Engelska tenta.

kimish
26 maj 2009 · 182 Inlägg

Hejsan.

Jag har fått en uppgift att "Redogöra för de litterära strömningarna under de olika epokerna från 1600-tal - till 1900-tal." "Litteraturen speglar ju samhället"

jag fattar 0 och det ska vara klart imorgon. kan någon beskriva vad meningen betyder eller hjälpa mig på något sätt?

JAG ÄLSKAR DEN SOM GÖR DET!

M103
26 maj 2009 · 1 570 Inlägg

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_literature

Senast redigerat av henrikh (26 maj 2009)

kimish
26 maj 2009 · 182 Inlägg

är inte dedär litteratur överlag? fokus var på engelsk litteratur och hur det speglar samhällets utveckling sad

edit: tack men gärna engelsk litteratur sadsad

Senast redigerat av kimish (26 maj 2009)

M103
26 maj 2009 · 1 570 Inlägg

Va f'n kan inte kidsen lära sig att söka på nätet längre? wink


http://en.wikipedia.org/wiki/English_literature

kimish
27 maj 2009 · 182 Inlägg

någon som kan hjälpa mig att tyda uppgiften? jag förstår liksom inte vad han menar med "Redogöra för de litterära strömningarna under de olika epokerna från 1600-tal - till 1900-tal." "Litteraturen speglar ju samhället"

dahboy
27 maj 2009 · 1 002 Inlägg

vad man kan se för förendringar i tiden genom det litterära? Vad förändras i skriften? vad kännetecknar de olika epokerna? Kan man se någon utveckling i samhället?

Som sagt "litteraturen speglar samhället"

...
jonesono Personal- och beteendevetare
27 maj 2009 · 1 082 Inlägg

Samhället förändras och litteraturen likaså; modernism, poststrukturalism, postmodernism hör till ett par samhällsepoker... symbolism, naturalism, romantik osv till litterära strömningar.
Om du inte kunnat detta innan och tentan (gymnasie eller högre?) skall in idag, får du nog läsa på lite mer och göra om uppgiften.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
kimish
27 maj 2009 · 182 Inlägg

då hade jag gjort rätt. tack grabbar

JockeT
29 maj 2009 · 1 010 Inlägg

ett tips är att köra på flashbacks forum ist...dom har ju en del för skola osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang