Hur går man vidare efter ett föhållande?

Rydell BaM BaM
8 september 2008 · 232 Inlägg

Och nu kommer min solskenshistoria......

Var med o ganska exakt samma sak som trådskaparen, vatt tillsammans i 7år och sambo i 5år.
En vacker dag kom hon fram till att vi skulle gå skilda vägar, 3dagar senare har hon flyttat ut....
Tråkiga i hela är att hon vissade upp sin nya pojkvän 2mån senare som även e drängen/sonen i stallet där hon har sin häst. (hon lärde sig rida lollollol)

Trodde verkligen att det var hon och jag resten av livet så det tog knäcken på mig ordentligt, ett par sjukhusbesök och lite psykologer senare var jag på rätt väg igen.

Det har gått 1år i november sen hon flyttade och det går inte en dag som jag inte tänker på henne eller tanken "tänk om" men livet blir aldrig bättre än vad man gör det.
Det bästa tipset jag kan ge som hjälpte mig var att skaffa många NYA vänner o skapa ett "nytt" liv utan massa dåtid utan bara FRAMTID som du själv väljer...smile

Hoppas att alla har det bäst, ta hand om er........

Senast redigerat av Rydell (8 september 2008)

Inget vara för evigt.
Tigerofsweden
8 september 2008 · 1 231 Inlägg

tycker det är lite konstigt att han skriver massa fina saker dagen innan sen HELT PLÖTSLIGT från ingenstans så orkar han inte med dig mer ?

måste vara något fel han gjort så försöker han få det att låta som att det är ditt fel ? jag kan ju ha fel men ...
en teori iaf ...

M3Tim flaggstångsknoppförgyllare
8 september 2008 · 255 Inlägg

gör som mig bygg bil på vardagskvällarna och parta järnet och lek runt på helgerna.nu skulle jag för allt i världen inte villja ha tillbaka det jag hade

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren
ichibon mmm, blåbärssoppa.
8 september 2008 · 616 Inlägg

Enda sättet att bli lycklig, i alla avseenden i livet, är att älska sig själv. Så länge man behöver en annan människa för att leva ("han är mitt allt" etc) så är det ngt som saknas hos en själv.
En livsparter ska inte VARA tillvaron utan snarare guldkanten på den.
Jag tror att det är först när man kan stå på egna ben genom alla situationer, som man verkligen kan ge sig hän till ett förhållande som inte tillför negativitet.

Lite off topic kanske, men jag tycker det är fel att vara så beroende av en annan människa att man tillåter allting kretsa runt denna.

Sen läker tiden alla sår, hur svårt det än är idag. Alla blir sårade någon gång och man FÅR sörja, men vid en viss punkt måste man inse att det är dags att gå vidare och lägga sorgen bakom sig. Annars blir man till slut bara skuggan av en människa.
Vilket låter grymt hårt just nu, men ju fler ggr man gått igenom sorgen och insett att man klarat sig ändå, desto mer objektivt kan man se på saken nästa gång man känner likadant. Var gärna i sorgen men var även medveten att den går över.

/ichi
Rinnegan Malleus Malificarum
8 september 2008 · 2 401 Inlägg

För dom som vill deppa ihop, och gråta om inte annat, så lyssna på den här låten.. ett tips.

http://www.youtube.com/watch?v=pu-8wGbWMro

Tårar läker, tid läker. Man kan komma över allting bara man sätter sinnet på det. Världen går inte under bara för att man bryter upp med flick/pojkvännen. Du finns fortfarande kvar och är väl vid liv, och det finns andra ute i den vida världen.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
FreddeK
8 september 2008 ·

ichibon skrev:
Enda sättet att bli lycklig, i alla avseenden i livet, är att älska sig själv. Så länge man behöver en annan människa för att leva ("han är mitt allt" etc) så är det ngt som saknas hos en själv.
En livsparter ska inte VARA tillvaron utan snarare guldkanten på den.
Jag tror att det är först när man kan stå på egna ben genom alla situationer, som man verkligen kan ge sig hän till ett förhållande som inte tillför negativitet.

Lite off topic kanske, men jag tycker det är fel att vara så beroende av en annan människa att man tillåter allting kretsa runt denna.

Sen läker tiden alla sår, hur svårt det än är idag. Alla blir sårade någon gång och man FÅR sörja, men vid en viss punkt måste man inse att det är dags att gå vidare och lägga sorgen bakom sig. Annars blir man till slut bara skuggan av en människa.
Vilket låter grymt hårt just nu, men ju fler ggr man gått igenom sorgen och insett att man klarat sig ändå, desto mer objektivt kan man se på saken nästa gång man känner likadant. Var gärna i sorgen men var även medveten att den går över.

Det var det bästa inlägget i denna tråden! du ligger på plus hos mig nu!

FireTraXX DFFL
8 september 2008 · 9 020 Inlägg

Blev dumpad för ett år sen, hon ville fortfarande vara kompisar, bad henne fara åt helvete för ett halvår sen, har aldrig mått bättre.

Läxa: Få alltid sista ordet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
brillmongo
8 september 2008 · 874 Inlägg

beror la på hur förhållandet va, jag blev dumpad för ett år sen, allt är fortfarande skit. Men det kan ju oxå bero på att jag har varit ensam sen dess, alla människor måste få känna sig älskade och attraktiva nån gång då och då skulle jag tro, själv e man bara ful och ensam känns det som. Fördelen med det e väl att man inte bryr sig ifall man skulle dö eller inte.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
evilaudio
8 september 2008 · 16 195 Inlägg

brillmongo skrev:
beror la på hur förhållandet va, jag blev dumpad för ett år sen, allt är fortfarande skit. Men det kan ju oxå bero på att jag har varit ensam sen dess, alla människor måste få känna sig älskade och attraktiva nån gång då och då skulle jag tro, själv e man bara ful och ensam känns det som. Fördelen med det e väl att man inte bryr sig ifall man skulle dö eller inte.

de e då man bosätter sig i garaget å bygger på bilen.big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mr_Nicce
8 september 2008 · 143 Inlägg

evilaudio skrev:

Flash skrev:
Säger som andra:Låt han vara.
Samma sak hände med mig och min tjej.Det var pusseli-puss och gulli-gull,sen var det helt plötsligt slut en dag hösten -06.Jag skickade SMS men inget svar.Sen kom hon för att hämta grejer som hon hade kvar i min bil samtidigt som hon berättade att hon var med barn med en annan kille som jag dessutom kände...jag ville bara sjunka genom marken och dö.MEN jag bet ihop,var med kompisar,mekade med bilen och umgicks som vanligt.
Sen en dag skulle jag köra från Stockholm till Umeå och sen tillbaka till Ö-vik.Dagen innan jag lämnade Stockholm ringde hon och vi pratade på telefon i ca 2 timmar.På vägen norrut ringde hon och sa att hon skulle kunna följa med mig upp till Umeå för att vara sällskap på hemvägen(skulle skjutsa en kompis till syrran till Umeå,sen vända hem till Ö-vik).Efter den dagen började vi umgås igen.Det var efter att vi inte hörts vid på ca 2 månader efter avslöjandet om barnet.
Jag har varit med henne sen i november -06.Hon flyttade hemifrån i mars -07 och jag flyttade i princip in hos henne samtidigt.Hennes lille son föddes i juni samma år med mig bredvidsom stöd och vi blev tillsammans 5 dagar efteråt och väntar vårt första gemensamma barn nu i december.
Det blev ett långt inlägg det här,men det jag ville komma till är att ALLT och jag menar verkligen ALLT är möjligt bara man verkligen vill och tror på det själv.Innan det tog slut den där gången jag skrev om först så hade vi varit på och av i ca 3½ år och nu är det verkligen hon och jag.
Hoppas det här gav dig åtminstone lite råd och/eller hopp.
Lycka till och god natt
Mvh Fredrik

själv skulle ja VÄGRA gå tillbaka till nån som skaffat barn me nån annan... ALDRIG I LIVET!!!

lever me en regel när d gäller förhållande.. En chans Aldrig mer !!

Mr_Nicce
8 september 2008 · 143 Inlägg

evilaudio skrev:

brillmongo skrev:
beror la på hur förhållandet va, jag blev dumpad för ett år sen, allt är fortfarande skit. Men det kan ju oxå bero på att jag har varit ensam sen dess, alla människor måste få känna sig älskade och attraktiva nån gång då och då skulle jag tro, själv e man bara ful och ensam känns det som. Fördelen med det e väl att man inte bryr sig ifall man skulle dö eller inte.

de e då man bosätter sig i garaget å bygger på bilen.big_smile

du bygger allti en ny bil efter en brud el.. wink

FreddeK
8 september 2008 ·

Mr_Nicce skrev:

evilaudio skrev:

brillmongo skrev:
beror la på hur förhållandet va, jag blev dumpad för ett år sen, allt är fortfarande skit. Men det kan ju oxå bero på att jag har varit ensam sen dess, alla människor måste få känna sig älskade och attraktiva nån gång då och då skulle jag tro, själv e man bara ful och ensam känns det som. Fördelen med det e väl att man inte bryr sig ifall man skulle dö eller inte.

de e då man bosätter sig i garaget å bygger på bilen.big_smile

du bygger allti en ny bil efter en brud el.. wink

kan inte varit en snygg brud om man kollar på hur bilen blev=)


Ironi!

FireTraXX DFFL
9 september 2008 · 9 020 Inlägg

Barney Stinson skrev:
When i get sad, i stop being sad and get awesome instead.
True story.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
decib3L Körv
9 september 2008 · 3 535 Inlägg

Pölsa skrev:
I hade a frog once, a very cute one.. And one day when I woke up..... The frog was gone. And I said to myself, I'm going to kill myself. And when I stood there with my spepfathers gun, pointing at my head. The frog came back.. And then I understood, that if you REALLY love someone.. They will come back

Truckdriving Man
mjukismagnus
9 september 2008 · 470 Inlägg

ichibon skrev:
Enda sättet att bli lycklig, i alla avseenden i livet, är att älska sig själv. Så länge man behöver en annan människa för att leva ("han är mitt allt" etc) så är det ngt som saknas hos en själv.
En livsparter ska inte VARA tillvaron utan snarare guldkanten på den.
Jag tror att det är först när man kan stå på egna ben genom alla situationer, som man verkligen kan ge sig hän till ett förhållande som inte tillför negativitet.

Lite off topic kanske, men jag tycker det är fel att vara så beroende av en annan människa att man tillåter allting kretsa runt denna.

Sen läker tiden alla sår, hur svårt det än är idag. Alla blir sårade någon gång och man FÅR sörja, men vid en viss punkt måste man inse att det är dags att gå vidare och lägga sorgen bakom sig. Annars blir man till slut bara skuggan av en människa.
Vilket låter grymt hårt just nu, men ju fler ggr man gått igenom sorgen och insett att man klarat sig ändå, desto mer objektivt kan man se på saken nästa gång man känner likadant. Var gärna i sorgen men var även medveten att den går över.

Fan va bra skrivet läs och lär,

Var tvungen att länka vidare till en polare...

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
9 september 2008 · 2 853 Inlägg

ichibon skrev:
Enda sättet att bli lycklig, i alla avseenden i livet, är att älska sig själv. Så länge man behöver en annan människa för att leva ("han är mitt allt" etc) så är det ngt som saknas hos en själv.
En livsparter ska inte VARA tillvaron utan snarare guldkanten på den.
Jag tror att det är först när man kan stå på egna ben genom alla situationer, som man verkligen kan ge sig hän till ett förhållande som inte tillför negativitet.

Lite off topic kanske, men jag tycker det är fel att vara så beroende av en annan människa att man tillåter allting kretsa runt denna.

Sen läker tiden alla sår, hur svårt det än är idag. Alla blir sårade någon gång och man FÅR sörja, men vid en viss punkt måste man inse att det är dags att gå vidare och lägga sorgen bakom sig. Annars blir man till slut bara skuggan av en människa.
Vilket låter grymt hårt just nu, men ju fler ggr man gått igenom sorgen och insett att man klarat sig ändå, desto mer objektivt kan man se på saken nästa gång man känner likadant. Var gärna i sorgen men var även medveten att den går över.

nån som har läst mkt självkänsla böcker:)
been there done ´that:D

ichibon mmm, blåbärssoppa.
9 september 2008 · 616 Inlägg

pattilatti2 skrev:

ichibon skrev:
Enda sättet att bli lycklig, i alla avseenden i livet, är att älska sig själv. Så länge man behöver en annan människa för att leva ("han är mitt allt" etc) så är det ngt som saknas hos en själv.
En livsparter ska inte VARA tillvaron utan snarare guldkanten på den.
Jag tror att det är först när man kan stå på egna ben genom alla situationer, som man verkligen kan ge sig hän till ett förhållande som inte tillför negativitet.

Lite off topic kanske, men jag tycker det är fel att vara så beroende av en annan människa att man tillåter allting kretsa runt denna.

Sen läker tiden alla sår, hur svårt det än är idag. Alla blir sårade någon gång och man FÅR sörja, men vid en viss punkt måste man inse att det är dags att gå vidare och lägga sorgen bakom sig. Annars blir man till slut bara skuggan av en människa.
Vilket låter grymt hårt just nu, men ju fler ggr man gått igenom sorgen och insett att man klarat sig ändå, desto mer objektivt kan man se på saken nästa gång man känner likadant. Var gärna i sorgen men var även medveten att den går över.

nån som har läst mkt självkänsla böcker:)
been there done ´that:D

Naah, egna slutsatser och en väldigt klok mamma. smile

/ichi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang