Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Anubis skrev:
Nej nej rak 6a med överladd ska de va ;P

Det är så satans vanligt nuförtiden. USCH.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
hedley Saaboholic
29 juli 2008 · 3 129 Inlägg

hehe okej. Vad exakt gör headers för skillnad och exakt vad är det för något? går en camaro med 2x3" rör hela vägen genom besiktningen? (ljudnivån lär ju inte bli dålig).

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Aerodynamik ...
29 juli 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Anubis skrev:
Nej nej rak 6a med överladd ska de va ;P

Det är så satans vanligt nuförtiden. USCH.

V8or är väl ändå vanligare än överladdade sexor.

Kör på en 200sx S14, lätta den och på med lite trim så ska du få se på körglädje jämfort mot gamla tunga, slöa jänkare. wink

Sokrates Eliminator
29 juli 2008 · 1 441 Inlägg

Headers är större i kanalerna än gjutna orginal därför andas motorn bättre = mer effekt.
Baksidan är att det blir extremt varmt i motorrummet då de är av tunn plåt så ett skyddande värmeisolerande bandage är att rekommendera.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Anubis
29 juli 2008 · 1 255 Inlägg

Siarnaq skrev:

Anubis skrev:
Nej nej rak 6a med överladd ska de va ;P

Det är så satans vanligt nuförtiden. USCH.

Jo de kan ja tyvär hålla med dig om men finns nog en anledning för att det är så vanligt som de är med wink

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
V8or är väl ändå vanligare än överladdade sexor.

Kör på en 200sx S14, lätta den och på med lite trim så ska du få se på körglädje jämfort mot gamla tunga, slöa jänkare. wink

Varenda snorvalp och hans brorsa vill ha en Skyline eller en Supra, dom är så satans vanliga. Sen att en orginal Buick GN från 1987 har snabbare 0 - 100 tid och med grövre krängningshämmare kör rundbanelopp runt japsarna på bana har väl inget att göra med det. Som du sa, alla jänkare är slöa.

Orsaken varför alla Supror och Skylines har blivit populära bland ungdomar är mest pga filmer som F&F t.ex. Och du kan inte förneka det heller. :p

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
29 juli 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
V8or är väl ändå vanligare än överladdade sexor.

Kör på en 200sx S14, lätta den och på med lite trim så ska du få se på körglädje jämfort mot gamla tunga, slöa jänkare. wink

Varenda snorvalp och hans brorsa vill ha en Skyline eller en Supra, dom är så satans vanliga. Sen att en orginal Buick GN från 1987 har snabbare 0 - 100 tid och med grövre krängningshämmare kör rundbanelopp runt japsarna på bana har väl inget att göra med det. Som du sa, alla jänkare är slöa.

Orsaken varför alla Supror och Skylines har blivit populära bland ungdomar är mest pga filmer som F&F t.ex. Och du kan inte förneka det heller. :p

Bullshit att en Buick från 87 drar japsare på bana!

Supra är överskattad p.g.a. F&F , ja! Skyline är det ju lite bett i!

Tror förresten du överskattar den där Buicken lite också, du överöste ju Supran med så mycket beröm förr. tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (29 juli 2008)

Fredrik_Rangert Egenföretagare
29 juli 2008 · 999 Inlägg

Köp en BMW istället, M3 eller M5.
Eller BMW 540 om du gillar V8, låter underbart med ett riktigt avgassystem

pochen
29 juli 2008 · 6 Inlägg

Kör på jänkare. drar mer blickar och är mycket fränare. Ser ju inte skillnad på en svenssonbil och en japsare endå så...

Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Bullshit att en Buick från 87 drar japsare på bana!

Supra är överskattad p.g.a. F&F , ja! Skyline är det ju lite bett i!

Tror förresten du överskattar den där Buicken lite också, du överöste ju Supran med så mycket beröm förr. tongue

Bahaha, jag sa sanningen om Supra, men jag gillar inte modellen utan drivlinan. Helt skilda saker.

Och ja, GN drar japsarna på bana. Bland annat så finns det en kille i USA som brukskör sin GN med runt 1600 häst i V6'an. Den toppar 340km/h, gör mitten 7'or på strippen och varvar Corvette/Sard Supror på bana. :p

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Sokrates Eliminator
29 juli 2008 · 1 441 Inlägg

Slöa jänkare?, beror allt vad man jämför med en -60 bil med en 2000 bil kanske.
Hur många japs/euro -60 är det nån sprutt i?
Köp en billigjänk tex valiant eller annan a-b body eller midsize jänk behåll rost och patina.
Lägg 20-30k på motor, 20 vxll ock bakaxel, 20k på väghållning, så är man oftast framme vid nästa rödljus före de flesta andra. Lägg till 5k på NOS-kit och du är definitivt först.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Sokrates skrev:
Slöa jänkare?, beror allt vad man jämför med en -60 bil med en 2000 bil kanske.
Hur många japs/euro -60 är det nån sprutt i?
Köp en billigjänk tex valiant eller annan a-b body eller midsize jänk behåll rost och patina.
Lägg 20-30k på motor, 20 vxll ock bakaxel, 20k på väghållning, så är man oftast framme vid nästa rödljus före de flesta andra. Lägg till 5k på NOS-kit och du är definitivt först.

/Tommy.

Med rätt bil så lär dom pengarna göra en dräpare av en. T.ex en Malibu från 1979. Fula, men grymt bra vägvagnar. Sen med rätt motor så drar den dom flesta.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
hedley Saaboholic
29 juli 2008 · 3 129 Inlägg

skulle aldrig köpa en äldre bmw, tänker inte förknippa mig själv med soc invandrare som bara sprätter runt hela dagarna.

Nackdelen med japs är samma anledning.. blir allt vanligare bland en viss sorts grupp, tyvärr. Och som sagt, jag vill absolut inte beblanda mig eller förknippas med dessa grupper. Och nej jag är inte rasist, däremot är jag för sverige och för att man ska jobba och förtjäna sina saker man köper.

Vad är det första man bör satsa på om man köper en camaro z28 iroc-z targa från 87? samt vad bör man kolla efter när man skall köpa den?

Mvh

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
evilaudio
29 juli 2008 · 16 195 Inlägg

JÄNKARE utan tvekan..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

hedley skrev:
skulle aldrig köpa en äldre bmw, tänker inte förknippa mig själv med soc invandrare som bara sprätter runt hela dagarna.

Nackdelen med japs är samma anledning.. blir allt vanligare bland en viss sorts grupp, tyvärr. Och som sagt, jag vill absolut inte beblanda mig eller förknippas med dessa grupper. Och nej jag är inte rasist, däremot är jag för sverige och för att man ska jobba och förtjäna sina saker man köper.

Vad är det första man bör satsa på om man köper en camaro z28 iroc-z targa från 87? samt vad bör man kolla efter när man skall köpa den?

Mvh

Kolla efter rost bland lister, kanter och sådant. Kolla så att insprutningen funkar som den ska, att den växlar som den ska och dylikt. Sen om du ska plocka ut lite mer hästar, typ 500 - 600, så investera i en manuell låda och en 12 bults bakaxel. Orginal lådan och bakaxeln på dom pallar bara för runt 450 - 500 häst.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Sokrates Eliminator
29 juli 2008 · 1 441 Inlägg

hedley skrev:
skulle aldrig köpa en äldre bmw, tänker inte förknippa mig själv med soc invandrare som bara sprätter runt hela dagarna.

Nackdelen med japs är samma anledning.. blir allt vanligare bland en viss sorts grupp, tyvärr. Och som sagt, jag vill absolut inte beblanda mig eller förknippas med dessa grupper. Och nej jag är inte rasist, däremot är jag för sverige och för att man ska jobba och förtjäna sina saker man köper.

Vad är det första man bör satsa på om man köper en camaro z28 iroc-z targa från 87? samt vad bör man kolla efter när man skall köpa den?

Mvh

Största risken och det du bör kolla är väl hur många Pizzabagare som ägt den tidigare *LOL*.
Allvarligt, kolla efter missljud och liknande, att om det är atuomatlåda att den växlar som den skall m.m.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Turbomatte Lackerare/Rekondare
29 juli 2008 · 834 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Bullshit att en Buick från 87 drar japsare på bana!

Supra är överskattad p.g.a. F&F , ja! Skyline är det ju lite bett i!

Tror förresten du överskattar den där Buicken lite också, du överöste ju Supran med så mycket beröm förr. tongue

Bahaha, jag sa sanningen om Supra, men jag gillar inte modellen utan drivlinan. Helt skilda saker.

Och ja, GN drar japsarna på bana. Bland annat så finns det en kille i USA som brukskör sin GN med runt 1600 häst i V6'an. Den toppar 340km/h, gör mitten 7'or på strippen och varvar Corvette/Sard Supror på bana. :p

Finns en skyline med 1300hk som ett japanska trimmföretag byggt, den har hållt 4000mil nu utan ett endaste knyst, och det är brutalplågeri på bana!

En gammel buik står sig inte mot en mordern japanare på bana, tråkigt men sant. om buiken är modifierad så kanske visst, men då är dom bilarna knappast att jämföra.

Rinnegan Malleus Malificarum
29 juli 2008 · 2 401 Inlägg

Turbomatte skrev:
Finns en skyline med 1300hk som ett japanska trimmföretag byggt, den har hållt 4000mil nu utan ett endaste knyst, och det är brutalplågeri på bana!

En gammel buik står sig inte mot en mordern japanare på bana, tråkigt men sant. om buiken är modifierad så kanske visst, men då är dom bilarna knappast att jämföra.

Buick GN'n har hållit i 4 år utan några problem alls. smile

Och ja, Buicken kör om en Skyline på bana. En modifierad Skyline också. Du vet inte vad en GN är, så hoppa inte till slutsatser.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
hedley Saaboholic
29 juli 2008 · 3 129 Inlägg

Hur kollar man att insprutningen funkar som den ska?

Hur funkar det när man trimmar dessa maskiner, jävligt dyrt? vad ska man satsa på som första grej att investera i för att ta sig till 3-400hk? och kan någon ge lite exempel på vad olika delar och dess priser ger för effekt?

Senast redigerat av hedley (29 juli 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
29 juli 2008 · 834 Inlägg

hedley skrev:
Hur kollar man att insprutningen funkar som den ska?

Hur funkar det när man trimmar dessa maskiner, jävligt dyrt? vad ska man satsa på som första grej att investera i för att ta sig till 3-400hk? och kan någon ge lite exempel på vad olika delar och dess priser ger för effekt?

Japanska bilar är billiga att trimma jämfört med alla andra maskiner eftersom det finns så väldigt mycket till dessa motorer, allt är prövat och många har kunskapen.

Japanskt är mest kul för pengarna, jänkare än trevligast för pengarna, och tyskt är mest kebab för pengarna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang