Besikta s60 med 18"??

dulken
17 april 2009 · 63 Inlägg

Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original?
jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.

Darkie dARKiE
17 april 2009 · 5 031 Inlägg

Det är ingen fara om däckmönstret är bra på däcken..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
azid Det som inte dödar gör ont
17 april 2009 · 2 668 Inlägg

har du bra mönster och det inte tar i skärmarna när man kör så ska dom inte säga nått....

2slow
volvoentusiasten
17 april 2009 · 4 005 Inlägg

dulken skrev:
Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original?
jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.

Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis.
Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset.
SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%

Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.

Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk

Darkie dARKiE
17 april 2009 · 5 031 Inlägg

linuslinje skrev:

dulken skrev:
Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original?
jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.

Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis.
Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset.
SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%

Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.

Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk

Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.

Senast redigerat av Darkie (17 april 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
azid Det som inte dödar gör ont
17 april 2009 · 2 668 Inlägg

Darkie skrev:

linuslinje skrev:

dulken skrev:
Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original?
jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.

Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis.
Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset.
SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%

Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.

Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk

Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.

låt bror duktig skriva samma som vi gjorde fast vi inte behövde ett a4,a för att förklara det

2slow
volvoentusiasten
17 april 2009 · 4 005 Inlägg

azid skrev:

Darkie skrev:

linuslinje skrev:

Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis.
Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset.
SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%

Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.

Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk

Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.

låt bror duktig skriva samma som vi gjorde fast vi inte behövde ett a4,a för att förklara det

Åh 30 sek snabbare än mig. smile dammit.

dulken
17 april 2009 · 63 Inlägg

tack för svaren! tänkte göra en tvärsväng här nu, men funderar på att köpa avgassystem, en halvsats från JT, nån som har köpt därifrån och vet hur det är? kvalitet på grejerna, passform osv?

Lugge Rekondare
17 april 2009 · 218 Inlägg

Har själv köpt avgassystem ifrån JT och jag är helnöjd, satt som handen i handsken. Nu har jag ju dock en S40 och inte en S60 men jag vart nöjd iaf..

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge
Volvo S40 T4 SPORT "Special Sport Edition" (2001)
dulken
15 maj 2009 · 63 Inlägg

Nu var det inga som helst problem att besikta med 18", men däremot blev det ju ombes pga spindelled och länkarm, precis som förra gången.. verkar som man måste byta ofta på dom där..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang