air ride hijakers??

lindberg_racing
18 maj 2008 · 69 Inlägg

jag undrar bara vart det finns air ride ev ställbara fjäderben att köpa

tacksam för svar

Moparboy440
19 maj 2008 · 4 682 Inlägg

enda auktoriserade återförsäljaren av air ride i sverige:http://hotrod.nu/

lindberg_racing
20 maj 2008 · 69 Inlägg

spelar ingen roll om det är utomlands bara det passar. har ju ingen vinkel grej som dricker både de ena och det andra.

kolvas
20 maj 2008 · 4 001 Inlägg

justerbara fjäderben går ju att köpa lite överallt, t.ex Sellholm & jag tror att både Meca och Autoexperten kan fixa sånt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
lindberg_racing
21 maj 2008 · 69 Inlägg

jo men det hade ju varigt fränt med nått annat

Moparboy440
22 maj 2008 · 4 682 Inlägg

lindberg_racing skrev:
jo men det hade ju varigt fränt med nått annat

är du ute efter nånting speciellt?

Ramneborg Allt i allo
22 maj 2008 · 358 Inlägg

http://www.gotrading.se/ dom har riktiga airridesystem, sånna du kan hoppa å shiit med:D

De é nice !
lindberg_racing
22 maj 2008 · 69 Inlägg

jag ska säga som det är jag har kapat ur skärmkanten 1 dm och byggt skärmbreddare så nu är det som att ramla från ett utsiktstorn när man ska gå ur och det har hänt att polakerna har flyttat in i mina hjulhus så jag vill ha ner skiten på marken utan att kapa fjädrar, så köper jag sänkfjädrar så blir det 40 mm lägre men vad gör jag med resterande 150mm som är kvar? och då tyckte jag att det skulle vara ett alternativ med tex airride

camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Ramneborg skrev:
http://www.gotrading.se/ dom har riktiga airridesystem, sånna du kan hoppa å shiit med:D

Med air-ride så kan du inte hoppa. Däremot med hydrauler så kan du hoppa. Och är du ute efter sånt så kan go-trading ordna de med. Jag har handlat av dom och de funkade kanon big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
lindberg_racing
23 maj 2008 · 69 Inlägg

nee behöver inte hoppa. har även fått för mig att det är dyrare med hydraliska grejor

lindberg_racing
6 juni 2008 · 69 Inlägg

vill inte kapa fjädrar så jag får väl släppa upp fjäderbenen igenom huven och skuffen om ingen vet nått annat

Pellefax
6 juni 2008 · 644 Inlägg

http://www.airbagit.com/?gclid=COT3xrvE … Qgod8RO2zA
Där har dom färdiga kit till många bilar..

torpis Forummoderator
13 juni 2008 · 10 576 Inlägg

lindberg_racing skrev:
inte till min

Vad har du för bil då?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Emilius Avstängd
14 juni 2008 · 1 714 Inlägg

camaro67 skrev:

Ramneborg skrev:
http://www.gotrading.se/ dom har riktiga airridesystem, sånna du kan hoppa å shiit med:D

Med air-ride så kan du inte hoppa. Däremot med hydrauler så kan du hoppa. Och är du ute efter sånt så kan go-trading ordna de med. Jag har handlat av dom och de funkade kanon big_smile

jodå, det går att hoppa med luftfjädring. du behöver:
en stor tank med kväve och 1/2 tums ledningar/anslutningar/ventiler.

för att reda ut begreppen, air ride, hijackers, hydrauler och ställbara fjäderben är alla olika saker,
air ride kör man på luft och hydrauler på olja, det vet de flesta.
hijackers är skräp och du har möjlighet att höja bilen futtiga centimeter innan det blir risk att de spricker.
hijackers är luftstötdämpare som du fyller direkt från kompressor. men det är blaj som sagt,
och funkar knappt fram på bilen. det finns specialtillverkade air cylinders som funkar likadant men har längre slag för att användas till att höja/sänka bilen men det är lika mycket slöseri med pengar det med.
ställbara fjäderben är lite knöliga att ställa höjden på. inte värt om du ska använda de till att höja/sänka.
luftfjädring och hydrauler återstår. luftfjädring kräver a-armar. jag tror din audi har mcphearson,
så du kommer få köpa så kallade air struts till fram. det är luftbälgar med stötdämpare igenom,
för att ersätta fjäderben. air struts kostar ett par tusen styck och det känns rätt ovärt det med,
hela systemet kanske går på 20 lapp då.

hydrauler, ja det funkar. men stötig gång. och får du läckage så har du olja i hela bagageutrymmet,
bränner du en motor eller nåt så eldar du upp bilen istället. det gäller att ha bra grejer, och det kostar.

köp ställbara fjäderben om du vill kunna sänka och höja lite hur som haver,
men det är ju inte att tänka på att kliva ur och börja skruva på dom när du kommer fram till ett fartgupp så,
jag anser det iaf inte riktigt värt pengarna, men du bibehåller och i de flesta fall förbättrar väghållningen,
de andra alternativen kasserar istället väghållningen. att rejsa med luftfjädring är koko.
med air struts blir det lite bättre men om du är seriös med racing så kör du hellre på originalfjädring,
och kapade fjädrar eller nåt.

lindberg_racing
20 juni 2008 · 69 Inlägg

jag har pratat med dom på ge motorsport och dom tog fram ett paket som sänker mig 60 mm det är iallafall en början sedan får jag väl kapa om det behövs mer, som sagt är det bara utseende mässigt. inte mycket att racea med ca 170 hp men starten ligger jag nog skapligt med på big_smilebig_smile

Runn WS7 Avstängd
8 april 2009 · 1 031 Inlägg

Någon som vet vad bilprovningen säger o airride?

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Svampfest
23 augusti 2009 · 94 Inlägg

Det är inga problem att besiktiga med airride men du måste omregga bilen pga att du bytt fjädring.
Du behöver papper på vad bälgarna tål för vikt.

w-sten
29 oktober 2009 · 2 Inlägg

Svampfest skrev:
Det är inga problem att besiktiga med airride men du måste omregga bilen pga att du bytt fjädring.
Du behöver papper på vad bälgarna tål för vikt.

Brukar inte bälgarnas styrka beräknas i tryck?
Eller så har man lite flyt.... ( iaf den här gången ) big_smile

Senast redigerat av w-sten (29 oktober 2009)

BMW m3 e30 (1987)
BMW M3 e30 "w-tune" (1987)
Volvo 740 glt "W-tune luftfjädring" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang