Är crx något att ha??

camaro67 Meister
21 april 2006 · 6 763 Inlägg

har inte drifting kommit till eran del av sverige??? jag skulle köpa 740 av dom två men jag skulle inte köpa nån av dom.. där har ni drifting     
http://videos.streetfire.net/search/740 … E6760C.htm

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
21 april 2006 · 2 933 Inlägg

Darkie skrev:

dj_aggwa skrev:

civic skrev:
Ja se hur fräscha de är.
Vilken otrolig väghållning de har och komfort !
Och man får inte glömma att de är grymt snygga också.

ja din har ju bra väghöllning, svänger inte när man vrider på ratten..
å inte tala på komforten, sitta i knät på varandra fast man sitter i olika säten..
fräscha ä dom mä ja.. rost mitt på bakskärm, köfförtlucka m.m.

snälla starta ingen diskussion som du inte kommer klara av att vinna. varför slänga alla japsbilar över en kant? finns många japsar som kan leka med din bil rakt fram och på bana utan att ens anstränga sig..

varför ha en bil som gör 200 knyck.. är ju ändå bara 90 väg överallt.. wink
Är ju en fördel om man får plats mer än föraren i en bil vilket man inte gör i hondas "bilar"

http://videos.streetfire.net/search/vol … 24446C.htm

"finns många japsar som kan leka med din bil rakt fram och på bana utan att ens anstränga sig"
Kolla film klippet då.. ^^

Senast redigerat av dj_aggwa (21 april 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
_MaCCe_ Majestas
22 april 2006 · 1 319 Inlägg

Jag skulle aldrig köpa en 740! visst rwd turbo tongue men dom e ju så jä*la stora klumpiga!
1:a bilen ska vara liten o lätt!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
jimmi_16v opeltok
23 april 2006 · 26 Inlägg

köp en kadett gsi 16v den e billigara å roligare

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D
Darkie dARKiE
23 april 2006 · 5 031 Inlägg

dj_aggwa skrev:

Darkie skrev:

dj_aggwa skrev:
ja din har ju bra väghöllning, svänger inte när man vrider på ratten..
å inte tala på komforten, sitta i knät på varandra fast man sitter i olika säten..
fräscha ä dom mä ja.. rost mitt på bakskärm, köfförtlucka m.m.

snälla starta ingen diskussion som du inte kommer klara av att vinna. varför slänga alla japsbilar över en kant? finns många japsar som kan leka med din bil rakt fram och på bana utan att ens anstränga sig..

varför ha en bil som gör 200 knyck.. är ju ändå bara 90 väg överallt.. wink
Är ju en fördel om man får plats mer än föraren i en bil vilket man inte gör i hondas "bilar"

http://videos.streetfire.net/search/vol … 24446C.htm

"finns många japsar som kan leka med din bil rakt fram och på bana utan att ens anstränga sig"
Kolla film klippet då.. ^^

wow kunde du hitta ett filmklipp där en volvo vann.. grattis  sätt en intergra bredvid istället

Senast redigerat av Darkie (23 april 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
PeppeVectra Peppe Vectra
23 april 2006 · 1 076 Inlägg

nej

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
_MaCCe_ Majestas
23 april 2006 · 1 319 Inlägg

jimmi_16v skrev:
köp en kadett gsi 16v den e billigara å roligare

Visst dom e små råa. men!! dom rostar som fan!! och digital instrumentering blää :S

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Ronnie.L
24 april 2006 · 914 Inlägg

kört en del med polarens crx riktigt skön å rolig å köra. Å japsar har kvicka bilar som går att leka med. Har haft min carisma uppe i 220-230 nånstans och den spinner lätt likaså med crx om man vill spinna å leka så går det när man får in tekniken..
Har även ägt å kört 240 och 740 å det går inte att jämföra med en crx den är mycket roligare att köra med

civic Naturally Aspiranted
24 april 2006 · 543 Inlägg

Dj_aggwa .....

det är plats till mer än föraren  ( satt ju för fan 9 st i min ) och JA! bilen är 1 meter KORTARE än din 240 !
Ja, bara 90 vägar finns de inte, de finns 110 och i andra EU länder är det snabbare hastigheter också! så du får hålla din 240 i Sverige där det är mest 90 vägar så du inte segar ner trafiken mer än nödvändigt!
på tal om ROST, du är väl en av de sista personerna som ska tala på att ha rostig bil iallafall.
På min Civic sprutar de upp mycket skit bak, och kan därmed förklara varför det kan bli rost där.

Orka ta den här diskussionen med dej, nej.

Crx'en är en fin första bil om man vill ha väghållning och bra klös i motorn.
Volvo'n kan du köpa om du ska supa sönder något ( lockar många "yngre" tjejer)

tecman
24 april 2006 · 1 741 Inlägg

AudiS skrev:

tecman skrev:
men volvo 740 tic eller en crx.. är ju heeeelt olika världar.. en är bakhjulsdriven och rattlåsräser och den andra är framkrafsare och bara älskar kurviga vägar.. är ju helt vad du gillar köra..

Vad f*n är rattlåsräser från något?  Jag skulle snarare köpa en 740, men jag förstår inte varför alla tjötar om det, killen har ju inte ens yttrat att han skulle vilja ha en 740!

Jag skulle skarpt avråda från ett crx köp, jag kan inte se en enda fördel med den bilen, punkt slut!

rattlåsräcer = raktfram, behöver inte svänga, låsa ratten i rätt läge sen gasa tongue
inte så lätt men du fattar..

nä men det har ju typ blivet en diskution om det så..

_MaCCe_: <-- din tråd så :
Endera en golf gti eller honda crx den bil du ska ha enligt min mening. Älskar verkligen att pressas på krurviga vägar och efterssom kupén är så liten på dom så kan du få ruggigt ljud i dom. en till sak. dom ruinerar inte dig varje gång du ska ut på vägen pga soppa räkningen..  + dom har lite hk ändå så att du vågar göre en okörning utan att behöva tveka allt för mycket eller så att du verkligen kan pressa och känna hur bilen drar iväg efter dom krokiga vägarna!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
_MaCCe_ Majestas
24 april 2006 · 1 319 Inlägg

Tack för alla (BRA) svar. big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
jimmi_16v opeltok
24 april 2006 · 26 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

jimmi_16v skrev:
köp en kadett gsi 16v den e billigara å roligare

Visst dom e små råa. men!! dom rostar som fan!! och digital instrumentering blää :S

nä det gäller bara att få tag i ett bra ex. å det e fan coolt med digital panel.
brossan hade en honda crx innan å den piskade jag med min gsi.
nu har han en vtech som ligger lika i starten men sen drar jag iväg för jag har mer vrid i kadetten... GSi= Grand Sporting injection

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D
olds88
24 april 2006 · 188 Inlägg

alltså inte för att klaga på crx för på sitt sätt så är dom väl lite små fräna men skulle som många andra i den här tråden rekomendera en ticare även fast jag nog tror att du inte vill ha en smile men ska du ha en lite lätt bil så håller jag med bla jimmi_16v att en GSI är ett bra alternativ till crxen annars så kan jag ju rekomendera en Renault 5:a också lyfter du ner en volvo 460 Turbo motor(passar rak av) enda problemet är väl att du får smöra på som fan för besiktnings mannen för att få igenom den med den motorn, men det går.

_MaCCe_ Majestas
6 maj 2006 · 1 319 Inlägg

Har funderingar på en 200sx nu tongue

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Gothe Subba
6 maj 2006 · 18 Inlägg

1,6 16v går faktiskt rätt bra, har kört min poalres crx och dom är sköna och det är lite racing över dom.
Jag tycker du ska satsa på en crx wink

BMW 328 Cab (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang