Trasig list Saab 9-3 SS

Tony_M
2 april 2012 · 100 Inlägg

Tänkte kolla om någon har en vettig lösning på mitt problem. Har en list där en bit fattas av någon anledning. Måste man byta hela listen eller finns det något sätt att laga bara den delen som är trasig? Det är alltså en liten bit av metallisten som saknas.

Det är ovan bakdörren listen saknas.https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131793/131793-628c4f5db96855e079a94457a8908654.jpg

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 april 2012 · 6 170 Inlägg

Suttit takräcke på bilen kanske ??

Det är väl isf bara en täckbricka som suttit där, ser ju ut som hål för räcke bak gummit...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Captain RS Racing
8 april 2012 · 43 Inlägg

Det finns ingen täckbricka där som saknas tyvärr!!

Listen består av två delar!! Den bakre delen som du har på höger sida på bilden! Kontrollera att den livar med dörrlisten mellan runat och plåten på dörren! Livar den där då är de förmodligen den främre listen som har av nån anledning kommit för långt fram! Kanske beror på att nån har haft löst den och inte fått ihop dom ordentligt!

Mycket otroligt om de är som du beskriver att de har lossnat en bit av den, de är enligt mig omöjligt!!
Enligt mig så ser de ut som den främer listen sitter för långt fram!! Du kan kontrollera detta med att jämföra dom på båda sidorna! Kolla där A-stolpen möter framskärmen om dom går lika långt båda två!?

RS Racing
Saab 9-3 2,1T XWD "RS Racing" (2005)
Saab 9-5 1,9 Tdi "Brukis" (2007)
Jimmsan
31 maj 2012 · 2 Inlägg

Samma problem på min 9-3a.. Även en bekant som har lyckats få detta problem..

brainstorm
6 mars 2013 · 26 Inlägg

Någon som vet hur man flyttar tillbaka den? Har samma fel på min.

Captain RS Racing
8 mars 2013 · 43 Inlägg

Kan gå om man har tur, om man är två personer och försöker få ett bra grepp om den främre listen så kanske man kan skjuta bak den! Går inte de här så får man ta bort den och montera tillbaka den om man inte kan leva med det! hmm tyvärr ett väldigt vanligt fel på 9-3ss! sad

RS Racing
Saab 9-5 1,9 Tdi "Brukis" (2007)
Saab 9-3 2,1T XWD "RS Racing" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang