luftmassamätare trasig!

Vurpollon
2 juli 2008 · 43 Inlägg

Hur kommer det sig att min luftmassamätare har gått i graven efter jag satt på ett öppet sportluftfilter?
När jag har motorn igång och tar bort kontakten från luftmassamätaren så blir det ingen skillnad alls
inget upp eller ner rus i motorn därav har jag konstaterat att det måste vara luftmassamätaren!
har nån annan ett annat förslag på vad det skulle kunna vara?

JonasK -.-
2 juli 2008 · 383 Inlägg

Har du ett filter som ska oljas ??
Isf kanske du oljade för mycket, oljan stänker in på tråden i LMM så den brinner av.
Vanligt fel när man sätter i sportluftfilter.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 juli 2008 · 6 170 Inlägg

Hur det hände ??

Öppet filter = sämre filtrering av insugsluften = mer skit i luften = kass LMM kanske ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Vurpollon
2 juli 2008 · 43 Inlägg

JonasK skrev:
Har du ett filter som ska oljas ??
Isf kanske du oljade för mycket, oljan stänker in på tråden i LMM så den brinner av.
Vanligt fel när man sätter i sportluftfilter.

det ska inte oljas och jag har inte gjort det!

Vurpollon
2 juli 2008 · 43 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hur det hände ??

Öppet filter = sämre filtrering av insugsluften = mer skit i luften = kass LMM kanske ??

jag satte på filtret starta bilen varva den lite stängde av den. och när jag skulle köra dagen efter gick den
som en ledbruten thibetisk bergsko:P den gick jätte ojämt och dog en gång också. det kan vara den som är kass. den är juh 19 000 mil gamal liksom.
får en ny på måndag eller tisdag så jag får hoppas att det är det som är felet?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 juli 2008 · 6 170 Inlägg

Vurpollon skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hur det hände ??

Öppet filter = sämre filtrering av insugsluften = mer skit i luften = kass LMM kanske ??

jag satte på filtret starta bilen varva den lite stängde av den. och när jag skulle köra dagen efter gick den
som en ledbruten thibetisk bergsko:P den gick jätte ojämt och dog en gång också. det kan vara den som är kass. den är juh 19 000 mil gamal liksom.
får en ny på måndag eller tisdag så jag får hoppas att det är det som är felet?

Tror att ordet du letar efter är tibetansk wink

Ja det kan ju vara ett sammanträffande men det verkar ju rätt otroligt att din LMM drar på sig träfracken precis efter att du satt i öppet filter (som ju ska vara känt just för att döda LMM) utan att det faktiskt är det nya filtret som dödat din LMM, snacka om timing asså tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Skon
2 juli 2008 · 32 Inlägg

Eller du kanske hade likadan otur som jag när jag skulle sätta på luftfilter på min gamla 626a.
då var de kontakten som jag tog bort gjorde att nått mekantiskt i lmm pajade.
Det vart så att köpa en ny Lmm och montera filtret igen, gick fin fint då. Men trist när de händer sad

/Johan

Cadillac Serie 62 "Six Window" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang