Ökar Effekt vad kan detta vara? Bullshit eller Sant?

TMW-Performance Avstängd
11 april 2007 · 914 Inlägg

dudde008 skrev:
Men det låter som om det skulle funka!!!
Jag läste om en en gång som sålde en alu vinge som gav 25 hästar extra!!!!

Hur fan kan en vinge ge fler hästar? omöjligt, samma sak som att säga: Jag har en Kolfiber huv, den ger 10 hk..Löjligt, Det finns ju dock vingar som ger Down force.. men knappast att en vinge kan ge tillexempel min bil som ligger på 155 hk,  om jag skulla ha en sån vinge så skulle jag alltså få 180hk? hmm, nej knappast. Det handlar om DF och inget annat.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Wanegardh Asgammal medlem.
11 april 2007 · 2 246 Inlägg

Saab900Racing skrev:

dudde008 skrev:
Men det låter som om det skulle funka!!!
Jag läste om en en gång som sålde en alu vinge som gav 25 hästar extra!!!!

Hur fan kan en vinge ge fler hästar? omöjligt, samma sak som att säga: Jag har en Kolfiber huv, den ger 10 hk..Löjligt, Det finns ju dock vingar som ger Down force.. men knappast att en vinge kan ge tillexempel min bil som ligger på 155 hk,  om jag skulla ha en sån vinge så skulle jag alltså få 180hk? hmm, nej knappast. Det handlar om DF och inget annat.

tror faktiskt att han skojar

Skyssis Love my Godzilla!
11 april 2007 · 289 Inlägg

Saab900Racing skrev:

dudde008 skrev:
Men det låter som om det skulle funka!!!
Jag läste om en en gång som sålde en alu vinge som gav 25 hästar extra!!!!

Hur fan kan en vinge ge fler hästar? omöjligt, samma sak som att säga: Jag har en Kolfiber huv, den ger 10 hk..Löjligt, Det finns ju dock vingar som ger Down force.. men knappast att en vinge kan ge tillexempel min bil som ligger på 155 hk,  om jag skulla ha en sån vinge så skulle jag alltså få 180hk? hmm, nej knappast. Det handlar om DF och inget annat.

Haha mannen ta det lungt, han var säker sarkastisk smile

"Godzilla" R32GTR
Malmoe SSS -12
11 april 2007 · 3 217 Inlägg

Haha... Somliga är lättlurade tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
spanjor
11 april 2007 · 112 Inlägg

ey killar walla ja svär ja bytte färg på min bmw från grå till röd och då fick den 70 extra hästar nu kan inte polisen ta mig!!!!

bakhjulsdrift (L)
volvo_945 Roadkiller!!!!!!!
11 april 2007 · 40 Inlägg

Skitsnack

Roadkillers
Eddie_Boy
11 april 2007 · 584 Inlägg

bullshit big_smile

Master_J Stålmannen
11 april 2007 · 465 Inlägg

Anledningen till att bilen går lite bättre när det är kallt ute är för at att kall luft är tätare med syre å sånt. Jag tror inte att den där grunkan tillsätter, eller ändrar luften som sugs in i motorn..

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
-Persson- It takes one to catch one
11 april 2007 · 98 Inlägg

Ganska mycket bullshit.

Anledningen till att bilen blir piggare när det är kallt ute är för att kall luft inehåller mer syre än vad varm luft gör.
Det bästa för effekten är kall och torr luft den är mest syrerik.

Det märks mest på mordernare bilar med elektronisk insprutning då motorstyrenheten oftast känner syre halten i luften och kan justera bränslet därefter.

Men även på äldre bilar så märks det skillnad på varm och kall luft.

Kettunen
11 april 2007 ·

Om den skulle fungera men vem fan vill ha motorn så den är kall typ hela tiden då? Slukar ju i sig soppa som fasen ju

moose46019 study
12 april 2007 · 772 Inlägg

Volvdin skrev:
Jag är tveksam på att det skulle funka.. De nämner ju aldrig nånting om vad det egentligen är för något eller var den ska monteras.. Sen som det står längst ner : Vid köp av 2st=400kr medans en kostar 250kr tongue det borde väl bli billigare om man köper fler ? tongue

så du menar att det inte blir billagre
250*2=500

BlandadBenzin
14 april 2007 · 202 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:

Volvdin skrev:
Jag är tveksam på att det skulle funka.. De nämner ju aldrig nånting om vad det egentligen är för något eller var den ska monteras.. Sen som det står längst ner : Vid köp av 2st=400kr medans en kostar 250kr tongue det borde väl bli billigare om man köper fler ? tongue

Haha vet inte riktigt hur du räknar men enligt mina beräkningar så blir 250+250=500! Vill inte vara nån besse men tyckte att det var lite smålustigt:P

Haha... roligt svar =P

Mäki Långsam Perfektionist
14 april 2007 · 4 800 Inlägg

Men en sak som ni inte har tänkt på wink Köper man en sån så "vet" man ju att bilen går fortare och då tror man ju att den går bättre när man testar den också, så ja den fungerar! (åtminstone för att trimma psyket wink )

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Rock-Star
14 april 2007 · 2 982 Inlägg

du fuckar bara motorn.

granada75
24 april 2007 · 177 Inlägg

dudde008 skrev:
Men det låter som om det skulle funka!!!
Jag läste om en en gång som sålde en alu vinge som gav 25 hästar extra!!!!

Mina extraljus ger 15 häst i motvind, och alufälgarna ökar accelerationen med 15% när jag är kissnödig. ventilhattarna är chromade och gör att jag får bättre grepp på vått underlag. jag har en 12" ratt som gör att blien flyger när jag trycker på tutan!

Och lysrören gör mig osynlig.

Over and out!
Mr_Gear Biltokig
24 april 2007 · 870 Inlägg

Jag har bytt ut min antenn mot en Aerodynamisk hajfena istället.... Det gjorde minst 25hk, jag lovar big_smileroll

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Hodin
24 april 2007 · 140 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:

Volvdin skrev:
Jag är tveksam på att det skulle funka.. De nämner ju aldrig nånting om vad det egentligen är för något eller var den ska monteras.. Sen som det står längst ner : Vid köp av 2st=400kr medans en kostar 250kr tongue det borde väl bli billigare om man köper fler ? tongue

Haha vet inte riktigt hur du räknar men enligt mina beräkningar så blir 250+250=500! Vill inte vara nån besse men tyckte att det var lite smålustigt:P

HAHA wink Sorry ! Räknade lite fel där wink Men jag tror fortfarande inte på det ;D

tecman
24 april 2007 · 1 741 Inlägg

ojojoj.. det där är nog som dom här antennförstärkarna som fanns förut man satt utanpå telen. vissa kostade 10 kr medans vissa var uppe i hundralappar.. men ingen fungerade. så.. ja.. bullshit!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang