Fälg-tips till Saab 9-3 Kupe?

Losgard
28 februari 2008 · 1 688 Inlägg

Söker nya fälgar till min Saab 9-3 2dörrars kupe inför den kommande säsongen.
Har kollat på Dotz Hanzo, men dom finns bara i ET35 med 8.5" breda och passar sådeles ej.
Är inte heller intresserad av ASA-fälgarna.
Bifoga gärna en bild med fälgen ni tycker skulle passa!

http://www.garaget.org/archive/26738/67823/67823-617954.jpg

Tack på förhand! big_smile

Senast redigerat av Losgard (28 februari 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Eddie_Boy
28 februari 2008 · 584 Inlägg

Vilken storlek ska du ha då? 17, 18 eller 19" ? Hmm Dotz Hanzo kan du ju visst få på.. Enligt Gummihuset.se så kan du få på 8,5x19" Dotz Hanzo.. Krävs dock modifikationer står det, så om du är ute efter just dom fälgarna så är det ju bara ringa gummihuset o höra vad exakt du behöver göra..

Mvh Eddie

Losgard
28 februari 2008 · 1 688 Inlägg

Eddie_Boy skrev:
Vilken storlek ska du ha då? 17, 18 eller 19" ? Hmm Dotz Hanzo kan du ju visst få på.. Enligt Gummihuset.se så kan du få på 8,5x19" Dotz Hanzo.. Krävs dock modifikationer står det, så om du är ute efter just dom fälgarna så är det ju bara ringa gummihuset o höra vad exakt du behöver göra..

Mvh Eddie

Pratade med dom 15 minuter innan jag skapade tråden.
Lägsta ET som finns till Dotz Hanzo-fälgarna är 35, då sitter fälgarna sjukt långt ut, är ute efter 18" fälgar, det blir så dyrt att svarva däck på 19" tongue

Bultcirkel finns, men 8.5" är lite väl brett, det man kan göra för "modifieringar" är att svarva ner fälgen så man får ett högre ET, men det är ett himla jobb.

Jag har rätt dålig koll på fälgar, men jag har sett "dom vanliga" som Ace, Asa och Dotz samt TSW.
Vore skoj att se någon design som man inte ser dagligen ute på vägarna tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Eddie_Boy
28 februari 2008 · 584 Inlägg

Losgard skrev:

Eddie_Boy skrev:
Vilken storlek ska du ha då? 17, 18 eller 19" ? Hmm Dotz Hanzo kan du ju visst få på.. Enligt Gummihuset.se så kan du få på 8,5x19" Dotz Hanzo.. Krävs dock modifikationer står det, så om du är ute efter just dom fälgarna så är det ju bara ringa gummihuset o höra vad exakt du behöver göra..

Mvh Eddie

Pratade med dom 15 minuter innan jag skapade tråden.
Lägsta ET som finns till Dotz Hanzo-fälgarna är 35, då sitter fälgarna sjukt långt ut, är ute efter 18" fälgar, det blir så dyrt att svarva däck på 19" tongue

Bultcirkel finns, men 8.5" är lite väl brett, det man kan göra för "modifieringar" är att svarva ner fälgen så man får ett högre ET, men det är ett himla jobb.

Jag har rätt dålig koll på fälgar, men jag har sett "dom vanliga" som Ace, Asa och Dotz samt TSW.
Vore skoj att se någon design som man inte ser dagligen ute på vägarna tongue

Jaså okej.. men de e väl rätt många som kör med 8,5" breda på SAAB 9-3? De borde väl funka?

Ludds
28 februari 2008 · 329 Inlägg

BBS challenge sitter ju himla bra på saab. smile

_Da_Man_
29 februari 2008 · 175 Inlägg

Som sagt sitter ju BBS CH riktigt bra på saabar, men känns nästan lite vanligt nu när fler o fler har det.
Jag är nöjd med mina fälgar, tycker det passar bra med fälgar som inte har så många ekrar typ ACE Dino mfl.

Losgard
29 februari 2008 · 1 688 Inlägg

BBS Challenge kostar ju 23 200 kr för 4 fälgar, UTAN däck tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Knasten
27 juni 2008 · 17 Inlägg

Jag såg en Saab 9-3 coupe häromdan med Dotz Hanzo ... 18'' tror jag det va. Det va sjukt snyggt men nackdelen med dom är att de blir snygga på ett håll men vända åt andra hållet på andra sidan. Om du förstår vad jag menar.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
27 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Knasten skrev:
Jag såg en Saab 9-3 coupe häromdan med Dotz Hanzo ... 18'' tror jag det va. Det va sjukt snyggt men nackdelen med dom är att de blir snygga på ett håll men vända åt andra hållet på andra sidan. Om du förstår vad jag menar.

Håller med om att vissa fälgdesigner är skitsnygga på en sida men sen blir dom bak-och-fram på andra sidan så det ser tattigt ut.

Tycker fanimej helt ärligt att någon fälgtillverkare skulle anstränga sig lite till och sälja både "vänster- och höger-fälgar".

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
snoddas
27 juni 2008 · 1 142 Inlägg

om du vill bli poppis bland små flickorna så kan du ju satsa på ett par tokbreddade plåtfälgar...annars om du vill vara seriös kan du ju ändå köpa ace fälgar...även fast dom är vanliga så ser det ju nästan olika ut på alla bilar.... "tycker jag iallafall

Losgard
27 juni 2008 · 1 688 Inlägg

Dotz Mugello är en rätt het fälg på gamla 9-3an. Har inte köpt fälgar ännu, men det lutar åt sådana. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
KRYSSBO
2 augusti 2008 · 36 Inlägg

Dotz mugello är riktigt snygga har med funderat på sådana:).
sedan finns det ju tsw black ice rätt snygga med.

Saab Turbo
Bjork OEM <3
3 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

Losgard skrev:
Dotz Mugello är en rätt het fälg på gamla 9-3an. Har inte köpt fälgar ännu, men det lutar åt sådana. smile

Snälla köp 19" de ser så litet ut annars när de kommer på tro mig smile Om du ändå ska köpa en såpass dyr fälg så lägg lite till, eller spara pengarna å satsa till nästa år?!
Kör på 225/35/19" däck, hade de sj förra året på mina gamla Ace Tyson som var 8.5" breda!
Lägg där till att den är sänkt!

Mvh

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang