Katter som huserar på min huv på nätterna.......

Phaetoon
10 juli 2006 · 8 156 Inlägg

pnilz skrev:
Nej det är strömmen som dödar, vid 30mA är strömmen dödlig.

Jag har stoppat fingrarna i ett nätagg som satt i en påslagen dator...
Fick en rejäl kyss. Kände inte armen på ett tag och jag flög närmare 3 meter...
Har nog aldrig mått så bra som efter den elchocken. Jag misstänker att det var mer än 30mA i den stöten. Men det handlar väl om exponeringstid också? Jag hade ju förvisso skor på mig, så resistansen kanske var för hög för att det skulle bli för stark ström?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
WasteGate
10 juli 2006 · 397 Inlägg

Har för mig att det finns att köpa på zooaffärer eller liknande, djuraffärer kanske..
en speciell lukt som katter flyr för!
Prova det!
over and out

parayaCar
10 juli 2006 · 424 Inlägg

katter och hundar flyr eucalyptus

**// Toyota \\**
BoraV6
10 juli 2006 · 677 Inlägg

PeterNorrk skrev:

BoraV6 skrev:

Kenwood skrev:
lägg apelsinskal på huven dom hatar den skiten, snus me för den delen big_smile

Säker?

Ja man kan ju prova. Ska prova med ättika också som flera har nämt.

ja tycker du inte ska lägga apelsin skal eller snus på din bil...om du inte vill ha annumer skador på den asså...jag hade fångat katt fan o sen gått hem till käringen med ett kort på katten i en bur o begärt hellackering av bilen plus sveda o verk... om inte den lagliga biten funkar asså...för du kan åka dit som fan om du kattnappar den :Pfast de e värt...o om hon anmälder dej så släpper du ut katten långt åt helvete bort eller så taru bara dö på den om man känner för det

Hade nog tänkt lägga det runt bilen och inte på wink


Phaetoon!  Det handlar om vilken väg strömmen tar genom din kropp också. Jordar du i en hand och tar fasen i den andra så passerar det rakt genom hjärtat och då är det stor risk att det går på tok. Medans du tål betydligt mer om det går från hand till fot tex.

Phaetoon
10 juli 2006 · 8 156 Inlägg

BoraV6 skrev:
Phaetoon!  Det handlar om vilken väg strömmen tar genom din kropp också. Jordar du i en hand och tar fasen i den andra så passerar det rakt genom hjärtat och då är det stor risk att det går på tok. Medans du tål betydligt mer om det går från hand till fot tex.

Jo, det är klart. Har för mig att jag lutade mig mot stålbänken med en handen när jag gjorde dumheten, men den bänken var nog inte speciellt jordad. Svetsade i datorlådan efteråt, för att hämnas (och för att kunna få plats med en extra hårddisk.) Kändes bra big_smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
pnilz
10 juli 2006 · 45 Inlägg

Om du lutade dig mot en stålbänk så är det ju klart att du jordade dig emot den tongue Strömmen tar alltid kortaste vägen, alltså hellre hand till hand än hand till fot.

BoraV6
12 juli 2006 · 677 Inlägg

I natt hände det!!!

Kattfan halka på bakrutan och drog 3st ca 30cm långa, ordentligt djupa repor i bakskärmen.

Då rann fan på mig och jag kutade stortokig till tanten.
Hon har nu gått med på att avliva katterna och betala skadorna.

Jag har åkt upp på en lackfirma idag och nu hade vi ju sån tur att det gick att polera bort.
Personalen trodde inte det först men efter en 20 minuters gnuggande så var det borta som tur var.
Då slapp man ju vara utan bil och man slapp nyansskillnader, så det är jag nöjd över.

Problemet är att de 500kr dom tog för besväret har inte tanten och det lär nog dröja eftersom hon är sjukpensionär med 2 barn. Men om hon nu tar bort katterna så får det ta den tid det tar. Jag är jäkligt nöjd att det blev så här och inte en rättssak, där det troligtvis bara hade kostat mig pengar.
Sen så sa hon att hon inte visste hur hon skulle ha råd att avliva katterna, det kostar 1000kr per katt (2st). Så vi får se, är dom inte borta om nån vecka så kan jag erbjuda att ta studsarn och skjuta dom mot att jag får mina 500kr.
Vet inte om hon är sån som vill att katten ska få "somna" under en spännd ceremoni på djursjukhuset eller om det är ok med ett hål i katten innan dom gräver ner den.

DasAuto
12 juli 2006 · 2 751 Inlägg

Ja sköt grannens katt me luftgevär! den kom aldrig mer tebax :-D

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 juli 2006 · 1 852 Inlägg

Phaetoon skrev:

pnilz skrev:
Nej det är strömmen som dödar, vid 30mA är strömmen dödlig.

Jag har stoppat fingrarna i ett nätagg som satt i en påslagen dator...
Fick en rejäl kyss. Kände inte armen på ett tag och jag flög närmare 3 meter...
Har nog aldrig mått så bra som efter den elchocken. Jag misstänker att det var mer än 30mA i den stöten. Men det handlar väl om exponeringstid också? Jag hade ju förvisso skor på mig, så resistansen kanske var för hög för att det skulle bli för stark ström?

då gick inte strömmen genom kroppen. går den genom hjärtat är du körd. när du fingrade så gick den igenom fingret endast (vad jag förstått) och då kan du klara upp till 1-2A (då börjar man få rejäla brännskador.)

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 juli 2006 · 1 852 Inlägg

Catling skrev:
spännande med kamera blixten ... kan man använda den på polare?

ja det fungerar på polare men inget att rekomendera... kan ju spela in en film med den om det finns intresse för det. (den jag har är inte bara med kamerablixt, lite modifikationer big_smile)

Senast redigerat av Bullo (12 juli 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang