får damp på övningskörning!

OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 februari 2006 · 3 804 Inlägg

Ojoj finns dom som har det värre min morssa vågar knappt köra sj när det är halt ute och vill ABSOLUT inte övningsköra då heller.. neutral


Bmw osv..
Darkie dARKiE
7 februari 2006 · 5 031 Inlägg

Tur man hade en farsa som ville ut och köra mer än jag själv ;D hehe..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Foffis
20 mars 2006 · 676 Inlägg

de e bra att man har fixat lappen nu smile skulle köra morsan in till stan, så jag sladda runt lite o hon va nära på o hoppa ur bilen big_smile åker man med mig så gör man wink

turbotompa fritidsprofessor
20 mars 2006 · 1 197 Inlägg

Då får man ta å gratulera!!

psittacus
30 maj 2006 · 533 Inlägg

Tur att man inte bodde i Japan under tiden man övningskörde...

http://www.flickr.com/photos/yuki/146137542/

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
Hejhoppet
30 maj 2006 · 337 Inlägg

Satana skrev:

Kirre skrev:
man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

det var nog ungefär det dummaste jag hört någon säga nånsin, och kul var det inte ens.

Jag tror inte han menade att vara rolig med inlägget. Jag tror inte heller man får ta körkort om man har ADHD/DAMP, epilepsi el dylikt!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Muz Wallraff
30 maj 2006 · 319 Inlägg

Reggin skrev:

Satana skrev:

Kirre skrev:
man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

det var nog ungefär det dummaste jag hört någon säga nånsin, och kul var det inte ens.

Jag tror inte han menade att vara rolig med inlägget. Jag tror inte heller man får ta körkort om man har ADHD/DAMP, epilepsi el dylikt!

Om man har damp/adhd så får man vänta 1 år innan man får övningsköra...
Och jag har en kompis som har epilepsi och han har då körkort, fick inte ta det direkt men efter 1 år så fick han tillstånd...

callook_skane Avstängd
30 maj 2006 · 257 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
ja. jag tycker lite synn om er som har jobbiga föräldrar.. jag övningskörde mycket med farsan, när jag åkte till stockholm (50 mil enkel) på bilträffar så fällde han ner ryggstödet och sa till mig: blir du osäker på vägen så väck mig.. haha gött kunde dra på i 150 på motorvägarna=) sen så körde jag när vi skulle på semester till öland med husvagn efter, och farsan visste inte att man inte fick övningsköra med släp, och jag sa självklart inte det!! samma sak när vi köpte en cheva pickup som var lastbilsreggad, den fick man ju inte köra förrän man var 17,5 år och det talade jag inte om men farsan fick tyvärr reda på det.. men då hade jag redan passerat gränsen=). även annat var han inte noga med, körde med dimljus å halvljus, utan ljuddämpare mm.
men så här i efterhand vet jag inte om det var så bra, för man blev ju van att köra som man ville, och tack vare det ligger mitt körkort illa ute nu..

sånt som förstör för andra som ska övningsköra..... bla. tack vare sånt som gör att de blir hårdare regler. kommer sluta med att man inte kommer få köra privat till sist.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
SaNelito Fartdåre
30 maj 2006 · 286 Inlägg

Jag fick köra ganska mkt med farsan men dock inte lika mkt "fritt" som dem flesta här. Ja fick fan knappt överstiga 1km/h av tillåten hastighet tongue Okej vissa ggr såg han inte men när det verkligen närmade sig uppkörningen blev han grymt hårdare mot sånt. Men måste tacka honom som fan för allt ändå!

Volvo S40N (2006)
_MaCCe_ Majestas
30 maj 2006 · 1 319 Inlägg

Kirre skrev:
man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

Varför skulle man inte få det??

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
30 maj 2006 · 545 Inlägg

ja körde bara några enstaka ggr hemma, o då me syrran. för ja o pappa hade inte riktigt samma åsikter om hur reglerna va då o hur de e nu.! så blev mer fight i bilen än körning typ, hehe. tog skogsbilen själv upp i skogen istället o tränade, gick fan så mkt bättre wink

Två ord räcker, SAAB knäcker
merca_
3 juni 2006 · 326 Inlägg

hehe vissa värkar få köra hur dom vill! inte bra! men jag kanske inte är så duktig sj! jag övningskörde i en obesiktad bil idag! fasst det kom vi på när vi kom hem! i torsdags så var jag ute med körskolan å körde, råkade köra 105 på 90 väg å läran sa inget! såg bara förvånad ut när jag sackta in då förstog han nog att det hade gått lite fort!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
MarcusL #2573
3 juni 2006 · 1 489 Inlägg

Muz skrev:

Reggin skrev:

Satana skrev:

det var nog ungefär det dummaste jag hört någon säga nånsin, och kul var det inte ens.

Jag tror inte han menade att vara rolig med inlägget. Jag tror inte heller man får ta körkort om man har ADHD/DAMP, epilepsi el dylikt!

Om man har damp/adhd så får man vänta 1 år innan man får övningsköra...
Och jag har en kompis som har epilepsi och han har då körkort, fick inte ta det direkt men efter 1 år så fick han tillstånd...

Skitsnack !

Jag har 2-3 kompisar som har både damp och ADHD. Dom började övningsköra när dom var 16 och har idag körkort vid 18 års ålder ! Så det är nog inte nån fara med det.

Alla 3 har dessutom papper från sjukan där det står att dom har ADHD och vilken grad. En av dom har den "starkaste" och han tog kortet först !

Läs på lite innan ni skriver..

• Även den starka måste ta i när han skiter
_JoCCeV TVT Member
3 juni 2006 · 377 Inlägg

MarcusL skrev:

Muz skrev:

Reggin skrev:
Jag tror inte han menade att vara rolig med inlägget. Jag tror inte heller man får ta körkort om man har ADHD/DAMP, epilepsi el dylikt!

Om man har damp/adhd så får man vänta 1 år innan man får övningsköra...
Och jag har en kompis som har epilepsi och han har då körkort, fick inte ta det direkt men efter 1 år så fick han tillstånd...

Skitsnack !

Jag har 2-3 kompisar som har både damp och ADHD. Dom började övningsköra när dom var 16 och har idag körkort vid 18 års ålder ! Så det är nog inte nån fara med det.

Alla 3 har dessutom papper från sjukan där det står att dom har ADHD och vilken grad. En av dom har den "starkaste" och han tog kortet först !

Läs på lite innan ni skriver..

ja MarcusL har rätt, de e inte nått annat som gäller..... läs på innan ni skriver

Senast redigerat av _JoCCeV (3 juni 2006)

berglof88 SAAB-Dåre
3 juni 2006 · 192 Inlägg

Foffis skrev:
satan asså. kan bli så sur över övningskörning med morsan! hon är så otroligt lat och vill aldrig ut o köra eller ngt! som nyss... skulle åka och tvätta bilen men de blev de inget av, skulle hämta syrran klockan 6 så jag trodde att jag kunde tvätta efter! men då va hon så trött och bara ville åka hem... *suuuurt* så nu har man fortfarande en skitig bil men som förhoppningsvis blir tvättad imorn. och sen typ när man ska någonstanns och vill köra så orkar hon inte! *SUUUCK!* men men, körkortet kommer ju om 1-2 veckor smile

Vet hur det känns ... mina föräldrar är lika >.<

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D
zortep
4 juni 2006 · 911 Inlägg

Det där känner jag igen sad tar själv kortet om nån månad,´då jävlar ska de inte få se bilen något mera haha !!!!!!!!!!

pic up the phone, wazzzaaa
brelasten
4 juni 2006 · 274 Inlägg

haha, ja brukar ladda sveten ur morsans bil.big_smile hon sitter o skriker i nån minut sen håller hon tyst.. då e de bara o ligga på..smile

fyllo
tottnass Audi | Nybilar
4 juni 2006 · 51 Inlägg

Asså grejen med övningskörande människor är ju att dem ska lära sig att komma upp till en nivå för att klara körkortet. Att man får sitt körkort är ju ett bevis på att du har uppnått nivå för att själv fortsätta din förarutbildning.. Ingen är en duktig bilförare när man är 18 år :p...

Övningskörare: Alla har varit det och det är ju faktiskt inte personen bakom ratten som gör felet när man ger sig ut på allmän väg fast man inte behärskar det! Det är ju faktiskt handledaren som tar ett beslut om att köra där!

Dessutom vinner man inget på att hetsa övningskörare..det är ju tillräckligt stressigt för "nybörjare" o hantera alla de moment som en annan inte gör nått stort av. Håll avstånd eller gör en snäll omkörning! Svårare än så är det inte!

Tack för mig! :p

// Tottnass
Lindahl
4 juni 2006 · 8 Inlägg

Övningskör också, klarar mig rätt bra tycker jag. Men när jag var mer ovan störde jag mig som fan på folk som låg och tryckte en i baken. Riktigt stressande var det. Nu blir jag typ bara irriterad.

Såna slappa föreldrar vissa värkar ha. Min farsa är typ värre än billärarna, klagar och gnäller och ser alla fel man gör. Men det ska jag väl bara vara glad för.

Senast redigerat av Lindahl (4 juni 2006)

_MaCCe_ Majestas
4 juni 2006 · 1 319 Inlägg

Jo det är jobbigt jag vet :S

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang