Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?

E30Tompa Rörpulare
29 november 2010 · 1 453 Inlägg

Sönderfrysta dämpare, glapp och kasst hjullager. 2veckor sedan på vinterpucken.

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Knugcab
29 november 2010 · 5 111 Inlägg

Ett bromsok som tappat en fästbult på en Volvo 164.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Master_J Stålmannen
29 november 2010 · 465 Inlägg

Sist jag besiktigade S4:an så missade besiktningsgubben tvåan när han skulle provköra. Full sula höll han på ettan, tvåan och trean. På 50-väg :p

Det gjorde ont i mig och i audin.

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Andromeda Rumpmas
29 november 2010 · 3 860 Inlägg

Master_J skrev:
Sist jag besiktigade S4:an så missade besiktningsgubben tvåan när han skulle provköra. Full sula höll han på ettan, tvåan och trean. På 50-väg :p

Det gjorde ont i mig och i audin.

Fy fan neutral

Varför ska de hålla på och våldköra bilen? De ska kolla så att ratten sitter fast och tutan fungerar, inget annat. Om nu bilen skulle vara kall, hur jävla intelligent är det att maxvarva en turbomotor på fullt laddtryck?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Master_J Stålmannen
29 november 2010 · 465 Inlägg

Andromeda skrev:

Master_J skrev:
Sist jag besiktigade S4:an så missade besiktningsgubben tvåan när han skulle provköra. Full sula höll han på ettan, tvåan och trean. På 50-väg :p

Det gjorde ont i mig och i audin.

Fy fan neutral

Varför ska de hålla på och våldköra bilen? De ska kolla så att ratten sitter fast och tutan fungerar, inget annat. Om nu bilen skulle vara kall, hur jävla intelligent är det att maxvarva en turbomotor på fullt laddtryck?

Jadu, det var inte kul att sitta bredvid när han våldtog bilen som man lagt ut sina sparpengar på och vårdar ömt om.

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
gamlingen
29 november 2010 · 5 198 Inlägg

beckstroem skrev:

sjovold skrev:

MantaRobin skrev:

Behöver bara va en som lyser smile

Varför fick ja e 2a på audin när de bara va en som lyste då? :S

det har jag också fått.. så båda måste lysa...

Räcker med att 1 lyser.. men får man fler anmärkningar så kan dom även sätta på det.. Jag bessade med 1 lampa.. vet flera som har det,, huvudsaken skylten syns

puttep Stolsvärmare
9 december 2010 · 77 Inlägg

missade att bilen var turbo konverterad eftersom jag tog ur laddtrycks mataren, daremot sa fragade han va det var som "susade" i bilen och jag sa att det var en dorrlist som var trasig tongue sen sa klankade han ner pa att jag inte hade na spolarvatska kvar i behallaren och gav mig en 2a? :S

Senast redigerat av puttep (9 december 2010)

Down Under
LordLife
9 december 2010 · 998 Inlägg

Däck helt slut fram, ändå stod han vid dom i 5 min och kollade bustningar. Motorlampan lös.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

puttep skrev:
missade att bilen var turbo konverterad eftersom jag tog ur laddtrycks mataren, daremot sa fragade han va det var som "susade" i bilen och jag sa att det var en dorrlist som var trasig tongue sen sa klankade han ner pa att jag inte hade na spolarvatska kvar i behallaren och gav mig en 2a? :S

Borde inte kunna sätta en 2.a på spolarvätska,,, de kollar så spolningen fungerar.. men vätskan kan ta slut precis utanför hallen.

Senast redigerat av gamlingen (9 december 2010)

Euroman
9 december 2010 · 493 Inlägg

Då har då ingen besiktigat i bengtsfors dom är så sjukt petnoga att man får ombesiktning på hela saker -_- jag tex fick ombesiktning på bältet förarsidan för att det gick för sakta in men det gick in hela vägen bara för att då kunde det fastna i dörre och bli skadat och då kunde dom ge 2a då så lika bra att ge en 2a nu :S Farfar fick nerslag på sina bromsrör som dom sedan sa på verkstaden varför fick du nerslag på dessa? -_-

Kesler
9 december 2010 · 3 650 Inlägg

" Missat "

NightCruiser
9 december 2010 · 1 163 Inlägg

Bärarmfästet vänster sida på bakaxel på en gammal Volvo 245...
Bilen besiktigades en måndag U.A, torsdag lossnade bakaxeln på vänster sida då fästet på bakaxeln var avrostat!
Som tur var hände det i en korsning och inte på vägen...

Alka0512
9 december 2010 · 474 Inlägg

gamlingen skrev:

puttep skrev:
missade att bilen var turbo konverterad eftersom jag tog ur laddtrycks mataren, daremot sa fragade han va det var som "susade" i bilen och jag sa att det var en dorrlist som var trasig tongue sen sa klankade han ner pa att jag inte hade na spolarvatska kvar i behallaren och gav mig en 2a? :S

Borde inte kunna sätta en 2.a på spolarvätska,,, de kollar så spolningen fungerar.. men vätskan kan ta slut precis utanför hallen.

Och finns det ingen vätska kan dom inte kolla att den funkar? Är ju inte så svårt att lista ut..
Så du tror att de skiter i testkörning och kontroll av alla lampor om du kommer in med en bil som inte går att starta för de va så kasst batteri? Tror inte dom skulle släppa igenom den då, men tror du det så.. wink

BMW 540 e34 (1994)
gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

puttep skrev:
missade att bilen var turbo konverterad eftersom jag tog ur laddtrycks mataren, daremot sa fragade han va det var som "susade" i bilen och jag sa att det var en dorrlist som var trasig tongue sen sa klankade han ner pa att jag inte hade na spolarvatska kvar i behallaren och gav mig en 2a? :S

Borde inte kunna sätta en 2.a på spolarvätska,,, de kollar så spolningen fungerar.. men vätskan kan ta slut precis utanför hallen.

Och finns det ingen vätska kan dom inte kolla att den funkar? Är ju inte så svårt att lista ut..Så du tror att de skiter i testkörning och kontroll av alla lampor om du kommer in med en bil som inte går att starta för de va så kasst batteri? Tror inte dom skulle släppa igenom den då, men tror du det så.. wink

Typ hälla i vatten...tro det eller ej.. spolar motorn går med vatten,, går till å med tom,,, den surrar.. eller tror ni det sitter nån liten gube och kastar vattnet på rutan..  skulle dom sätta en 2.a för att det inte fanns vatten i behållaren så skulle jag helt enkelt hämta vatten åt han..

Typ startkablar,,min volvo kabla dom i gång mitt batteri va dött.. skulle inte tro att dom inte har varken kablar eller startbooster.. dom är inte inkompetenta som vissa tror..

Senast redigerat av gamlingen (9 december 2010)

Alka0512
9 december 2010 · 474 Inlägg

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Borde inte kunna sätta en 2.a på spolarvätska,,, de kollar så spolningen fungerar.. men vätskan kan ta slut precis utanför hallen.

Och finns det ingen vätska kan dom inte kolla att den funkar? Är ju inte så svårt att lista ut..Så du tror att de skiter i testkörning och kontroll av alla lampor om du kommer in med en bil som inte går att starta för de va så kasst batteri? Tror inte dom skulle släppa igenom den då, men tror du det så.. wink

Typ hälla i vatten...tro det eller ej.. spolar motorn går med vatten,, går till å med tom,,, den surrar.. eller tror ni det sitter nån liten gube och kastar vattnet på rutan..  skulle dom sätta en 2.a för att det inte fanns vatten i behållaren så skulle jag helt enkelt hämta vatten åt han..

Typ startkablar,,min volvo kabla dom i gång mitt batteri va dött.. skulle inte tro att dom inte har varken kablar eller startbooster.. dom är inte inkompetenta som vissa tror..

ja, dum i huvudet är jag inte om du trodde det. Men kan väl vara stopp i en slang, då funkar inte spolningen fast motorn går? är ju inte bara att den går som dom kollar.. roll
Ja, hämtar man vatten och fyller på är de ju en sak, men inte fan ska han behöva fylla på för att nån annan slarvat, är ju inte en service dom gör..
Nej visst kan dom, men saken är ju att det inte hör till deras jobb, allt skapar ju bara mer jobb för dom som tar mer tid mm. Att dom är inkompetenta har jag aldrig sagt, försöker bara förklara för folk som inte förstår att om man kommer utan spolarvätska räknas det som att den inte funkar om man inte fyller på.. Lär ju inte va så svårt att förstå?

BMW 540 e34 (1994)
iijolainen
9 december 2010 · 41 Inlägg

dem missade på min gammla golf att ena fjädern var av bak.   sen Körde besgubben som en idiot med bilen och var skit kåt bara för att det var en Gti

Mercedes w123 200 "pansarvagnen" (1983)
gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:

Och finns det ingen vätska kan dom inte kolla att den funkar? Är ju inte så svårt att lista ut..Så du tror att de skiter i testkörning och kontroll av alla lampor om du kommer in med en bil som inte går att starta för de va så kasst batteri? Tror inte dom skulle släppa igenom den då, men tror du det så.. wink

Typ hälla i vatten...tro det eller ej.. spolar motorn går med vatten,, går till å med tom,,, den surrar.. eller tror ni det sitter nån liten gube och kastar vattnet på rutan..  skulle dom sätta en 2.a för att det inte fanns vatten i behållaren så skulle jag helt enkelt hämta vatten åt han..

Typ startkablar,,min volvo kabla dom i gång mitt batteri va dött.. skulle inte tro att dom inte har varken kablar eller startbooster.. dom är inte inkompetenta som vissa tror..

ja, dum i huvudet är jag inte om du trodde det. Men kan väl vara stopp i en slang, då funkar inte spolningen fast motorn går? är ju inte bara att den går som dom kollar.. roll
Ja, hämtar man vatten och fyller på är de ju en sak, men inte fan ska han behöva fylla på för att nån annan slarvat, är ju inte en service dom gör..
Nej visst kan dom, men saken är ju att det inte hör till deras jobb, allt skapar ju bara mer jobb för dom som tar mer tid mm. Att dom är inkompetenta har jag aldrig sagt, försöker bara förklara för folk som inte förstår att om man kommer utan spolarvätska räknas det som att den inte funkar om man inte fyller på.. Lär ju inte va så svårt att förstå?

jag tycker det är deras skyldighet att se till att bilen startar när dom står med tändn, på i 5 minuter.. tro mej..dom ser till att bilem startar..om inte så öppnar man käften utan att för den skull låta stor i käften eller brysk...man har faktiskt en del att säga till om hur dom behandlar en bil som inte är deras.

gamlingen
9 december 2010 · 5 198 Inlägg

iijolainen skrev:
dem missade på min gammla golf att ena fjädern var av bak.   sen Körde besgubben som en idiot med bilen och var skit kåt bara för att det var en Gti

han har nog suttit i värre

iijolainen
9 december 2010 · 41 Inlägg

haha det är väll klart att han har det !

Mercedes w123 200 "pansarvagnen" (1983)
Alka0512
9 december 2010 · 474 Inlägg

gamlingen skrev:

Alka0512 skrev:

gamlingen skrev:

Typ hälla i vatten...tro det eller ej.. spolar motorn går med vatten,, går till å med tom,,, den surrar.. eller tror ni det sitter nån liten gube och kastar vattnet på rutan..  skulle dom sätta en 2.a för att det inte fanns vatten i behållaren så skulle jag helt enkelt hämta vatten åt han..

Typ startkablar,,min volvo kabla dom i gång mitt batteri va dött.. skulle inte tro att dom inte har varken kablar eller startbooster.. dom är inte inkompetenta som vissa tror..

ja, dum i huvudet är jag inte om du trodde det. Men kan väl vara stopp i en slang, då funkar inte spolningen fast motorn går? är ju inte bara att den går som dom kollar.. roll
Ja, hämtar man vatten och fyller på är de ju en sak, men inte fan ska han behöva fylla på för att nån annan slarvat, är ju inte en service dom gör..
Nej visst kan dom, men saken är ju att det inte hör till deras jobb, allt skapar ju bara mer jobb för dom som tar mer tid mm. Att dom är inkompetenta har jag aldrig sagt, försöker bara förklara för folk som inte förstår att om man kommer utan spolarvätska räknas det som att den inte funkar om man inte fyller på.. Lär ju inte va så svårt att förstå?

jag tycker det är deras skyldighet att se till att bilen startar när dom står med tändn, på i 5 minuter.. tro mej..dom ser till att bilem startar..om inte så öppnar man käften utan att för den skull låta stor i käften eller brysk...man har faktiskt en del att säga till om hur dom behandlar en bil som inte är deras.

När står dom med tändningen på i 5minuter? Vad jag vet så har dom jämt motorn igång när dom kollar lysen mm.. Självklart om det är så, menade mer om du kommer in med en bil som inte ens startar på en gång.. Då är det ju långt ifrån deras fel!

BMW 540 e34 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang