ECU reparationer

predator920
19 augusti 2008 · 32 Inlägg

Hej!

Jag har en Mitsubishi Eclipse GS -92 och det är så att min ECU-enhet har gått sönder. För att vara säker på att samma fel inte uppstår igen inom en snar framtid så vill jag gärna reparera min ECU-enhet iställer för att köpa en begagnad. Vill heller inte ge mig på att reparera den själv för att jag vill att det ska bli ordentligt gjort wink

Är det någon som vet något företag som håller på med ECU reparationer?? Företaget ska helst finnas här i sverige för att undvika problem med tull och liknande tongue

Är mycket tacksam för svar! smile

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
Big_JN
19 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

Oftast när det gäller Mitsubishi är det kondensatorerna som sprängts då dessa e av kass kvalitet!
Hör med folket på http://www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/

Senast redigerat av Big_JN (19 augusti 2008)

predator920
19 augusti 2008 · 32 Inlägg

Är ganska säker på att det är en kondensator som har gått sönder tongue Har även hört med dom på MCS men dom har tyvärr inget bra företag att komma med, så jag tänkte att jag tar och kollar om det är någon här som vet wink

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
The_Dude
19 augusti 2008 · 550 Inlägg

predator920 skrev:
Hej!

Jag har en Mitsubishi Eclipse GS -92 och det är så att min ECU-enhet har gått sönder. För att vara säker på att samma fel inte uppstår igen inom en snar framtid så vill jag gärna reparera min ECU-enhet iställer för att köpa en begagnad. Vill heller inte ge mig på att reparera den själv för att jag vill att det ska bli ordentligt gjort wink

Är det någon som vet något företag som håller på med ECU reparationer?? Företaget ska helst finnas här i sverige för att undvika problem med tull och liknande tongue

Är mycket tacksam för svar! smile

ATECH2 håller på med sådant. Det är vanligt att mitsu styrdonen går isönder. Det är ett enkelt fel för en bra Tv/Radio reparetör att fixa.

bumpe Lastbilsmekaniker
19 augusti 2008 · 3 878 Inlägg

Finns det ingen vanlig elektronik reparatör då? Vad är det som inte funkar, går det att simulera ganska lätt så de vet om de hittat felet?

predator920
20 augusti 2008 · 32 Inlägg

The_Dude skrev:
ATECH2 håller på med sådant. Det är vanligt att mitsu styrdonen går isönder. Det är ett enkelt fel för en bra Tv/Radio reparetör att fixa.

Jo, jag har jag funderat på att skicka iväg den till dom. Jo jag vet att det är ett vanligt fel. Hörde av ATech2 att dom har haft in 6 st dom senaste 12 månaderna och när man jämför med hur många Eclipser det finns i Sverige så är det ganska många som har gått sönder.
Har haft några funderingar på att byta ut kondensatorerna själv och om det är så att det inte gör saken bättre så tar jag och skickar in den då. Men undrar om dom då kan fixa det hmm

Anledningen till att jag vet att ECU'n är trasig är att bilen endast går att starta var tredje gång som man försöker. Så då testade jag med en kompis ECU och då funkade allt fint.

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang