För dålig för halkbana?!

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 juni 2008 · 6 170 Inlägg

ZonaX skrev:
Hej!   Har kört ca 18 lektioner och ska köra halkan i augusti, dock betalar fordonsprogrammet alla lektioner mm. men man kan bli underkänd i halkan = du får betala ny avgift + göra om halkan, man måste följa dom särkilda reglerna för hastighet inom området mm.   fick ett blad av min körskolelärare med dessa regler i!  Jag är JÄVLIGT nervös för halkan då vi ska vara typ 4 elever som ska turas om att köra från karlskrona till olofström, liksom palla köra motorväg med bilen full med offer?!

Hahaha är du rädd för att köra bil med passagerare eller vad ??  tongue

Vi körde en av trafikskolans bilar till olofström från broby och då turades vi elever åt att köra bilen, både dit och hem. Var inte så farligt förutom att man var lite ovan att ha så mycket folk i bilen när man kör.

Se bara till att lyssna på vad alla dönickarna säger och fega inte när ni ska hoppa upp på den där kraschstolen, den e rätt kul big_smile

Tänk bara på att köra lugnt på sträckan tillbaka till starten och att *inte* ta det lugnt när läraren säger åt dig att dra på.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
ZonaX Svetsare
22 juni 2008 · 3 150 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

ZonaX skrev:
Hej!   Har kört ca 18 lektioner och ska köra halkan i augusti, dock betalar fordonsprogrammet alla lektioner mm. men man kan bli underkänd i halkan = du får betala ny avgift + göra om halkan, man måste följa dom särkilda reglerna för hastighet inom området mm.   fick ett blad av min körskolelärare med dessa regler i!  Jag är JÄVLIGT nervös för halkan då vi ska vara typ 4 elever som ska turas om att köra från karlskrona till olofström, liksom palla köra motorväg med bilen full med offer?!

Hahaha är du rädd för att köra bil med passagerare eller vad ??  tongue

Vi körde en av trafikskolans bilar till olofström från broby och då turades vi elever åt att köra bilen, både dit och hem. Var inte så farligt förutom att man var lite ovan att ha så mycket folk i bilen när man kör.

Se bara till att lyssna på vad alla dönickarna säger och fega inte när ni ska hoppa upp på den där kraschstolen, den e rätt kul big_smile

Tänk bara på att köra lugnt på sträckan tillbaka till starten och att *inte* ta det lugnt när läraren säger åt dig att dra på.

Ja det är nåt med att ha hela bilen full, ganska pinsamt om man tex skulle tabba sig xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 juni 2008 · 5 042 Inlägg

halkan är inte svår alls! Man har kul som fan & tiden går tyvär Väääldigt snabbt sad

C H E V R O L E T <3
camaro67 Meister
22 juni 2008 · 6 763 Inlägg

Jag har en kompis som rullade bilen på halkan och han fick godkännt men de går att kugga på halkan men de verkar vara svårt att göra de iaf big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 juni 2008 · 6 170 Inlägg

ZonaX skrev:
Ja det är nåt med att ha hela bilen full, ganska pinsamt om man tex skulle tabba sig xD

Hahaha ja jag e ju den där nervösa typen med så just det var ju ett helvete för man var ju nervös för att man skulle göra nå dumt hela tiden men farligt var det ju iaf inte smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
ZonaX Svetsare
22 juni 2008 · 3 150 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

ZonaX skrev:
Ja det är nåt med att ha hela bilen full, ganska pinsamt om man tex skulle tabba sig xD

Hahaha ja jag e ju den där nervösa typen med så just det var ju ett helvete för man var ju nervös för att man skulle göra nå dumt hela tiden men farligt var det ju iaf inte smile

precis  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Mack Forum- och sitemoderator
22 juni 2008 · 26 187 Inlägg

Ena skrev:
När vi halkkörde så var det faktiskt en tjej som kuggade...

Orsaken till detta var att hon inte vågade få bilen att släppa. Och det är ju det som halkbanan är till för.

/Ena

Själv höll jag på att mosa handledarna när jag kom glidandes sidledes och precis förbi dem där
de stod vid snödrivan. Sen höll jag inte på att ta mig därifrån..men kul var det.
Och klarade mig gjorde jag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Performance_ Förjaevle Brao
22 juni 2008 · 555 Inlägg

jag fick göra halkbanan redan efter 2:a lektionen;)

Sushikocken Sleeper
22 juni 2008 · 3 084 Inlägg

tro om man kan beställa halkan igen (har kortet) bara för att ha en helskön sladdardag smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Pontiacsweden
22 juni 2008 · 49 Inlägg

Sushikocken skrev:
tro om man kan beställa halkan igen (har kortet) bara för att ha en helskön sladdardag smile

Jag fick ett presentkort nu när jag fyllde på halkkörning. Har haft körkortet i ca 14år nu så det ska bli skitkul att köra där igen. Nu behöver man ju inte direkt vara nervös heller. Skulle helst vilja köra med pontiacen men vet inte om det vore nån bra idé att braka av banan med den hmm

Bjork OEM <3
22 juni 2008 · 6 957 Inlägg

Tribbe skrev:

Bjork skrev:

Tribbe skrev:
Halkan är busenkel att kugga om man nu vill det.... Man behöver helt enkelt bara göra en enda sak... "Gör inte som dom säger att du ska göra" då kuggar du rätt så lätt big_smile

De gjorde en polare, han blev kuggad ganska ordentligt, han tyckte han var skitcool...fast
när alla förutom han blev godkänd så blev han gråtfärdig lol
Rätt åt han tongue

Haha, trode aldrig någon skulle vara dum nog att prova det...cool

Vi bor i Sverige...de finns folk till allt tongue

OEM <3
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Pontiacsweden skrev:

Sushikocken skrev:
tro om man kan beställa halkan igen (har kortet) bara för att ha en helskön sladdardag smile

Jag fick ett presentkort nu när jag fyllde på halkkörning. Har haft körkortet i ca 14år nu så det ska bli skitkul att köra där igen. Nu behöver man ju inte direkt vara nervös heller. Skulle helst vilja köra med pontiacen men vet inte om det vore nån bra idé att braka av banan med den hmm

På halkbanan i olofström sitter det fullt med bilder överallt där inne på bilar som lekt på banan.

Porschar, nån hummer tror jag och en massa andra "finbilar"  smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Hool
23 juni 2008 · 1 067 Inlägg

Varit på halkbana med lastbil..


Fast..  vägen hem var halare..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
NJ_
23 juni 2008 · 2 118 Inlägg

ZonaX skrev:

TenZer skrev:
Tja, efter att ha övningskört i ca 1år samt 4 tagna körlektioner så frågade jag killen på bilskolan om det var dags för halkbana och hur man i så fall skulle boka det. Fick till svar att det var påtok för tidigt och att jag skulle lära mig köra först...madrollyikes Själv bedömmer jag mig däremot som en ganska bra förare i de flesta avseenden.

Som jag förstått så handlar halkbanan enbart om att man ska ha vetskap om hur en bil beter sig när ett blir utom kontroll, och därav kan man inte bli underkänd? Blev så paff när jag fick höra hans svar så hade inte ord nog att ifrågasätta hans påstående. Eftersom jag redan betalat för 10 lektioner (dvs 6 kvar) samt halkbana i förväg så sköts detta genom bilskolan. Så hur ska jag göra, vänta med halkbanan eller "tvinga" dem att boka trotts deras syn på min körning? Fyller 18 idag så börjar bli smått panikartat...

En fråga till, kan man bli kuggad under uppkörning för att man i huvudsak motorbromsar istället för att använda bromsarna?

Tackar på förhand för svar
//Johannes

Hej!   Har kört ca 18 lektioner och ska köra halkan i augusti, dock betalar fordonsprogrammet alla lektioner mm. men man kan bli underkänd i halkan = du får betala ny avgift + göra om halkan, man måste följa dom särkilda reglerna för hastighet inom området mm.   fick ett blad av min körskolelärare med dessa regler i!  Jag är JÄVLIGT nervös för halkan då vi ska vara typ 4 elever som ska turas om att köra från karlskrona till olofström, liksom palla köra motorväg med bilen full med offer?!

haha vi var hela våran klass, två i varje bil tongue skitkul big_smile skulle lätt kunna köra på halkbanan igen tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
lime_89_
23 juni 2008 · 10 Inlägg

jag tog 10 körlektioner för jag hade betalt de i förväg tog den sista 1 timme innan uppkörningen de gick galant och jag fick mitt kort dock denna gången trode körläraren att jag skulle klara de och alla som körde upp från samma körskolan den dagen klarade sig. smile

Saab 9-3 se 2.0t coupé "snäckan" (1999)
leksak Kanon..
23 juni 2008 · 1 473 Inlägg

Krister___ skrev:
glömde svara på en grej : " du kommer aldrig kunna tvinga de att boka ", så.. de kan säga -nej du är inte redo- och just därför är de så dåligt, därför ska du boka själv, om du känner dig redo! än att ta ut 1000lektioner till..  som mig..

16lektioner 6600:-..  de försökte få mig att köpa 16lektioner till.. tss sa jag..

jag körde upp 3gånger ( 3300:- ) och fick körkortet, så liksom.. tjänade 3300:- på det.. ;P ja du fattar nog! cya

Du har inte funderat på om de kanske hade rätt på körskolan om du nu behövde 3 uppkörningar för att tillslut ha flyt nog att klara det, herregud.

Kom inte i närheten av mig när jag e ute o kör hoj för då lär du säkert köra ivägen för mig.

Holiace
23 juni 2008 · 1 754 Inlägg

Äh. Halkan är väl inget omöjligt. Synd att halkbanan ingår i ditt paket så du tjänar på att inte boka halkbana själv...

Det gör det inte i mitt men jag ska inte köra halkbana ännu.

Senast redigerat av Holiace (23 juni 2008)

Jag kan inget om allt.
Krister___
25 juni 2008 · 173 Inlägg

Westberg skrev:

Krister___ skrev:
glömde svara på en grej : " du kommer aldrig kunna tvinga de att boka ", så.. de kan säga -nej du är inte redo- och just därför är de så dåligt, därför ska du boka själv, om du känner dig redo! än att ta ut 1000lektioner till..  som mig..

16lektioner 6600:-..  de försökte få mig att köpa 16lektioner till.. tss sa jag..

jag körde upp 3gånger ( 3300:- ) och fick körkortet, så liksom.. tjänade 3300:- på det.. ;P ja du fattar nog! cya

va inte billiga lektioner yikes
men hur lång tid tog det från att du boka första uppkörningstiden tills du hade det då?
här där ja bor så skulle det fan ta ett år säkert.

hmm jag gick "snabb tider" ifrån internet, så hade jag möjlighet att åka runt 2-5timmar oavsett, bara jag fick mitt körkort ;P! så.. bokade dagen innan t.ex tongue o åkte dit ;D

Krister___
25 juni 2008 · 173 Inlägg

leksak skrev:

Krister___ skrev:
glömde svara på en grej : " du kommer aldrig kunna tvinga de att boka ", så.. de kan säga -nej du är inte redo- och just därför är de så dåligt, därför ska du boka själv, om du känner dig redo! än att ta ut 1000lektioner till..  som mig..

16lektioner 6600:-..  de försökte få mig att köpa 16lektioner till.. tss sa jag..

jag körde upp 3gånger ( 3300:- ) och fick körkortet, så liksom.. tjänade 3300:- på det.. ;P ja du fattar nog! cya

Du har inte funderat på om de kanske hade rätt på körskolan om du nu behövde 3 uppkörningar för att tillslut ha flyt nog att klara det, herregud.

Kom inte i närheten av mig när jag e ute o kör hoj för då lär du säkert köra ivägen för mig.

nej? men bara för jag körde upp privat så kuggade de mig.. du har säkert haft de länge visst.. försök få de nu! tss privat med.. alla kuggar typ.. "jag kuggade för jag blinkade en gång för mycket? hallåå :S.. och kuggade andra gången för jag höll nere kopplingen "en gång för mycket" :S shit.. sen den andra bara du kan ju fan köra (jag körde 2dagar efter hon ena kuggade mig så? mycket bättre jag blev på 2dagar ;P?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang