DODGE VAN - Kortad 1,3 meter! - Köpt och utlagd på Blocket! :D

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Tycker bilden där tjejen står och håller i storsågen var tuff!
Är skitfränt med brudar som ger sig på sånt här. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
FL3JM Inga konstigheter
7 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Jo fan, brudarna kommer inte undan lite heavy duty så att säga. smile

Moparboy440
7 maj 2008 · 4 682 Inlägg

de va nog de sjukaste projekt ja sett,men grymt coolt i.a.f.!!

dabby född blåvit
7 maj 2008 · 624 Inlägg

jäklar vad fräckt big_smile

pimpad740
7 maj 2008 · 812 Inlägg

va ska ni ha för den? kommer lätt å hämtar den dagen effter om ja får ;D

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
FL3JM Inga konstigheter
7 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Tackar för kommentarerna! smile

Priset lär ju vara samma ersättning som Quarnevalen får av skroten när dom lämnar in kärran. Dock är inget säkert än, har inte fått tag på bossen än.

NdL Konstruktör
7 maj 2008 · 1 053 Inlägg

Rikigt ballt bygge big_smile

FL3JM Inga konstigheter
7 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Tackar! smile Framför alla kommentarer till teamet imorgon!

FL3JM Inga konstigheter
8 maj 2008 · 2 064 Inlägg

UPPDATERAD! - Kolla längre ner på första inlägget!

Kalle_Ponken
8 maj 2008 · 1 752 Inlägg

Såå jäääääävla ball verkligen!!big_smile Hade utan tvekan satt mig o bilen o åkt upp o hämtat den!big_smile men tyvärr så är jag i skåne över helgen:P Klockrent bygge hur som haver!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
FL3JM Inga konstigheter
8 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Hehe tackar! :]
Snackade med le boss idag, han sa att det nog skulle gå att kunna sälja loss bilen. Dom har ju redan en deal med nån skrot om alla bilar, typ att dom ska få si och så mycket cash per bil och det har dom räknat med i sin totala budget. Men om man kan matcha det som skroten pröjsar så är det inga problem sa han, det rör sig inte om mycket cash iaf. Han skulle gräva vidare lite i det hela, får besked imorgon!

Opelmadness German cars, quality and beyond
8 maj 2008 · 8 197 Inlägg

FL3JM skrev:
Jo fan, brudarna kommer inte undan lite heavy duty så att säga. smile

Ta fler bilder på tjejer med verktyg! big_smile Dodgen blev förbannat tuff sådär kort.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
FL3JM Inga konstigheter
8 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Hehe, vi är ju typ klara nu så det blir inte många fler verktygs-bilder tyvärr. wink
Men det lär ju bli en hel del bilder från själva quarnevalen och där är det måånga tjejer. :]

rideharddiefree Höbonde
8 maj 2008 · 228 Inlägg

HAHAHAH den blev ej fin i mina ögon iaf, har precis en lika dan men original lång om man säger så !big_smile raka rör och den låter så gött !big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
FL3JM Inga konstigheter
8 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Det är svårt att göra något riktigt fint på 7 dagar min vän. smile

Storleken har dock ingen betydelse, slår vad om att den här Vanen är snyggare än din trots sin längd. wink
http://images.cardomain.net/sites/cardomain/features/mysterymachine/003.jpg

FL3JM Inga konstigheter
10 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Allright, imorgon smäller det!

För er som är intresserade av att köpa vanen så är utropspriset på 2 loppor. Tror bara växellådan och motorn är värda mer än så och nu får man dessutom en riktigt fet van på köpet. wink Nä men 2 bagis var iaf vad Quarnevalschefen skulle ha för den (det är dom som köpt den åt oss), det som eventuellt blir över går till oss som byggt den. smile
Hur som helst lär inte priset bli så jättehögt, så var inte rädda. Ni får självklart känna och klämma på den så mycket ni vill innan också! wink

Är man intresserad av att köpa den så måste man komma till slutet av quarnevalen, dvs där den började (kth-området, eller eventuellt på parkeringen på valhallavägen utanför). Quarnevalen börjar 14.08 och kör Odengatan->Sveavägen->Kungsgatan->Sturegatan->Valhallavägen, den går i gångtakt som snabbast så det lär ju ta typ 2 timmar. Men se till att vara vid slutet i tid, blir ju lite trist om bilen tvingas åka till skroten! wink

Senast redigerat av FL3JM (10 maj 2008)

Big_JN
10 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Faan synd att man bor i Skåne annars hade jag köpt den lätt! Fan första gången jag tycker synd om mig själv för att man bor "härnere" sad wink

FL3JM Inga konstigheter
11 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Det blev en riktig succé, vi gjorde runt 15 burnouts och kardanen höll. Vi lastade dessutom på 19 pers på den, några hängde på utsidan, och den höll. smile
Precis i korsningen mellan Odengatan och Sveavägen stod det 5 snutar, självklart skulle vi burna där, det var skoj att se deras blickar. big_smile Vi körde ju riktig race-stil på det hela också, vattnade och körde fram en bit så bakhjulen hamnade i det blöta och sen rockade loss! big_smile


Jag har lagt upp en liten snutt på premiär-burnen vi gjorde ett par timmar innan quarnevalen, för att kolla om den ens pallade det, och visst gjorde den det! smile



Synd att youtube stympar kvalitén så mycket bara. hmm

Senast redigerat av FL3JM (11 maj 2008)

4kezon
11 maj 2008 · 718 Inlägg

hahah det här va det grymmaste projektet på länge!! fint jobbat!!smile

BMW 330 e30 "ÅkesonRacing" (1987)
Volvo 360 Gl "10600mil 531 topp med k-kam" (1987)
FL3JM Inga konstigheter
11 maj 2008 · 2 064 Inlägg

A fan, det var ett jävligt roligt projekt också! smile Önskar man hade pengar i överflöd så man kunde göra något liknande med t.ex bilen jag har nu, hade sett skojjigt ut. smile Kortade bilar i allmänhet brukar se förbannat roliga ut. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang