Bilen verkar ha ett eget liv (Saab 9-3 aero -03)

SAAB_4ever
24 juni 2008 · 767 Inlägg

HAr en saab 93 03:a aero som ja har fått en fel kod som säger att sensorn till vevaxeln är paj för ibland vill den inte starta o motorlampan lyser...men nu så har den bara slocknat???någon som fattar detta för de gör inte ja??

Skall till saab o kolla upp de på torsdagen men ville bara kolla ifall de fanns någon här som kanske vet vad de kan vara för fel

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Emilandersson
24 juni 2008 · 13 Inlägg

Det måste ju vara att det är en SAAB xD

Austin Mini 1275 GT "Hoggy" (1975)
Austin mini (1975)
Quantic
24 juni 2008 · 645 Inlägg

Sånt e jättesvårt o säga eftersom dessa nya bilar är fulla av elektronik, gör så att du åker till saab o kör en felsökning med datorn så kanske du får mer hum om felet. Hoppas det går bra.

Mvh J.

Rallyhalle
24 juni 2008 · 4 299 Inlägg

Har du fått en felkod e de säkraste kortet att gå på, ist för folk som sitter här o gissar.

NiV3Rt
24 juni 2008 · 371 Inlägg

Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or
När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Rallyhalle
24 juni 2008 · 4 299 Inlägg

NiV3Rt skrev:
Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or
När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.

Har inte 9-3 SS T8:a motorn?? Lr e jag ute u snurrar nu??

NiV3Rt
24 juni 2008 · 371 Inlägg

Rallyhalle skrev:

NiV3Rt skrev:
Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or
När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.

Har inte 9-3 SS T8:a motorn?? Lr e jag ute u snurrar nu??

Stämmer. Missade att det var en SS tongue

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 juni 2008 · 6 170 Inlägg

NiV3Rt skrev:

Rallyhalle skrev:

NiV3Rt skrev:
Hm? Vill du ha bekräftat att det är vevaxelgivaren eller vad? Händer rätt ofta på t7:or
När vevaxelgivaren har gett sig brukar bilen inte starta när den är varm, för att sedan starta utan problem när den svalnat.

Har inte 9-3 SS T8:a motorn?? Lr e jag ute u snurrar nu??

Stämmer. Missade att det var en SS tongue

Står ingenstans att det är en SS.

2003 fanns både OG9-3 och SS/SC.

Står faktiskt inte ens att det är en 9-3:a utan en 93:a så då e ju *både* T7 och T8 helt fel wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
24 juni 2008 · 148 Inlägg

får du felkod på den givaren är det bara att byta, dom är ju itne okristiligt dyra och i 90% av alla fall så är det som felkoden säger. Iaf på volvo som jag meckar:P

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
NiV3Rt
24 juni 2008 · 371 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

NiV3Rt skrev:

Rallyhalle skrev:

Har inte 9-3 SS T8:a motorn?? Lr e jag ute u snurrar nu??

Stämmer. Missade att det var en SS tongue

Står ingenstans att det är en SS.

2003 fanns både OG9-3 och SS/SC.

Står faktiskt inte ens att det är en 9-3:a utan en 93:a så då e ju *både* T7 och T8 helt fel wink

Hehe :p
Man ser ju dock att han har en 9-3 till vänster som råkar vara en SS smile
Hur som helst så rekommenderar jag trådskaparen att kolla med forum.saabturboclub.com

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
SAAB_4ever
25 juni 2008 · 767 Inlägg

a får kolla de tack!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang