Byta bil, från V50 till S80?

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

steifan skrev:
*host* http://www.blocket.se/vi/19825619.htm?ca=6_s *host*

*host* bara 60 000 över budgeten *host*

wink

Lite mycket pengar för mig. wink

Får se om bytet blir av överhuvudtaget nu. Ser rätt mörkt ut, tyvärr. Är missnöjd som aset med V50:n, men det verkar som att Volvo Finans inte vill stryka mitt gamla lån och sedan låna upp samma summa igen, fast på en ny bil. Anledningen: "Har för många förfrågningar under de senaste tre åren". Jaha, ja.

Vi får se vad dom säger senare idag.

expect1991
8 april 2009 · 1 814 Inlägg

Är inte V70 med lilla diesel motorn intressant? eller vill du bara ha en S80?

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

expect1991 skrev:
Är inte V70 med lilla diesel motorn intressant? eller vill du bara ha en S80?

V70 är också intressant. Har faktiskt hitta en som jag håller på att kolla på mycket just nu. Får jag min bil såld innan firman sålt den V70:n så klipper jag den direkt. Dock är det ingen med "lilla" dieselmotorn i. Vill ju helst ha en V70II också, i så fall... och dom är svåra att hitta med den budgeten jag har.

expect1991
8 april 2009 · 1 814 Inlägg

men "gamla" generationen är ju verkligen inte illa den heller, då kan du satsa på att få en fin o välskött modell istället. fast visst är nya finare på sit eget lilla sätt smile

sand3rs
8 april 2009 · 182 Inlägg

Hexenhammer skrev:

steifan skrev:
*host* http://www.blocket.se/vi/19825619.htm?ca=6_s *host*

*host* bara 60 000 över budgeten *host*

wink

Lite mycket pengar för mig. wink

Får se om bytet blir av överhuvudtaget nu. Ser rätt mörkt ut, tyvärr. Är missnöjd som aset med V50:n, men det verkar som att Volvo Finans inte vill stryka mitt gamla lån och sedan låna upp samma summa igen, fast på en ny bil. Anledningen: "Har för många förfrågningar under de senaste tre åren". Jaha, ja.

Vi får se vad dom säger senare idag.

Var du inte erbjuden 160 för den med skuld på runt 120? Alltså 40000kr som är dina och som går direkt till insants på nya bilen?

Trodde inte volvo hade råd att vara så petiga om du visat att du kan betala räkningen varje månad.

Det finns ju andra banker än volvofinans.

Martin 9-3 Fisketokig
8 april 2009 · 2 997 Inlägg

Byten kan vara aktuellt, dock har jag ett lån på en del av denna bil som måste lösas vid affär, därför är byten kanske lite "krångligt". Bud är självklart välkomna. Men inga skambud förstås. Det är ju trots allt en i princip helt ny bil som vi talar om här.

Vid köp får den nya ägaren ingen miljöbilspremie. Dock kan jag tänka mig att göra en "deal" inför sommaren då miljöbilspremien för denna bil kommer, och att man eventuellt kan dela den med en ny ägare.

Låter krångligt och skumt upplagt allting. Varför ens blanda in miljöpremien? Den får man ju bara som köpare av ny bil vilket du gjort och inte den som köper av dig. Ha det i tanke när du sätter priset men krångla inte till det. smile

Ursäkta, men efter man läst annonsen så är första tanken att det kommer bli en krånglig affär med en förvirrad kille som har lån och dessutom försöker hålla priset uppe just nu men för att sen om någon månad komma springandes med några tusenlappar i efterhand. Ingen kommer våga gå med på det?!

Stor röd lampa kommer upp och skriker DESPERAT wink

Först står det att den säljes pga köp av ny bil och sen att byten kan vara intressant men inte ens vilken typ av bil?.

Nästa stora lampa kommer upp och skriker KÖP INTE BILEN, DET ÄR NÅGOT FEL, HAN VILL BARA BLI AV MED DEN.

Inte meningen att göra påhopp men annonsen begränsar nog dina möjligheter. Hoppas att det löser sig i vilket fall och satsa på en diesel istället smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
volvoentusiasten
8 april 2009 · 4 005 Inlägg

steifan skrev:
*host* http://www.blocket.se/vi/19825619.htm?ca=6_s *host*

*host* bara 60 000 över budgeten *host*

wink

S80 V8 är riktigt riktig riktigt feta. Är lite mercedes/bmw känsla över den.

Hade jag haft råd så hade jag slagit till!

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

expect1991 skrev:
men "gamla" generationen är ju verkligen inte illa den heller, då kan du satsa på att få en fin o välskött modell istället. fast visst är nya finare på sit eget lilla sätt smile

Jao. Jag var ju väldigt nöjd med min gamla V70N också. Men ska man ha en riktigt fräsch ligger faktiskt priserna förvånansvärt högt. Har hittat en V70II som har gått 2.000 mil som dom vill ha 199.000 för. Och det är precis vid maxgränsen på min budget. Så eventuellt slår jag till på den. Men vi får se, helt enkelt...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

sand3rs skrev:
Var du inte erbjuden 160 för den med skuld på runt 120? Alltså 40000kr som är dina och som går direkt till insants på nya bilen?

Trodde inte volvo hade råd att vara så petiga om du visat att du kan betala räkningen varje månad.

Det finns ju andra banker än volvofinans.

Jo, fast en kontantinsats för en totalkostnad på 239.000 kr hamnar ju på närmare 48.000 kr, dvs 8.000 kr mer än vad jag har då jag har sålt bilen. Dessutom kommer ju månadskostnaden att springa iväg rätt snabbt då.

Jo. Men jag tror att dom verkar ha olika "kreditpersonal" beroende på vilken firma man söker igenom. För jag fick inte beviljat lån genom Rejmes i Linköping eller Rejmes i Åtvidaberg, men jag fick lån beviljat (på en bil som dessutom var mycket dyrare än de i de andra städerna) i Västervik (dock inte Rejmes). Men det är väl för att jag köpt bilar där förr, att dom vet att jag betalar för mig, inte har några anmärkningar o.s.v.

Volvo Finans har dock bättre ränta än alla andra lån jag någonsin haft. Så det känns som ett bra alternativ på en Volvo. Dessutom får man schyssta rabatter på försäkringar hos Volvia också.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Låter krångligt och skumt upplagt allting. Varför ens blanda in miljöpremien? Den får man ju bara som köpare av ny bil vilket du gjort och inte den som köper av dig. Ha det i tanke när du sätter priset men krångla inte till det. smile

Ursäkta, men efter man läst annonsen så är första tanken att det kommer bli en krånglig affär med en förvirrad kille som har lån och dessutom försöker hålla priset uppe just nu men för att sen om någon månad komma springandes med några tusenlappar i efterhand. Ingen kommer våga gå med på det?!

Stor röd lampa kommer upp och skriker DESPERAT wink

Först står det att den säljes pga köp av ny bil och sen att byten kan vara intressant men inte ens vilken typ av bil?.

Nästa stora lampa kommer upp och skriker KÖP INTE BILEN, DET ÄR NÅGOT FEL, HAN VILL BARA BLI AV MED DEN.

Inte meningen att göra påhopp men annonsen begränsar nog dina möjligheter. Hoppas att det löser sig i vilket fall och satsa på en diesel istället smile

Möjligt. Men många väljer att inte köpa en sån här bil eftersom att den är nästan ny, men saknar ändå den där fördelen med miljöbilspremie. Nu har jag en köpare som struntar i premien och som köper bilen nästa vecka (om jag inte ändrar mig under tiden, men det tror jag icke). Så ja... så blir det.

Självklart är jag desperat. Jag har en bra deal på en vettigare bil och trivs inte med min egen...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 april 2009 · 1 874 Inlägg

linuslinje skrev:

steifan skrev:
*host* http://www.blocket.se/vi/19825619.htm?ca=6_s *host*

*host* bara 60 000 över budgeten *host*

wink

S80 V8 är riktigt riktig riktigt feta. Är lite mercedes/bmw känsla över den.

Hade jag haft råd så hade jag slagit till!

Hade jag haft råd hade jag också slagit till. Men allt över 200.000 kr blir lite mycket...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang