Ny krockad. Vad kan bilen va värd?

Jonaslatt
13 november 2008 · 324 Inlägg

En nisse smällde rakt in i mig i förgår. Jag körde på huvudled och han lämnade inte företräde.
Han e helt insatt i att han skulle ha stanat och att han inte han se mig.
SÅ inga problem med det.

Framskärm,framdörr,bakdörr och balken i mellan e helt intryckta.


Men om de byter in bilen. Vad kan den va värd på ett ungefär?
Saab 900 2,3 l automat  -94. bruksskick.acc, elhissar,farthållare. 26000 mil HELT NYA VINTERDÄCK smile


Vad kan man som sakt få?
Kompisens far hade en lika dan samma års fast hade gått typ 16.000 bil.Min har som sakt gått 26.000.
Han fick ut 22 för sin. Vilket jag tycker är helt okej. Dock hade han inte acc m.m i den.

Vad tror ni?

Volvo V70N "Familjeracern" (2002)
FireTraXX DFFL
13 november 2008 · 9 020 Inlägg

12-13000 verkar de ligga på.
Tvivlar på att du blir beviljad mer om de inte köper den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bmx
13 november 2008 · 7 100 Inlägg

http://www.bilpriser.se/
kolla där,kostar inget

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 november 2008 · 1 659 Inlägg

15 - 20.000:- kanske tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 november 2008 · 5 650 Inlägg

svårt att hans föräskring fixar bilen vägrar försärkigns bolaget och skrotar bilen äre bara plocka de av värde ur den=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
cowboy outlaw
13 november 2008 · 106 Inlägg

max 10.000:-

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
Joo
13 november 2008 · 741 Inlägg

Har du en jävla tur så kan du få ganska mycket! dom brukar ju åka ut och titta på bilen för och se skick osv.. Min gamla 9000 fick jag 40,000 kr för big_smile den hade gått 23.700 mil och hade 2 rostiga framskärmar allt annat original, jag köpte den för 29.000..

Dom kommer fråga dig vad du tycker själv bilen är värd (det frågade dom iaf mig) och jag drog till med 40,000 fast jag var ju nästan säker på att jag inte skulle få det.. Men sen så frågade han efter kontonr och sen kom pengarna.. Kanske för att det är småpotatis för dom stora försäkringsbolagen så dom orkar inte bry sig om så lite pengar.. Fan tänk när byggnader brinner ner då handlar det om miljoner..

Länsförsäkringar ftw big_smile

Senast redigerat av Joo (13 november 2008)

dahboy
13 november 2008 · 1 002 Inlägg

det behöver du inte fundera så mycket på.. försäkringsbolaget kommer med ett bud och du kan i princip inte påverka det alls..

...
Rquired Allmänt envis
13 november 2008 · 12 512 Inlägg

Naturligtvis kan man påverka ett löjligt lågt bud från FB genom att skicka in värderingar, länkar till motsvarande bilar på blocket etc.

Ersättningen skall räcka till en likvärdig bil, om FBs listor inte stämmer överens med verkligheten får man protestera.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Aruzo Ace Ventura
13 november 2008 · 1 240 Inlägg

Min försäkringsgubbe var lite ful å ringde till bilförmedlingen jag köpt Bmwn på och frågade vad jag gett för den, Sen bjöd han de + självrisken.. hmm

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
JonasHalt
13 november 2008 · 699 Inlägg

Är man inte nöjd med budet så ber man försäkringsbolaget att fixa fram en likvärdig bil.. Är ju trots allt det man betalar försäkring för!

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Hilmer
13 november 2008 · 1 790 Inlägg

JonasHalt skrev:
Är man inte nöjd med budet så ber man försäkringsbolaget att fixa fram en likvärdig bil.. Är ju trots allt det man betalar försäkring för!

Försäkringsbolaget fixar inte fram en bil till dig.
Dom gör en bedömning av bilen utifrån skick och marknadsvärde och sedan kommer dom att räkna fram en "skälig" ersättning.
När det handlar om äldre bilar ska man tänka på att inte värdera sin bil så högt och stå på sig (om man nu vill bli av med bilen)det kan då hända att kalkylen på skadan blir billigare än att lösa in bilen.

mYGeL
13 november 2008 · 1 338 Inlägg

Tjena

Blev påkörd i rondell med min gammla V70Glt Greyline -99 28500mil ca (se galleri)
Ganska påkostad.

när dom löste den så var deras första bud 65 eller var det 69000kr

spelade ingen roll hur mycket bilder kvitton jag skickade till dom så jag tröttnade till slut och kontaktade Stockholms handelskammare där en värdare kom ut och kolla på min bil

försäkringsbolaget fick välja mellan att ta bilen med alla saker på
samt en där jag fick plocka bort allt jag ville och bilen fortfarande gick att rulla styra..


Så dom fick välja mellan 125tusen kr med allt eller 98tusen och den är demonterad och ersatt med original dock bara inslängt i kupen.

+ att en firma plockade bort allt och dom fick pröjsa big_smile

ha så stå på dig ta in värderare om du inte är nöjd och tror bilen är värd mer.

dom kan ju göra tvärtom om dom anser den är värd mindre

lycka till!

Mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Mortalis VW-nörd?
13 november 2008 · 4 332 Inlägg

Känns som att försäkringsbolagen kommer börja läsa dom här trådarna där folk som skryter om hur de "blåst" försäkringsbolaget och fått mer än vad bilen är värd egentligen. Kommer bita oss andra i röven till slut...tror jag då..

mYGeL
13 november 2008 · 1 338 Inlägg

Inte skryta utan den vart värderad av en av svenska handelskammares värderare..

jag sa inget bara gav han en lista med vad som är gjort och kvitton sen gick han själv igenom bilen i nån timme typ.. var ej på plats..

så inga hemlisar här wink big_smile


fast förstår hur du menar

Senast redigerat av mYGeL (13 november 2008)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
dahboy
14 november 2008 · 1 002 Inlägg

mYGeL skrev:
Inte skryta utan den vart värderad av en av svenska handelskammares värderare..

jag sa inget bara gav han en lista med vad som är gjort och kvitton sen gick han själv igenom bilen i nån timme typ.. var ej på plats..

så inga hemlisar här wink big_smile


fast förstår hur du menar

det räcker ju med att läsa ditt namn här på gorg så förstår man att du är en skojare..tonguetongue

Senast redigerat av dahboy (14 november 2008)

...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang