Angående Garaget Rekommenderar (första sidan)

_Wallis_
26 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Squadron skrev:
Kanske för att det är mer respekt på en 240 med V8 än en Ferrari smile

absolut.

Kan du andas kan du dö.
turboforssen Telge Drifting Team
26 januari 2008 · 5 398 Inlägg

Streammen skrev:
Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

det gjordes bara  2 862 413 å inte 912312378 stycken volvo 240

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 januari 2008 · 8 197 Inlägg

AirOne skrev:
Den dagen man får se en Ferrari eller liknande komma driftande genom en svensk urskog,
blir nog Ferrarin den som får flest favoritstämplar.

Hehe, DET vore förbannat kul att se! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Caffe
26 januari 2008 · 1 436 Inlägg

ozzy skrev:
volvon är mycket intressantare, den är ett projekt, ombyggd motor, kaross,
ferrarin är inget gjort inga framtidsplaner, finner inget intressant med den, ser inte ferrar som intressant då jag tycker de e överklassbil o kan ej köpa någon så har inget intresse för en sådan, däremot volvon är vanlig svensson bil som är ett ritkigt bra gjort projekt, därför skulle jag heller lägga volvon som favorit!
bara hur jag tänker, kanske fler gör också big_smile

mvh markus smile

Du har helt klart rätt! Älskar att se ombyggda bilar, gärna billiga som piskar de dyrare!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
ExigeS
28 september 2008 · 136 Inlägg

Detta är ju helt beroende på smak och bil kännedom.. Jag får väldigt få besökare på garaget.org och tar inte illa upp för det, när jag är ute och åker få jag däremot mycket uppmärksamhet och intresserat folk dras till bilen och vill prata och fotta den osv.

Alla känner till Volvo och Saab och därför söker man på dom på garaget, få känner till Fiero och därav lågt antal besökare.. desamma gäller alla andra ovanliga bilar också, helt naturligt..

Pratar vi sportbilar ligger Skylines, Supror osv. i topp mycket tack vare F&TF filmerna, därför är intresset så stort för dom och ofta större än de mer klassiska drömbilarna som Ferrari, Lamborghini osv.

Tiderna ändras.. idag är det Japs som gäller, imorgon ??

FLindgren
28 september 2008 · 5 089 Inlägg

ja vissa bilar får vara med flera gånger på garaget rekomenderar ser jag iaf..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Tiger1978 Fattig student
28 september 2008 · 1 282 Inlägg

Caffe skrev:

Phaetoon skrev:
Man är väl lite mer intresserad av att rösta på sitt egna märke?
Ibland undrar jag om jag är den enda som både gillar Saab, Volvo och BMW.

Vi är två!
Förstabilen en Volvo 245a jag saknar än,
sedan kör jag Saab 9000 CS till vardags
och BMW E30 när det skall gå brett!

Jag med då wink .. Kan ju dessutom vara så att volvo och andra "svensson" åk ligger närmre till hands.. Ferrari har aldrigt tilltalat mig nått nämnbart om man inte diskuterar gamla modeller som dino o vidare, fina bilar men kommer nog alltid ligga utanför min ekonomi i alla fall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
28 september 2008 · 245 Inlägg

jag är brukar oftast inte gilla volvo spec mkt, och inte ferarri heller för den delen. men jag har mer respekt för en person som har stoppat i en 8a i en 240 än nån kille med pengar som har gått och köpt en ferarri..

bmx
28 september 2008 · 7 100 Inlägg

ja hatar volvo,men ja skulle hellre kolla på en volvo med v8 än en ferrari!
varför?
tycker inte om sportbilar som porsche,ferrari mm,men med volvon har dom ju gjort nånting iaf,gjort den häftigare mm!

och sen,låt folket kolla på vilken bil bil som helst!inget du behöver going nuts över!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Takashi Got VTEC?
28 september 2008 · 1 593 Inlägg

Blaah, orka bry sig.. som om du inte visste att majoriteten i sverige är volvoraggare som man inte kan säga ett skit till för det är bara volvo som äger och existerar hos dem, skrattretligt..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Blomsterberg plattsättare!
28 september 2008 · 804 Inlägg

vad spelar det för roll hur många favoriter man har då? herregud

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Sushikocken Sleeper
28 september 2008 · 3 084 Inlägg

jag höll på dö för att volvo gör bilar som låser in en i bilen sen kan man inte låsa upp varken med nyckel eller inifrån syftar på V70 -05 satt där i 15 minuter innan vi fick upp biljäveln. Sen volvo 850 har ju problem i CPUN! cp bil som håller på låsa dörren så man får krypa in från passagerarsätet för att sen köra hem och då funkar dörren igen O,o.
handskfacket pajjar dörrhandtag pajjar dem också. lampor jävlas etc sånt som hänt sen i somras. Inte fan tycker jag det är någon kvalite är uppvuxen med volvosar, Bagageluckan går inte att låsa varken på 850 eller 745 (spännband is the shit!). Kommer aldrig att spendera pengar i en.

Senast redigerat av Sushikocken (28 september 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ExigeS
30 september 2008 · 136 Inlägg

Jag satt inlåst i polarens  Saab 9-3, mitt i sommaren i 30 minuter = Hemsk upplevelse, jag hade kunnat sparka en ruta men det är inte direkt det första man vill göra på en ny bil.. fjällarmet lag av helt och knopparna åkte ju ner i dörrarna.. han fick ringa Saab support för att få reda på att metallnyckeln var inuti plastnyckeln som var delbar.. Jag köpte en stoor glass när jag kom ut och en dricka! Fy Faan va varmt det blev snabbt!

Marten87
30 september 2008 · 80 Inlägg

Streammen skrev:
Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

titta på filmen, där är en del av poängen! http://www.garaget.org/video/b2z694prqzw7
cool

BMW 528i (1987)
BOLUND bonntrimmare
30 september 2008 · 655 Inlägg

Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.





min farsa hatar volvo  ^^

ExigeS
11 januari 2009 · 136 Inlägg

Streammen skrev:
Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

Dom brukar jag få efter mig när jag är ute och glider.. kromade vindrutetorkare och stor VOLVO stripe på vindrutan.. släpper förbi dom lungt så dom inte kör ihjäl sig... farliga trafikanter som inte inser sina eller framför allt sin bils begränsningar.. cool

Ias
11 januari 2009 · 39 Inlägg

Streammen skrev:
Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

Medelåldern på garaget ligger väl runt 20 antar jag och då blir det ju tyvärr så att en 740 med hemmabyggd kjol slår högre

v50sport
11 januari 2009 · 230 Inlägg

Streammen skrev:
Satt och kolla lite på bilarna som fanns under detta och fann de ganska komiskt. Hur kommer de säg att varje gång de kommer upp en Volvo av något slag så får den genast 40 Favoriter på mindre än 2 timmar?

Syftar lite på att "Ferrari 308 GTB König" endast har 9 favoriter medans 240n med V8an redan är uppe i 30 st? Hur kan de komma sig, nästan så man blir förbannat på hur jävla volvo kåta alla i de här landet är.

Ferrari 308 GTB som finns visat, är den enda i HELA Världen som ser ut just så där!? medans en 240 finns i 912312378 olika utföranden och vrålstylade rishögar.

Nu säger jag inte att Volvon med V8an är något skit, jag tycker den var grymt snygg och välbyggd. Syftar mera på att alla kåta 16-18åringar som brummar runt i en 740 och har endast volvo i sinnet för att engång i tiden så sa deras farsa att volvo är de enda rätta.

Är de någon mer än jag som reflekterar över detta!? Inget jäkla påhopp på att jag är en volvohatar eller dylikt nu!

Får jag höra era åsikter, hur kan detta fenomen komma sig?

Jag måste bara ta och svara på detta inlägg ;-) ...Kan det vara så att varför just volvobilar får så många favoriter, kan nog vara att det finns så många volvoägare här inne!. och just därför är det många som har samma modell...Alltså, finns det hundratals personer här inne som har samma bilmodell och som antingen stylar eller trimmar sin bil!. och då är det väldigt kul att få nya ideer och tips m.m på hur ens egna bil kan se ut!...Kan det vara ett bra svar på din fråga? ;-) ...annars kunde jag bara ha skrivit, "Stör det dig att en volvo får minst 50 favoriter bara sådär, och inte du!?" ;-)

Sokrates Eliminator
11 januari 2009 · 1 441 Inlägg

En tanke jag haft rätt länge om denna "Garaget rekommenderar" är att det borde vara ett "minst antal bilder" för att vara representrerad där.

Har inte kollat in Ferrarin ännu, men tydligen skall den ha 3 bilder, alldeles för lite tycker jag.

Har tidigare sett andra bilar med ett par bilder bara, nån hade 2 med bilder tagna från 15 meters avstånd.
Man såg inget av finishen, inget av inredningen.

Nu vet jag inget om hur selekteringen funkar på denna "Garaget rekommenderar" men några sorts lägsta krav borde det ju finnas.

/Tommy.

Senast redigerat av Sokrates (11 januari 2009)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Hee-Maan
11 januari 2009 · 3 113 Inlägg

Smaken är som baken - töjbar, enkelt sagt..

Jag har väl mer intresse för Ferrarin men kollar fortfarande på båda.
Först ferrarin - "mmm fett cool ju. precis så en ferrari ska se ut!" skulle jag nog tänk eller nåt liknande..

men då Volvon lägger man säkerligen mera energi på eftersom det är något man inte alltid ser.. kollar jobbet o lösningar till motorbytet, (säkerligen) rostlagningar big_smile kanske skrattar en liten skvätt och tänker på fler galna bilprojekt / egna idéer... tongue

Så för mig blir det två helt olika saker...

Sen bor vi ju i Sverige där alla Volvo/Saab-nissar härjar, vilket ALLTID kommer finnas här.. Annars vore Sverige något helt annat! big_smile

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang