Nissan eller Opel?

-Jesse-
27 april 2007 · 7 Inlägg

Har kollat lite på Nissan Primera GT och Opel Kalibra och frågan är den, vilken är dessa bilar är bäst i motorn? Vilken bil skulle ni köpa?

Peace out.

Aerodynamik ...
27 april 2007 · 7 120 Inlägg

-Jesse- skrev:
Har kollat lite på Nissan Primera GT och Opel Calibra och frågan är den, vilken är dessa bilar är bäst i motorn? Vilken bil skulle ni köpa?

Peace out.

Jag älskar Nissan men jag skulle ändå valt Calibran, mest för dess utseende, och den är inte lika vanlig som Primeran. Vilken som är bäst i motorn vet jag inte. Men 4x4 Turbo Calibran ska vara riktigt bra, men tror inte det är prisklassen du är i?

LocKtar Herr
27 april 2007 · 1 722 Inlägg

Jo, det beror väl på vilken calibra du menar. Rent motormässigt är väl Primera GT vassare än snik calibran, men den värre versionen av calibran e värre än Primera GT:) Jag hade nog valt calibran vilketsom.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Chrom Kapten Långsam
27 april 2007 · 185 Inlägg

Skulle valt Primeran utan att blinka.

master_lars
27 april 2007 · 1 180 Inlägg

Jag skulle nog valt Primeran, bekymmersfritt ägande.. Det är väl iofs det enda som talar för Nissan. Opeln är helt ok, om du hittar en bra ex... Men varför inte en Toyota mr2?

Saab 900i "Gratisbilen eller Florentinern" (1988)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
djerk
28 april 2007 · 55 Inlägg

Primeran... lätt... lite status på den från btcc... big_smile

Aga_Diff Bärs!
28 april 2007 · 3 456 Inlägg

HELT klart Primeran, går utmärkt att tex åka ifrån civil poliser med! wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
DjFreaky Nissan Freak
28 april 2007 · 67 Inlägg

Nissan

brillmongo
28 april 2007 · 874 Inlägg

Får ju säga Calibra då jag har en wink men brorsan har en primera och den går riktigt fint härligt ljud också. Men Calibran är ju sexigare smile och har mer styling potential om man vill satsa på det med. Men det e ju upp till var och en smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Hellquist
28 april 2007 · 499 Inlägg

Allt annat än Opel, jag har riktigt svårt för Opel så jag säger Nissan. Varför inte en Nissan 200SX?

-Jesse-
28 april 2007 · 7 Inlägg

Anledningen till att jag inte vill ha en 200SX är att alla åker den bilen. Stelt som fan. Vill ju sticka ut lite. Jag tycker helt klart att Primeran är den snyggare bilen av de två alternativen.

Senast redigerat av -Jesse- (28 april 2007)

Sampler
4 september 2008 · 60 Inlägg

ska du köra vintertid så välj nissan, opeln rostar och rasslar bra.

V40 1.6 -00
MilleN
4 september 2008 · 9 108 Inlägg

Vill du sticka ut är nog Calibran fel väg att gå om du inte ska lägga ner hyfsat med pengar på utseendet, det kryllar ju av dom.. roll
Om jag hade haft gott om tid att leta hade jag i alla fall lätt försökt hitta en fräsch Calibra, motorerna är det absolut minsta problemet vilken du än väljer men jag är svag för den vanliga 16V. Är väl inget större fel på Primeran heller men jag är ju lite Opelnörd.

Angående att välja Primeran för att den var frän i BTCC så såg Calibran rätt fet ut som DTM-bil med wink
http://farm3.static.flickr.com/2223/2181797426_b87ba38051.jpg?v=0

decib3L Körv
4 september 2008 · 3 535 Inlägg

MilleN skrev:
Vill du sticka ut är nog Calibran fel väg att gå om du inte ska lägga ner hyfsat med pengar på utseendet, det kryllar ju av dom.. roll
Om jag hade haft gott om tid att leta hade jag i alla fall lätt försökt hitta en fräsch Calibra, motorerna är det absolut minsta problemet vilken du än väljer men jag är svag för den vanliga 16V. Är väl inget större fel på Primeran heller men jag är ju lite Opelnörd.

Angående att välja Primeran för att den var frän i BTCC så såg Calibran rätt fet ut som DTM-bil med wink
http://farm3.static.flickr.com/2223/218 … 51.jpg?v=0

Pwn!

Även om opeln är en halvbra bil så kan man inte undgå att en primera håller jävligt bra.

Synd att opel rostar.

Truckdriving Man
Hasselstrom
4 september 2008 · 796 Inlägg

du ska åka tyskt helt klart! 

Underskatta inte den billiga 8v i calibran heller!  Ruggigt simpel motor, hyffsat stark, dricker nada, billig i försäkring, skatt mm.

Sälänge du hittar en calibra som är hyffsat rostfri så tycker jag att du ska välja den!

Räcker med ett par fina fälgar, sen har du dig en brudmagnet;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
AeroMalm BMW fantast
4 september 2008 · 1 172 Inlägg

är också nissan freak, men hade nog med valt caibran, även om jag e trött på den med då skolaparkeringen var fulla av dem när man gick fordon. 150 hk motorn är ju en av opels finaste motorer och väldigt pålitliga...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
camaro67 Meister
4 september 2008 · 6 763 Inlägg

Till er som säger att Opel rostar så kan jag medela att de gör Nissan med. De rostar nog ungefär lika mycke om inte mer. Jag skulle tagit en Calibra iaf. Fast bygga en BTCC-replika av en Primera vore ju ballt men som millen sa så kan man ju å andra sidan bygga sig en DTM-Calibra tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Hasselstrom
4 september 2008 · 796 Inlägg

Nåt annat som är värt att tänka på är en opel vectra! Nästan identiskt med calibran, förutom karossens linjer!

Inte lika snygg, men dock billigare att äga och billigare i inköp!

Är jäkligt nöjd med min egna hittills!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang