Krockad 200sx, hjälp sökes

kl0mp3n
11 oktober 2006 · 186 Inlägg

Tjena tjena.
Har hänt en olycka med 200an.
Är det någon som är duktig på plåt å lack priser?
Det är vänsterfram skärm, front spoilern, och ena strålkastaren som har pajjat.
Vad kan detta kosta om man fixar fram delar själv å bara lämnar in på lack?
Tacksam för svar, ska prata med försäkringsbolaget idag å dom verkar vilja lösa in bilen istället för att betala reperationerna.

MVH / Micke

B M W
BMW 325 (1992)
lelleman
11 oktober 2006 · 129 Inlägg

hur mycket har du krockat isf om de vill lösa in de?
en kompis sa att en ny front gick på runt 4000kr sen var han fick de uppgifterna ifrån vet jag ej. men kolla www.bildelsbasen.se om du har några delar där.

kl0mp3n
11 oktober 2006 · 186 Inlägg

lelleman skrev:
hur mycket har du krockat isf om de vill lösa in de?
en kompis sa att en ny front gick på runt 4000kr sen var han fick de uppgifterna ifrån vet jag ej. men kolla www.bildelsbasen.se om du har några delar där.

Det e inte så mycke igentligen men tillräckligt mycke för att försäkringsbolaget ska börja krångla.
Skärmen går säkert att rikta men fronten måste bytas, samma med strålkastaren.
Tack för svaret, ska kolla på dend är sidan smile

B M W
BMW 325 (1992)
sir_daniel www.kudoz.se
11 oktober 2006 · 3 802 Inlägg

titta även på www.200sx.nu i deras säljes del, brukar dyka upp saker där emellanåt.

terazzi
11 oktober 2006 ·

Har för mig jag såg en annons där om framskärm,dock kollade jag inte vidare noggrant.
www.200sx.nu

Fy fan surt..

laazy vorsprung durch teknik
11 oktober 2006 · 886 Inlägg

Ajjdå, synnd på en sånn fin bil sad . Kan det verkligen bli inlösen för sånna saker?, blir det inte mest det om den blir ramsne eller om det är skitbil det gäller?

Senast redigerat av laazy (11 oktober 2006)

Fredrik.Gustavsson
11 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

www.laga.se
www.bildelsbasen.se
Tror du kan kommer undan för runt 5000kr med lack.

kl0mp3n
11 oktober 2006 · 186 Inlägg

Börjar med att tacka alla vänliga medlemmar som tycker det e kul å ställa upp å hjälpa folk.

Enligt skadebesiktningen så kommer delar och jobb gå på ca 40.000 kr vilket jag tycker låter helt sjukt mycke.
Mitt försäkringsbolag anser att bilen max är värd 35.000 kr och det e RENT SKITSNACK.
Aja imorn får jag tydligen veta om jag får behålla bilen eller om jag får pengar för den.
Tack igen för alla svar

MVH / Deppig 200sx ägare

B M W
BMW 325 (1992)
terazzi
11 oktober 2006 ·

Hoppas det ordnar sig!!!

Fredrik.Gustavsson
11 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

kl0mp3n skrev:
Börjar med att tacka alla vänliga medlemmar som tycker det e kul å ställa upp å hjälpa folk.

Enligt skadebesiktningen så kommer delar och jobb gå på ca 40.000 kr vilket jag tycker låter helt sjukt mycke.
Mitt försäkringsbolag anser att bilen max är värd 35.000 kr och det e RENT SKITSNACK.
Aja imorn får jag tydligen veta om jag får behålla bilen eller om jag får pengar för den.
Tack igen för alla svar

MVH / Deppig 200sx ägare

Då snackar dom skit snack.
Om det är som du säger att bara lyktan,fronspoilern och skärmen är kvaddad så kostar det minst 5000 och max 15000 kr om du ska ha alla delar nya.
Om krockbalken är sne och karossen kostar det ju hur mycke som helst att rikta.
Det får ju endast göras av certifierade bil plåtslagare.

Lycka till iaf.

insane_1 Min dröm, din vardag.
11 oktober 2006 · 641 Inlägg

Om försäkringsbolaget vill lösa in bilen och du vill ha den kvar kan du ju försöka förhandla till dej att dom betalar en summa pengar och du behåller bilen.
En kompis blev påkörd med sin Peogeot 309 för nåt år sedan, bolaget ville först lösa in bilen för 10K, det slutade med att han fick 7K av bolaget samt fick behålla bilen.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
kl0mp3n
12 oktober 2006 · 186 Inlägg

Det ser både ljust å mörkt ut just nu.
Var nyss på plåtverkstan å snackade med dem. FÖrsäkringsbolaget håller på å leta efter billigaste delarna osv.
Så det är inte helt kört ännu.
Men kan dom vara så äckliga att dom ger mig ett riktigt skambud när dom ska lösa in bilen? Någon´som suttit i samma sits innan?

Tjohej! big_smile

B M W
BMW 325 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang