Biltema styling

Edge EVOLUTION GARAGE
10 april 2008 · 1 837 Inlägg

Det beror väl på lite vad man skall ha.
Som sagt verktyg som fasta nycklar, etc är det inget fel på 10 års garanti dessutom. wink
Visserligen inte testat dyrare produkter, men Rainoff för 35:- funkar fint på vindrutan iaf. Gött som fan när vattnet bara rinner av. Vindrutetorkaren vill ju ändå bara lyfta från rutan i högre farter.. tongue
Skulle inte våga mig på olja eller luftfilter dock.. men det är ju jag då. tongue

//Edge
MrEklund
11 april 2008 · 23 Inlägg

Biltemas grejjer är väl mest svensson grejjer.. Jag menar, ingenting för den som vill ha det där lilla extra, men till bruksbil funkar de helt okej. Sen är det ju bra att de finns alternativ för den utan rika föräldrar. Eller?

removal PULVERLACKERAR
11 april 2008 · 605 Inlägg

Biltema har mycket bra saker..men som alla andra så har dom även skit...Man brukar få den man betalar för...Har ni köpt något DÅLIGT/skit så åk till biltema och tala om det för dom vill veta vad som är bra och dåligt så dom kan byta ut...dom köper bara in och får aldrig veta vad som är dåligt förutom ( biltema skit) som alla säger...
Jag tycker inte man ska klaga om man är snål och åker dit för att få det så billigt man kan...hallå

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
steifan DR!FTT3KN!K3R
11 april 2008 · 10 427 Inlägg

Verkar som att deras kromade hjulmuttrar är helt okej,
inte fått nåt brunkrom på nån efter en hel saltvinter snart wink

59kr/10st istället för 30kr/1st hos märkeshandlare. lol

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Phaetoon
11 april 2008 · 8 156 Inlägg

MrEklund skrev:
Biltemas grejjer är väl mest svensson grejjer.. Jag menar, ingenting för den som vill ha det där lilla extra, men till bruksbil funkar de helt okej. Sen är det ju bra att de finns alternativ för den utan rika föräldrar. Eller?

Jag såg en Ferrari ståendes på Biltemaparkeringen för några veckor sedan hemma i Linköping...
Biltema har det mesta och så dålig kvalité är det faktiskt inte på grejerna. Iaf inte om man tar hänsyn till priset. Man får ju vad man betalar för.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Superdtm i övrigt värdelös.
11 april 2008 · 613 Inlägg

Biltema är fint de..har inte köpt nått där som har skrotat än iaf... men blir ju att en åker dit å handlar när en bara har 1050:- i månaden

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 april 2008 · 8 197 Inlägg

Phaetoon skrev:

MrEklund skrev:
Biltemas grejjer är väl mest svensson grejjer.. Jag menar, ingenting för den som vill ha det där lilla extra, men till bruksbil funkar de helt okej. Sen är det ju bra att de finns alternativ för den utan rika föräldrar. Eller?

Jag såg en Ferrari ståendes på Biltemaparkeringen för några veckor sedan hemma i Linköping...
Biltema har det mesta och så dålig kvalité är det faktiskt inte på grejerna. Iaf inte om man tar hänsyn till priset. Man får ju vad man betalar för.

Hahaha! Skulle vara kul att se om ägaren till Ferrarin köpte nåt till bilen. Typ, torkarblad med dubbla blad... lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Hee-Maan
11 april 2008 · 3 113 Inlägg

biltema kanske har bra saker.. men det är inget man sätter på sin bil tycker jag.

det ska vara märkes!! cool

tänk och ha en dumpventil med "biltema" på... fan vad hett... not?

Semper Fi
Weermets Gasglad
11 april 2008 · 295 Inlägg

Gjorde en sökning på Biltema under rubriken Allmänt, sökningen hittade 6 sidor trådar och detta bara inom rubriken allmänt. Är det bara jag som är jävligt trött på alla trådar om biltema? Vissa tycker grejerna funkar vissa inte. Desutom handlade inte tråden om deras grejjer är bra eller dåliga utan om att dom satt fel rubrik på sin annons.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Rushman Evolution Garage
11 april 2008 · 1 299 Inlägg

Fattar inte varför alla tjötar om biltema??

Billigare priser - sämre kvalité, svårare än så är det väl inte?
Är ju precis som med allt annat, å alla kanske har lust å lägga en årslön  på sin bil, utan vill bara ha lite häftiga detaljer, då kör man ju klart på biltema, mekonomen å micro o.s.v.
Å dom som vill lägga en årslön på bilen kör något annat dyrare mer märkesinriktat företag.

Precis som med kläder?

Senast redigerat av Rushman (11 april 2008)

Sky´s the limit...
ironhead volvoraggare
11 april 2008 · 4 776 Inlägg

sen att öb säljer skit i från biltema också är fan inte  kul passa er för märket best tools... knäckt 3 stycken hylsnycklar plus att jag  körde sönden en 5 milimeters borr också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
11 april 2008 · 1 290 Inlägg

Folk säger att saker går sönder hela tiden hos Biltema för att de är billigt skit... Beror helt och hållet på hur man använder sakerna såklart! Tror knappast en hylsnyckel kan pajja om man drar lite hårdare. Men kör man nån förlängning på den så är de klart som fan den pajjar då de blir ett annat tryck som den inte är gjord för. Min Metabo rondell på jobbet pajjade efter 1 timme och den är knappast billig! Finns måndags exemplar överallt... Speciellt OnOff... Har köpt säkert 10 dyrare saker där.... Enda som funkat är TVn... (än så länge..)

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
R_fused There is no replacement for displacement
11 april 2008 · 630 Inlägg

cebT skrev:
biltema kanske har bra saker.. men det är inget man sätter på sin bil tycker jag.

det ska vara märkes!! cool

tänk och ha en dumpventil med "biltema" på... fan vad hett... not?

Då antar jag att du undviker de flesta butiker som säljer styling med då?

hedley Saaboholic
11 april 2008 · 3 129 Inlägg

biltema- hatare finns det gott om ändå tillverkas troligtsvis mängder av produkter som folket använder i samma fabrik men får olika etiketter.

har använt både olja och bromsbelägg osv på en rad olika bilar därifrån och det har aldrig krånglat för mig iallafall. tillochmed hållt bättre än saker från andra återförsäljare.

Men visst ett universal öppet filter för 150kr kanske inte är superbra men duger väl på någon gammal häck elr så antar jag..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
volvo_nicke3 Avstängd
11 april 2008 · 519 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Schäfer menar du nog. Men vem skulle inte vilja gå ut med chefen i koppel..?  lol

chefer med R stod det tongue aja skit sak samma smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
volvo_nicke3 Avstängd
11 april 2008 · 519 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Folk säger att saker går sönder hela tiden hos Biltema för att de är billigt skit... Beror helt och hållet på hur man använder sakerna såklart! Tror knappast en hylsnyckel kan pajja om man drar lite hårdare. Men kör man nån förlängning på den så är de klart som fan den pajjar då de blir ett annat tryck som den inte är gjord för. Min Metabo rondell på jobbet pajjade efter 1 timme och den är knappast billig! Finns måndags exemplar överallt... Speciellt OnOff... Har köpt säkert 10 dyrare saker där.... Enda som funkat är TVn... (än så länge..)

mycke sant smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
dabby född blåvit
11 april 2008 · 624 Inlägg

"Realcar components..Biltema components...all made in Taiwan!"


eller a, typ tongue

A_Lindahl Lite överallt..
11 april 2008 · 612 Inlägg

Tycker Biltema är en kunglig affär.. Behöver inte kosta flera tusen för att vara bra grejer..

Spackel, avgasdelar, glasfiber mm är ju fina grejor som man vanligtvis inte hittar i samma affär..
Och som sagt, finns bättre och sämre grejer av allt, beror helt på hur man använder dem, men självklart får man inte samma kvalité på en sak från biltema för 200:- och samma sak i en "märkes butik" för 2000:-

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Sateonatour Street racer och galen Lärling :)
11 april 2008 · 163 Inlägg

Biltema har faktiskt blivit bättre på kvaliten mot förut men deras stämpel finns kvar fortfarande.
sen kan man ju säga tex att vissa (dock inte alla) bromskivor kommer från exakt samma fabrik som märkes varorna dock har biltema lägre pris så man ska inte klaga för mycket men som andra redan skrivit så visst dom har mycket skit oxå.

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last
R_Stalhandske
11 april 2008 · 399 Inlägg

Såg en lagom snordyr Jagga med Biltemabromsar utanför livsmedelsaffären för någon månad sen, jag skrattade ganska bra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang