Alla ni med sportbilar, hur ser ni på de stigande bensinpriserna?

Ghost_Face
1 mars 2012 · 517 Inlägg

Har man råd till en riktig sportbil så har man nog råd att tanka den också...

cheffer
1 mars 2012 · 1 422 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Har man råd till en riktig sportbil så har man nog råd att tanka den också...

För har man pengar till att köpa något fint så har man oändligt med pengar? smile Förutsättningar förändras... Den som hade råd med en ferrari igår kan gå och bli pank imorgon med lite oflyt. Man kan ju ha råd att tanka men ändå få ändra sina körvanor för annars blir det för dyrt.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
baluba
1 mars 2012 · 187 Inlägg

Så det blir alltså att köra på som vanligt för er ?

kenny_crx
1 mars 2012 · 836 Inlägg

Man har väl två val! antingen så kör man med sin bil och bara särar på skinkorna och låter staten trycka på eller så får man helt enkelt sälja bilen! inte för att vara sån men jag särar hellre på skinkorna än att sälja min bil big_smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Putteliten
1 mars 2012 · 9 079 Inlägg

kenny_crx skrev:
Man har väl två val! antingen så kör man med sin bil och bara särar på skinkorna och låter staten trycka på eller så får man helt enkelt sälja bilen! inte för att vara sån men jag särar hellre på skinkorna än att sälja min bil big_smile

Haha, så kan man ju också se det.

Kan tillägga det till alla er att skriv upp er på http://bensinskatteuppror.se/ för att protestera emot det höga bensinpriset!

Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
juhaaan
1 mars 2012 · 619 Inlägg

Putteliten skrev:

kenny_crx skrev:
Man har väl två val! antingen så kör man med sin bil och bara särar på skinkorna och låter staten trycka på eller så får man helt enkelt sälja bilen! inte för att vara sån men jag särar hellre på skinkorna än att sälja min bil big_smile

Haha, så kan man ju också se det.

Kan tillägga det till alla er att skriv upp er på http://bensinskatteuppror.se/ för att protestera emot det höga bensinpriset!

Känns ju inte som att dom bryr sig om det där

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
risodlarn
1 mars 2012 · 577 Inlägg

azid skrev:

risodlarn skrev:

azid skrev:

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

Då bensinen kostar över 15kronor litern idag så får du inte ens 3,3 liter för en 50lapp

Men tanka du för dina hundringar och låssas att du fyller tanken när det enda du gör är att fukta botten på tanken och ger din surt injobbade stålar till staten

Rätt ska vara rätt, inte hur någon upplever det att vara.

Ska jag behöva ta kort på skyltjäveln vid macken för att du ska fatta?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
1 mars 2012 · 577 Inlägg

ekelund88 skrev:

risodlarn skrev:

azid skrev:

Här är svaret på varför man kan höjja priserna till absurdum, folk kan inte räkna. Du får 3 liter för 45kronor, eller gör du likt kvinnor eller folk utan koll och avrundar uppåt och ner så det passar ekonomin man har för stunden.

Ja du har helt rätt jag får ju bara 3.3 liter för för 50 spänn, eftersom jag skrev bortemot 4 liter så borde de ju ha vart minst 3.7 liter jävligt superkorkat skrivet utav mig och jag ber er allsmäktige mattegeni så hemskt mycket om ursäkt.

Uttrycker mig mer korrekt. Man kan köpa en 6cl sprit för 140 spänn. 4 liter bensin skulle då kosta med samma literpris 9333.3333333333kr.
Så om ser det så så tycker jag inte att det är så dyrt. Så om man sätter det i relation. För 140 kronor får jag bortemot 10 liter (9.454545454545liter).
Med 9.454545454545liter bensin kan man ha roligare än med 6 cl sprit. 

Alltså så får man prioritera vad man vill lägga pengarna på. Det som är billigare än bensin är väl vatten. Men vatten smäller inte.

Sådär nu var matten korrekt och jag tycker fortfarande likadant. Skumt jag som skrev så tokfel :S

varfasen bor du som en 6cl sprit kostar 140 kr ??????? :p de är ett helt stört högt pris

Beror ju på vad man köper förstås, själva syftet var helt enkelt att visa hur jag ser på det hela.
En vanlig tequila shot kostar väl typ 80 spänn för en 6:a. Men jag tog värsta tänkbara.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Bjacke
1 mars 2012 · 149 Inlägg

jag som lastbilschaffis anser att vi borde ta 5 st 24 meters ekipage o parkera på essingeleden i rusningen för att protestera mot priserna..

#SwedenRing
BMW E39 523i "Swedenring" (1999)
snaku
1 mars 2012 · 155 Inlägg

Bara att köra! Nöjes åkandet är ändå så litet i förhållande till pendladet. Det är väl där man vill ha så liten kostnad som möjligt. Är väl inte så många här som tar fin bilen 5 dagar i veckan till jobbet 5 mil bort året runt?
Däremot så är det nog intressant att ställa frågan till båtägare! Speciellt de med lite motorstarkare eller större båtar.

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
1 mars 2012 · 26 155 Inlägg

Putteliten skrev:

kenny_crx skrev:
Man har väl två val! antingen så kör man med sin bil och bara särar på skinkorna och låter staten trycka på eller så får man helt enkelt sälja bilen! inte för att vara sån men jag särar hellre på skinkorna än att sälja min bil big_smile

Haha, så kan man ju också se det.

Kan tillägga det till alla er att skriv upp er på http://bensinskatteuppror.se/ för att protestera emot det höga bensinpriset!

Var ju nåt år sedan man skrev på det där med inte ett ord har man sett om det efteråt.
Lika effektivt som de som "protesterar" på Facebook..händer inte ett jota.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Putteliten
1 mars 2012 · 9 079 Inlägg

Mack skrev:

Putteliten skrev:

kenny_crx skrev:
Man har väl två val! antingen så kör man med sin bil och bara särar på skinkorna och låter staten trycka på eller så får man helt enkelt sälja bilen! inte för att vara sån men jag särar hellre på skinkorna än att sälja min bil big_smile

Haha, så kan man ju också se det.

Kan tillägga det till alla er att skriv upp er på http://bensinskatteuppror.se/ för att protestera emot det höga bensinpriset!

Var ju nåt år sedan man skrev på det där med inte ett ord har man sett om det efteråt.
Lika effektivt som de som "protesterar" på Facebook..händer inte ett jota.

Faktiskt sant. Kanske skulle gå på Bjackes taktik istället!

Mack Forum- och sitemoderator
1 mars 2012 · 26 155 Inlägg

Putteliten skrev:

Mack skrev:

Putteliten skrev:

Haha, så kan man ju också se det.

Kan tillägga det till alla er att skriv upp er på http://bensinskatteuppror.se/ för att protestera emot det höga bensinpriset!

Var ju nåt år sedan man skrev på det där med inte ett ord har man sett om det efteråt.
Lika effektivt som de som "protesterar" på Facebook..händer inte ett jota.

Faktiskt sant. Kanske skulle gå på Bjackes taktik istället!

Lär nog märkas mer, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hamilton
1 mars 2012 · 8 864 Inlägg

Då det redan finns en tråd om bensinpriserna så är det onödigt med ytterligare 1 i samma ämne.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=213000

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang