inte ens bagageluckan på min gamla 300a för att kolla om man har varnings triangel

De/Dem
RinorGDI
29 november 2010 · 338 Inlägg

missat att rutan fram va krossad rätt så duktigt men ja fick fel för att min ena lampa va för låg...bme 523

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 november 2010 · 6 170 Inlägg

Helt lös bakre infästning till vänster länkarm fram.....

Det var tre stycken som kollade på bilen samtidigt i lastbilshallen och dom skulle på middag, snacka om att man inte ska besiktiga precis innan dom ska käka....

Och ja, jag vill att dom hittar sånna fel så att jag slipper göra det när jag kör istället....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
sjovold Wolfman Cruisers
29 november 2010 · 1 258 Inlägg

MantaRobin skrev:

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

Varför fick ja e 2a på audin när de bara va en som lyste då? :S

----->Strippen S2<-----

VCRACING
tobee
29 november 2010 · 735 Inlägg

Köpte en bil förra året och hörde omgående klonk i framvagnen. Antog att det var nått krängningshämmarstag då bilen en vecka tidigare blivit besiktigad ua... Bilen hissades upp på och de bändes och vreds. En ruggigt glapp spindelled som bes mannen knappast kunnat missa om han nu hade bemödat sig med att titta...

Hybriden
29 november 2010 · 677 Inlägg

när jag var där med yarisen så körde de broms prov sen så skulle han hissa upp den men hejdade sig.

-" Äh dessa bilar har fan aldrig fel "

så hissade han ner den och fick papper smile

Andromeda Rumpmas
29 november 2010 · 3 860 Inlägg

En mupp släppte igenom "Aset" med blanka papper för några år sedan. Bra att man äntligen kan lita på den, tänkte jag som skulle på fiskeresa till Norrland med några polare 2 veckor senare. 200 mil tur och retur, och jag var den enda som hade en bil med ACC så det var ju givet den vi tog mitt i smällheta sommaren. Efter 40 mil, i Njutånger, brötade det till utav bara helvete. Vi stannade vid en GDS-mack och kunde konstatera att avgasröret gått rakt av mellan mittre och bakre dämparen. Så fick man lyssna på ett brölande som kändes ändå in i märgen de resterande 150+ milen. Fan att man ska behöva tjata sig end i smörjgropen på besiktningen så att man får kika själv.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Kittson
29 november 2010 · 60 Inlägg

Stort oljeläckage, tittade inga bälten, inte tutan, inte varningstriangel, positionsljus i extraljus, pluggad egr, snedslitet framdäck som var helt blankt i innerkant. . .  Dock fick jag ombesiktning på handbroms...

beckstroem
29 november 2010 · 871 Inlägg

sjovold skrev:

MantaRobin skrev:

Aerodynamik skrev:
Trasig nummerskyltsbelysning och stötdämpare som varit heeelt slut

Behöver bara va en som lyser smile

Varför fick ja e 2a på audin när de bara va en som lyste då? :S

det har jag också fått.. så båda måste lysa...

Gti1
29 november 2010 · 9 Inlägg

bromsbeläggen var slut på riskokarn men den gick igenom tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang