K-Sport coilovers, bra eller anus?!

FoXxIe
26 maj 2008 · 495 Inlägg

Funderar på att köpa k-sport coilovers till min ctr men tänkte höra om någon kör med dom och kör rätt hårt med dom på bana och har något att säga om dom?

skriv vad ni vet eller har hört!

mig <3 vtec = sant
NIzmO Ollikkala Racing
26 maj 2008 · 1 724 Inlägg

Kan svara med en personlig erfarenhet om nån vecka eller så, tar ner bilen från pallbockarna om några dagar wink .

- Time Attack -
Eisenhut
27 maj 2008 · 1 827 Inlägg

Eftersom det är samma som D2 så får man väl säga att dom är prisvärda. Dock kostar dom ju inte så mycket. smile

Dom funkar OK till min bil, än så länge iaf.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
FoXxIe
27 maj 2008 · 495 Inlägg

Eisenhut: ja om du är nöjd med dom så då tror ja absolut att dom duger åt mig eftersom att ja aldrig ens kört bana utan ska börja köra lite nu:)

mig <3 vtec = sant
steejfan
27 maj 2008 · 11 Inlägg

har k sport på min audi A4 har dock ej kört på bana, men jag tycker dom funkar okej när ja kört hem från jobbet om natten å de går fort då på en mycket kurvig väg smile
de problemet jag har haft med dom, är att jag hade både fjädrar hårt ställda likaså
stötdämparna på max, då fick jag ett klunk ljud fram på bilen men jag tror att de är nåt med min bil för de vart tyst när jag ställde ner stötdämparna.

Buick super "wooly bully" (1946)
Izual
27 maj 2008 · 4 571 Inlägg

Har beställt till subban, får dom nu i veckan.

Återkommer om hur de fungerar, det var iaf riktigt bra pris på dem.

Tomten Tomten
27 maj 2008 · 1 065 Inlägg

vart kan man köpa dom då?

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Oskar_ Avstängd
27 maj 2008 · 124 Inlägg

Tomten skrev:
vart kan man köpa dom då?

http://www.blocket.se/li?ca=22_s&th … =3&c=0

Jag är en tramsare.
H3dlund Med lem
28 maj 2008 · 1 127 Inlägg

Enligt folk jag vet känner som testat dom är k-sports grejer inga höjdargrejer. Man får ju vad man betalar för.. Har ju själv inte testat det så jag vill väl inte uttala mig men.. tongue

K-sport och D2 coilovers ska förresten vara rätt så likadana förutom utseendet. Samma tillverkare vad jag fått höra.

Streckkoden
28 maj 2008 · 2 655 Inlägg

Det finns ett alternativ till K-Sport/D2..

http://www.blocket.se/vi/16412122.htm?ca=11_s

Har första uppsättningen monterad på min S13, på fredag ska jag göra en 4 hjulsinställning efter det så kan jag börja testa dessa på allvar. Det lilla jag har kört nu så är det märkbar skillnad mot vad sänkningsfjädrarna kändes.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Varför inte köpa H&R-Coils ??

H&R-Coils till min 9-5:a kostar nästan jämnt 10K från england och det tycker inte jag e så farligt mycket mer för att få grejor från ett stort och erkänt bra märke.

Det är då inte dom enklaste coilsen utan H&Rs "toppmodell", enda grejen e ju att man får beställa från england men för att tjäna runt 4000-5000kr så är det ju värt det.

Bör väl vara ungefär samma priser för dom flesta bilar ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
sirfalk
11 juli 2008 · 103 Inlägg

Har nu haft mina k-sport coilisar på bilen ett tag. Har kört bilen både fram och tillbaka till jobbet och på bana. Man får mycket för pengarna. Väghållningen blev betydligt bättre och man kan få bilen väldigt låg om man vill det tongue
Har inte ställt in dem riktigt ännu men än så länge är dem inte "för" stötiga.

Perfekt för den som inte vill lägga 15000 på coilisar.

NIzmO Ollikkala Racing
11 juli 2008 · 1 724 Inlägg

Har även jag kört lite med mina k-sport coilovers nu, mest gata men även några varv på bana.

Tycker dom funkar helt ok för pengarna (har inte mkt att jämföra med), det som är bäst på bilen just nu är väghållningen men har ju iof lite mer än bara coilovers, ända nackdelen var att camberinställningen fram är lite blygsam och skulle vilja kunna ha lite mer.

Senast redigerat av NIzmO (11 juli 2008)

- Time Attack -
Jimm
11 juli 2008 · 1 661 Inlägg

De var väl lite för billigt? Glöm inte att man får vad man betalar för. Men är det inte seriös banracing det gäller så lär det kvitta.

sirfalk
12 juli 2008 · 103 Inlägg

Hardjim skrev:
De var väl lite för billigt? Glöm inte att man får vad man betalar för. Men är det inte seriös banracing det gäller så lär det kvitta.

Det vet jag inte om jag vågar påstå. Finns D1 förare som kör med både D2 och K-sport coilisar.

terazzi
12 juli 2008 ·

Själv kommer ja inte montera annat än Tein på bilen wink dock inte till saaben men..

pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
8 april 2013 · 37 Inlägg

Polaren stötte på samma problem med sina coilovers, har du kommit på vad orsaken till klunkljudet var?? yikes mvh

steejfan skrev:
har k sport på min audi A4 har dock ej kört på bana, men jag tycker dom funkar okej när ja kört hem från jobbet om natten å de går fort då på en mycket kurvig väg smile
de problemet jag har haft med dom, är att jag hade både fjädrar hårt ställda likaså
stötdämparna på max, då fick jag ett klunk ljud fram på bilen men jag tror att de är nåt med min bil för de vart tyst när jag ställde ner stötdämparna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang